the crazy pack

Alla inlägg under december 2010

Av thecrazypack - 31 december 2010 15:07

Redan i december 2009 stod det klart att 2010 kunde bli det jobbigaste o värsta året på evigheter. Nu är året snart slut och även om jag stundtals har varit så arg o ledsen att jag inte vet av, så blev 2010 bättre än det kunde ha blivit (även om det kanske inte blev ett toppenår direkt :P ). Så en kort sammanfattning av året då :)


Januari

- Första vargjakten på måååååååånga år gick av stapeln och gjorde mig mer upprörd än jag kunnat föreställa mig
- Roade mig på MyDOG
- Påbörjade mitt ex-jobb


Februari

- D var till visby m jobbet

- Vi passade Tinda några dagar

annars hände inte så mkt i februari


Mars

- Påbörjade exjobbet på plats i Eskilstuna, vilket innebar en massa veckopendlande för mig

- Gimli fyllde 6 år   

- Enya fick bo hos Tuali en vecka

- Åkte på värsta öroninflammationen


April

- Var på Stockholm Ice m syrrorna och deras respektive

- Mor hälsade på m Chili (& Zorro) för första gången

- Ex-jobbet fortsatte (& slutade) i Eskilstuna m mer pendlande

- Snön försvann!!

- Köpte terrariet till degusarna


Maj

- Kämpade vidare m ex-jobbet

- Vi hittade ett dött vildsvin i skogen som vi följde tills det bara var skelettet kvar

- Lillsyrran åkte på stort läskigt äventyr

- Vi sa hej då till gerbilerna X & Y

- Var på utflykt m D´s släkt

- Mor, Zorro & Chili hälsade på igen

- Ex-jobbet blev färdigskrivet

- Jag & Enya hälsade på på västkusten en sväng


Juni

- Vår älskade bil inhadlades 

- Jag hade min framläggning och blev klar m ex-jobbet

- Vi var på bröllop

- Mor & Chili var och hälsade på igen

- D åkte till Barcelona m jobbet

- och sen åkte D på festival


Juli

- Lillsyrran var hemma från sitt äventyr en sväng och hälsade på oss bland annat

- Sen drog vi till stugan där vi blev kvar i dryga 3 veckor

I stugan badade vi, åkte på utflykter, träffade D´s familj, Virus tog sin första sork och blev getingstungen. Jag fick höra D´s syster spela piano för första gången. Mor, syrrans man och deras hundar var upp och hälsade på. D och H tog m sig Enya och Tinda och drog ut på en fjällvandring. D testade down hill för första gången. Vi hade en toppenmånad!!


Augusti

- Tillbaks till verkligheten

- Blev en sväng till västkusten då Enya gjorde en smärtutredning (utan anmärkning) på Blå Stjärnan i gbg.

- Besökte Lysekil m D, Enya och Felix

- Var på bröllop igen

- Vi passade Tinda igen

- Enya började agilitykurs

- och vi började blogga här ;)


September

- D åker till Leeds m jobbet

- Gimli firar 6½ år

- Enya början sin andra kurs i agility

annars en ganska så tråkig månad


Oktober

- Jag och D gick på Mamma Mia

- Lillsyrran & Tinda hälsade på en dag

- Vi passade Tinda en sväng igen

annars en ganska så jobbig månad


November

- Vi sa hej då till världens bästa Gimli   

- Första snön kom och blev kvar

- Lillsyrrans äventyr tog slut och jag kände en enorm lättnad!

- Mor hälsade på igen

- Vi passade Tinda ännu en gång


December

- Skrev in mig på arbetsförmedlingen och fick noll hjälp i första läget :P

- Luciahelgen spenderade vi hos D´s föräldrar och fixade nåt som förhoppningsvis kommer göra 2011 till ett superår ;)

- Fick se klockis i vinterskrud!   

- Passade Tinda lite kort

- Julen spenderade vi på västkusten och blev riktigt mysig!

- Nu är det snart nyår och något säger mig att 2011 kommer bli ett superduper år!!   


Årets bild då kanske? Undra vilken det kan vara... Måste nog fundera lite på det...

Av thecrazypack - 30 december 2010 22:19

Idag har det smällt här och givetvis råkade jag och P ut för värsta smällen när vi var ute på långisen. Sen släpade han mig hem hela vägen. :( Sen har det smällt en del till nu på kvällen nu när vi varit inne och Parker har hört och reagerat :( Så sen nån timme tillbaka sitter vi alla i datorrummet, m hög musik, igenfiltat fönster och försöker låta bli att höra skiten.


Imorgon blir det utflykt på förmiddagen och sen tror jag att Parker skall slippa gå ut efter skymning om han vill slippa. Vi får försöka hitta på saker inne för att trötta ut dem mer om det behövs. Dessutom har jag plockat ut älgben från frysen som de skal få imorgon, så förhoppningsvis överlever vi morgondagen/kvällen/natten. Husse skall iväg och roa sig, så vi kan låsa in oss i datorrummet utan minsta skam iaf ;)


Annars känns det som dagen bara passerat, om än långsamt. Har sökt jobb som jag faktiskt vill ha, insett att jag måste fixa e-leg innan 3/1 (vilket jag inte orkat kolla upp hur jag gör än) promenerat Parker (som sagt), simmat Felix och torkat blodpudding till hundarna. Dessutom har jag tagit tag i årets alla bilder för at kunna beställa almanacka och kalender. Bilen har besiktats och behöver så klart åka tillbaks fixad inom en månad. Det blir D´s jobb att kolla upp vad det kostar att fixa, eller fixa om han nu tror han klarar det. Fick iaf inte körförbud, så imorn får vår kära bil ta oss på utflykt ;) Fick dessutom sova hela natten tror jag, eller nå var upp o snabbkissade, men var iaf inte hungrig, utan kunde somna om. :)


När jag rotade bland årets bilder (eller jag har bara kommit halvvägs) så hittade jag så klart massor m underbara bilder som jag nästan glömt bort. Har ju fortfarande kvar mängder m bilder från jul, men dagens bild blir från gömman jag rotat i idag. :)

  Världens vackraste Gimli    och Chili första gången Chili var och hälsade på oss i april.

Av thecrazypack - 29 december 2010 17:54

Det är några veckor sen nu, men luciahelgen spenderade vi hos D´s föräldrar och då hann vi bla m en utflykt till älskade klockis. Nu får ni äntligen följa med genom lite bilder ;)


En hel del snö gjorde att vi fick pulsa för att komma ner till stugorna

 


Enya var självklart först ner till stugorna

 

Och det var lika vackert m snö som det är på somrarna   

     


Till och med Parker tyckte det var kul att återse Klockis

 

     


 

     


Självklart hade Enya superkul, trots den bitande kylan

 

   


Stugorna låg så vackert i snön

       


och utsikten var så vacker att man inte ens saknade den varma sommaren

 

   


Självklart var vi ner till sjön och testade isen

     


och det var lika vackert där

 

     


Parker hittade lite vatten att dricka & då han hade svårt att koppla av tillräckligt inne hos D´s föräldrar var han himla törstig

   


Vi tramsade lite på isen

       


       


innan vi sen pulsade hemåt igen

 

Av thecrazypack - 29 december 2010 16:09

Känner mig helt slutkörd efter en härlig tur m hundarna. Är så trött att jag seriöst överväger att gå o lägga mig en stund. D är dock på väg hem från jobbet, så det tjänar nog inget till. Hinner väl precis slumra in så kliver han innanför dörren och hundarna väcker mig.


Sov dåligt inatt, igen. De senaste nätternahar jag vaknat hungrig, så hungrig att jag måste gå upp o äta. Gjorde så även inatt (eller imorse, klockan var typ 5-6), men hade svårt att somna om sen igen. Annars så somnar jag ovanligt lätt på kvällarna just nu. Har tom somnat ifrån när D läser två kvällar i rad! Minns inte när jag gjorde det sist faktiskt!


*gäsp*


Men iaf. Det var varmt idag, termometern visade på behagliga -8 och Felix hade snappat upp detta. Planen var att han skulle simma idag, men när han kom och trängdes i hallen för att jag inte skulle missa honom var det självklart att han skulle få följa med. Han får simma imorn eller nåt istället. Det var ingen tvekan om att han njöt av turen idag iaf. Han var långt i förväg nästan hela tiden, för att komma som en liten blixt när jag ropade & sen kuta iväg längst fram igen.    Enya och Parker var oxå nöjda med turen. Vi hörde en del fyrverkerier och det stressade Parker lite, men han släppte det när det tystnade o vi var i skogen. :)


Nä, gu va ja gäspar. Går nog o lägger mig i sängen trots allt.

Av thecrazypack - 28 december 2010 16:45

Tror det, iaf helt klart bästa dagen under 2010 iaf! Har inte fått gjort nåt vettigt alls idag, men är lycklig ändå. :)


Har nog inte så mkt att skriva här, mer än att jag är glad kanske    


Nä skall försöka virka lite kanske, så att jag iaf får gjort något vettigt idag   

Av thecrazypack - 27 december 2010 22:44

Idag har vi tagit det lugnt. Var visserligen uppe i bra tid, men tempot har varit väldigt behagligt. När frukosten var intagen packade vi så sakta in oss alla i bilen och drog på utflykt. Blev ingen jättetur ute pga kylan, men hundarna o vi var på bra humör och det blev en del pulsande i snön. På hemvägen tog vi en omväg m bilen för att kunna njuta lite extra av det vackra vinterlandskapet. :) Förhoppningsvis blir det en liknande utflykt vid nyår (beror lite på temp) så att hundarna får nåt som tröttar ut dem lite innan den jobbiga kvällen kommer.


Sen har vi faktiskt fått handlat lite mat, spelat memoryt D fick i julklapp och kikat på film. Nu skall det väl bli nattmackor och sen tror jag vi kryper i säng.


Imorgon skall D jobba igen och vardagen kan väl lika gärna ta och infinna sig. Mitt enda mål m dagen är att få ut åtminstone Parker på en långpromenad. Vill att han skall få ordentliga promenader nu i mellandagarna, så att det iaf inte finns minsta gnutta undermotionering av honom nu innan nyår. Ikväll har han dock verkat väldans nöjd och legat sömningt inklämd mellan mig och D hela filmen   


Just ja, lillsyrran la över en del bilder som jag inte sett än på den externa när vi sågs vid jul. Världens finaste Gimli var med där    Får se om jag orka lägga upp en del av dem här så småningom...


Macka nu...

Av thecrazypack - 26 december 2010 23:19

Det är en kall vinter ingen tvekan. Kallaste decembertemperaturen sen mätningarna började i slutet av 1800-talet tydligen. Dessutom är det en rekordlång köldperiod (m minusgrader nonstop) så här tidigt på vintern. *suck*


Jag vill ha våååååååår!!

 

Av thecrazypack - 26 december 2010 17:10

Så var vi hemma igen och har massor att skriva och massor av bilder att lägga upp. Men ni får hålla till tåls, vem vet, kanske till nästa år...


En bild som Metalkitten tog på juldagens promenad får ni dock njuta av så länge :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards