the crazy pack

Alla inlägg under februari 2011

Av thecrazypack - 28 februari 2011 21:07

Känner hur jag börjar bli allt mer låg. Får inte tummen ur att göra nånting som det är just nu och jag hatar den känslan! Har massor som jag egentligen vill göra, massor sm jag borde göra och en massa som jag kan göra för att bara ha nåt att göra, men ändå blir absolut ingenting gjort! :( Idag har jag känt för att träna m Enya hela dagen typ, men jag har insett nu att inte heller idag kommer jag få tummen ur och göra det. :( Avskyr det! Men lyckas ändå inte komma ur det.


Imorn är det jobcoach igen. Dit måste jag släpa mig iaf och det är faktiskt trevligt att träffa nån annan än D. Skulle nog behöva träffa lite mer folk, men det är inte många vänner kvar i stan känns det som. Dessutom har jag ju ingen ork nu. :(


Skit o bläää... Nä svtplay, underhåll mig!

Av thecrazypack - 27 februari 2011 23:13

Just nu har vi ingen bil. Eller jo vi har en bil, men den behöver lite reperation för att vara helt ok att köra. Vi har tidigare levt utan bil utan minsta problem, men nu saknar jag den! Jag saknar att kunna slänga in alla hundarna i den och enkelt åka till fårhagen m dem. Jag saknar att ta den till halshöga och där gå en halvdann tur, men som hundarna älskar. Och framförallt så saknar jag den för att enkelt och smärtfritt kunna åka och storhandla en gång i veckan!


Idag tog vi bussen ut till ICA Maxi och suck o stön måste jag säga! 45 min tar det minst enkel väg m bussarna. Och när man tar sig det besväret så vill man ju kika på lite annat än baa mataffären. Självklart blev det en sväng till djurbutiken, som hastigt o lustigt bytt från Djurmagasinet till Arken Zoo. *suck* Så erbjudandena som jag fått mailat mig, gällde inte där :P Och det suraste var att man såg att de minsann hade köpt in precis allt som det fanns erbjudanden på i djurmagasinets medlemsutskick, men priserna var då inte fördelaktiga. :( Gick och var bitter över det hela dagen :P Självklart köpte jag inget då, för butter S handlar sällan   


Andra zoobutiken var som vanligt dock, synd att det är den sämre då bara :P För första gången var vi även in i butiken som säljer barnvagnar och kände oss för lite. Tusan vad svårt det kommer vara att bestämma sig! Blir nog till att känna flera gånger och hoppas på ett superpris på en supervagn på blocket nära oss ;)


D bjöd mig snällt på resturang oxå, McDonalds! Och sen handlade vi då all mat och tog oss hem m de dryga bussarna igen. Jag var typ DÖÖÖÖD när vi kom hem, men vi tog hundarna runt dungen ändå. Nu är planen sängen, men jag är lite sugen på att försöka se oscarsgalan inatt. Korkat, jag vet, men även kul. :) Vem vet, om jag försöker hålla mig vaken o se den kanske jag kan få sova gott en hel natt för första gången på evigheter? Just det, inatt drömde jag förresten att D var jättedum och elak och jag typ skrek att jag hatade honom. Vaknade arg och ledsen, men Veto kom och tröstade mig. Skönt att man vet att det bara var en dröm iaf och att D är den mest underbara som finns!   


Nä, sängen nästa!

Av thecrazypack - 25 februari 2011 16:07

En krigarsjäl har lämnat oss och saknaden är enorm

Zorro

  2002-02-15 - 2011-02-25  

 


Zorro är speciell på många sätt och vis! Han var min första egna hund. När jag lärde känna honom var han livrädd för alla människor. Jag hade jobbat med honom i 3 veckor innan jag faktiskt "såg" honom. Han tittade på mig och jag kände direkt att HAN skulle jag ha! Den där blicken! Han tog sällan fram den, men varje gång jag såg den så visste jag varför det blev han!


Sen följde veckor, månader, år med att få denna rädda hund att må bra och fungera. Jag minns så väl än idag första gången han viftade på svansen åt mig! Han mötte mig vid grinden vid siestan då jag ofta hämtade in honom för att han skulle vänja sig vid allt inne. Han stod där och viftade förväntansfullt på sin svans, glad    Men jag var fortfarande så läskig att han sen flydde och jag fick tränga in honom i ett hörn för att få tag på honom. Zorro tyckte aldrig om att bli upplyft, men han slutade iaf att hugga efter en.


Jag minns hans första möte med snön. Vi hade flugit från ca 20 grader varmt Spanien och landade 5 på morgon och till -20 grader i kalla Sverige. Det låg ett tunnt lager nysnö på marken och Zorro rullade sig fascinerat i den. Tills han insåg hur kallt det var! Första vintern älskade han snön, rullade sig i den och insåg sen att han FRÖS. Med tiden lärde han sig att rulla sig precis innan vi gick in, så att han kunde värma sig i soffan sen.


När jag sen beslutade mig för att flytta ner till Spanien igen ville inte Zorro följa med, så han fick flytta till min mamma. 2,5 år senare när jag flyttade hem igen, med ytterligare tre hundar ansåg sig Zorro bo med mamma och Elsa och jag fick snällt finna mig i det. Jag fick njuta av honom när han hälsade på eller när vi hälsade på hos honom och mamma, men hur mkt han än uppskattade att ses så var det tydligt att han ansåg sig höra ihop med mamma.


Han kommer alltid vara min första egna hund. En liten krigare med temperamt, som fick kämpa en massa mot allergier och tjorvig mage. Killen m den mest fantastiska blicken, de vackraste öronen, den skummaste pälsen och den kassaste andedräkten som vi älskade och älskar högt!   

Av thecrazypack - 25 februari 2011 12:38

Nu har Myntas små bebbar sett dagens ljus med. :) 3 st ganska så stora små blev det. :) Gissningsvis så här långt, en pojke och två flickor, men jag känner mig väldigt osäker på åtminstone ena "flickan". Alla vittecknade!


Bilderna blev inte så superbra, då det var degusbebbar precis överallt! Vegas ungar har hur mkt spring i benen som helst nu och lyckades ta sig ur skålen där jag tyckte de kunde sitta i lugn och ro undertiden som jag vägde in alla.


Men men här är Myntas små (som faktiskt inte är så mkt mindre än Vegas är nu vid 9 dagars ålder!)


Unge nr 1, 18 gram tung och tydligt vittecknad hane

 

Unge nr 2, 16 gram tung, tydligt vittecknad och troligtvis en hona

 

Unge nr 3, 16 gram tung, vittecknad och troligtvis en hona.

 

Av thecrazypack - 25 februari 2011 10:31

Måste säga att jag undrade vad jag skrev igår när jag loggade in på min blogg idag. 4 nya kommentarer över natten liksom! Det visade sig att inlägg om omega-3-kapslar är hot stuff på en blogg   För er som är nyfikna på denna kapsel finns info att hitta här http://www.pharbio.se/#/page_omega3cassis

 

Av thecrazypack - 24 februari 2011 21:51

Jag behöver sova! De senaste två dygnen har sömnen varit allt annat än normal och jag saknar min normala sömn! Det spelar liksom ingen roll att jag sov stort sett hela dagen då jag hade migrän, då jag inte fått sova sen dess typ :P Eller jo imorse sov jag för varken jag eller D vaknade av hans klocka, men vid 5 var jag klarvaken och uppe och åt, så det kanske inte är så konstigt att jag inte vaknade av klockan när jag väl fick somnat iaf...


Annars så hade jag möte hos jobcoachen idag. Vi gick igenom CV och personligtbrev. Gav väl inte så mkt egentligen, mer än att jag fick veta att jag har bra CV och brev. Skall göra några småjusteringar i dem bara.


När jag ändå var inne i stan passade jag på att gå på apoteket. Behövde postafen, flourtabletter och en hudlotion. När jag stod där i kön fick jag även syn på omega-3-kapslar som skulle vara små och smaka svartvinbär. Kollade på dem och de var ok när man är gravid, så jag slog till. Från början tänkte jag att sånt inte lär behövas, då jag ju äter så mkt lax, men sen krypet rotade sig så smakar lax VIDRIGT! Så funderingarna om tillskott har funnits ett tag, men det har känts tveksamt då kapslarna ofta är stora och luktar/smakar blääää. Men små kapslar m svartvinbärssmak lät ju lovande ;) Särskilt små skulle jag nog inte kalla kapslarna, men de luktade helt klart svartvinbär och D sa att de var goda. Själv litade jag inte på infon att de var tuggbara och goda, utan valde att svälja min hel (vilket funkade bra). Så nu har jag iaf omega-3-tillskott så att krypet får en chans att födas smart   


De små söta degusungarna ser man allt mer av utan att behöva öppna deras holk. Nyss såg jag en av de små hoppa in i den andra holken och det är ett ganska så högt hopp för en liten skall ni veta! Man borde nästan ha en webcam på de små hela tiden för de är verkligen ljuuuuuvliga! Mynta håller än så länge på sina små och har de inte kommit till helgen skall Gnejs få en chans att flytta in m tjejerna igen. Sist försökte han ju göra fler bebbar omgående m Vega och gav sig inte så stackars Vega hann knappt varam sina små utan fick fly från honom hela tiden.


Nu är det tid för nattmacka, men jag är så trött på min uppblåsta mage så jag tror jag skiter i mackan. Åt lite ananas innan och det får nog duga som kvällsmat. Blir kanske till att gå upp o äta lite inatt igen dock...


  Vega diar de små

Av thecrazypack - 24 februari 2011 11:01

När man kan hitta sån här fin läsning på en väns blogg blir man verkligen varm i hjärtat!   


Världens bästa matte ska få chansen att bli världens bästa mamma. Jag lovar att Krypet kommer vara inklickat innan det kan stå upp.

Av thecrazypack - 23 februari 2011 11:54

även i Myntas mage! För nån kväll sen såg jag hur det sparkades runt även i Myntas mage, så nu vet vi m säkerhet att vi har en till kull på gång snart. :) Skall bli spännande att ha två kullar samtidigt och se hur honorna väljer att göra med dem. Man vet ju att vilda honor ofta väljer att föda upp alla ungarna tillsammans och diar då varandras små. Är lite orolig att Myntas ungar kommer vara mkt mindre än Vegas och isf riskera att inte kunna konkurrera om mjölken hos dem, men det löser vi om det blir så.


Vegas små är nu ute mer och mer och utforskar buren. De är så förbannat söta alltså! Idag är de en vecka gamla och det är dax för vägning och fotning, så med lite tur får ni se lite nya bilder på de små senare idag. :)


Annars mår jag lite bättre idag. Huvudvärken finns här fortfarande och illamåendet är bra drygt, men än så länge funkar jag iaf. Sov dock riktigt dåligt inatt, men det är kanske inte så konstigt... Btw så kan jag ju informera om att man drömmer bramkt skumt när man har migrän    Jag har gift mig, dumpats av bonden som körde mig från bröllopet i en kogödselstack, försökt stoppa min lillsyrras galna katt i en resebur, men katten lyckades ha sönder varenda bur, Mynta har fött 8 små foster på bara några mm storlek som jag konstaterade att de aldrig skulle överleva, men sen så kravlade de runt som galningar, rymde och den galna katten försökte äta upp dem, jag ha försökt föda barn på en offentlig toalett, men det kom bara bajs osv osv... Hoppas få sova bättre inatt :P


Om en timme har jag tvättid. Tror ni jag klarar av att tvätta lite? Tänkte ta alla handdukar och sängkläder som längtar efter att tvättas. Egentligen behöver vi tvätta kläder med, men det orkar jag inte ta tag i :P Måste försöka få i mig nåt i magen innan bara, så jag inte somnar ute i tvättstugan   


Sötnosen Zorro som jag glömde uppmärksamma på hans 9-årsdag den 15/2.

 

Ovido - Quiz & Flashcards