the crazy pack

Alla inlägg under mars 2012

Av thecrazypack - 29 mars 2012 22:44

Alltså, som stor, tung o gravid kunde jag typ acceptera att jag knappt kunde röra mig utan att fogarna skulle strula, men nu ett halvår efter förlossningen vill jag faktiskt kunna vara ute och promenera i våren! Promenad upp till campus (30 min max enkel väg), fika där o sen hem igen och sen en rask tur i skogen på 45 min m grabbarna på kvällen fick tydligen fogarna att skrika i protest. :( Nattens drömmar handlade bara om onda höfter, trasiga ben och annat jobbigt. Kände mig knappast utvilad när jag väl lyckades pallra mig ur sängen och inte gjorde det mindre ont heller. Tog en lugn tur m grabbarna i skogen vilket kändes skapligt (inte bra, men det blev iaf inte värre), men sen var det ju kurs nu ikväll och med allt böjande, upp, ner, springa, busa etc etc så vart fogarna arga på mig igen. :( Fan hur skall det gå m agilityn om fogarna tänker bråka så länge jag ammar?! För även om det är jättetydligt att det blir bättre om jag tar det lugnare o sämre när jag är ute o vandrar mer, så har jag faktiskt INGEN lust alls att foga mig efter fogarna (haha :P). Samtidigt som BM så noga påpekade när jag var gravid att man måste vara försiktig och ta det lugnt även efter förlossningen om fogarna strular. *suck* Nä, fogarna får skärpa sig och inse att det inte är kul att bara få gå en timme om dagen när det är vår!!

Av thecrazypack - 27 mars 2012 20:50

Idag fick Krypet smaka på riktig barnmat för första gången. Det var himla gott!


     


Fast aningen slemmigt när man fick in en stor sked i munnen

   


Den lilla haiga grabben ville så klart ha kameran när han fick syn på det (konstigt nog fick han den inte)

 


Tur nog kom han snabbt på hur go lunch han fått

     


Krävs lite koncentration för att fixa det här med skedar

   


Äta är kul

     


Mumma!

   


Sen var han så klart tvungen att försöka fippla i sig det sista i byttan med

         


Sötaste ungen i världen!  

   


som dessutom har världens sötaste tand!  

     

Av thecrazypack - 26 mars 2012 23:52

Nässelfjärilar, humlor och de förbannade fästingarna. Snödroppar, tussilago coh blåsippor. Tofsvipor, bofinkar och koltrastssång.


DET ÄR VÅR!!


Fast på söndagens utflykt kändes det faktiskt som SOMMAR!

Av thecrazypack - 24 mars 2012 23:29

han är så söööt!

   


och så två bilder från förra lördagens utflykt till Ågelsjön (behövs väl lite hund med...)

   

Av thecrazypack - 23 mars 2012 22:52

Igår var det så äntligen dax för kurs igen. Vi missade ju förra gången pga Vetos skada (vilket läker fint). Kursen var framflyttad till 18:00 istället för 19:30 som innan. Detta passar MYCKET bättre för Krypet, men det blir lite tajtare för oss vuxna, så vi var aningen sena. När vi kom fram behövde Krypet äta, så D fick plocka upp bur, filt mm och skapa vårt lilla "bo", innan jag & Enya så småningom anslöt med de andra kursdeltagarna. De var mitt i boxarbetet och snart var det vår tur. Kontakt var det som klickades och det var väl inte allt för svårt, snarare tvärt om. Enya fick nästan problem för hon försökte verkligen klura ut trix att göra där inne och tyckte nog att kontakt var för simpelt helt enkelt. Vi fick frågan om det inte är BC i henne, då det tydligen såg ut så när hon arbetade. BC är väl en ganska så bra gissning på psykot, synd bara att hon har en del självständig jagande vinthund i sig med :P


Sen så var det filtträning och att gå o lägga sig på en filt är ju inge problem för fröken. Dock gav hon mig inte många chanser att klicka för avslappnande beteenden :P Superalert och supertaggad låg hon på filten och viftade på svansen åt matte  


Efter filtträningen så blev det "Titta där!" och återigen blev det lite klurigt... Enya testade de flesta trixen m en ögonkontakt hon inte ville släppa. Så för att hon skulle släppa ögonkontakten klickade jag så fort det skedde och  några klick senare så hade vi en huvudvändning inklickad istället för att spana på annan vovve :P Ja ja, så kan det gå när man har en klipsk hund.


Hon skötte sig iaf exemplariskt, men jag tror hon tycker det är lite händelselöst. Hon längtar nog mer tills agilityn drar igång, men så länge verkar hon nöjd m denna kursen. :)


Krypet gick en promenad m sin pappa undertiden som vi kursade. Dock dög inte vagnen hela turen, utan mot slutet fick pappa bära gullungen. Så när vi gick in i klubbstugan för lite snack hängde Krypet o pappa med in. Det var Krypets debut i klubbstugan och tusan vad kul det var. :) Lättroade underbara unge!  


Idag har vi badat och för första gången så var det riktigt tydligt på Krypet att han tyckte det var kul. Han flirtade tom m de nya fröknarna. Sen åkte vi ut till Ikea där Krypet fick inta sin första lunch på resturang, pommes & vatten. På Ikea handlades det lite Krypetprylar, typ glad, haklapp a´la regnställ och tyger som skall bli en Mei Tai är det tänkt. Nu ligger han orolig i sin sägn o vaknar om vart annat. Han tycker mamma skall vara nära nära för att han skall sova gott just nu, så jag skall väl ta o borsta mina tänder o krypa ner hos honom.


 

Av thecrazypack - 16 mars 2012 19:37

Lilla damen är allt bra låg :( Hon kom hem vid 22 igår och har sen dess fått bo instängd i datorrummet, ilket hon funnit sig i.Tassen har en drös m stygn och veterinären lät tydligen lite osäker på hur läkningen kommer gå. Återbesök på onsdag igen... Antibiotika och smärtstillande får hon och så har hon en gigantiskt tratt (den lilla hon fick m skyddade ju ingen baktass - tur man har en hög m trattar i alla storlekar). Har knappt ätit eller druckit och inte har hon varit på toa än... :( Men hon får iaf burkmat med sina mediciner så lite får hon i sig. Håll nu tummarna att det läker fint!


Just ja, 4000:- fattigare blev vi. Låt oss hoppas att det stannar på den kostnaden!

Av thecrazypack - 15 mars 2012 20:42

Ikväll var det återigen dax för kurs med Enya, men minuterna innan vi skulle lämna lägenheten så beslutade jag mig för att kolla på Veto som morrat en massa på Virus idag. Dessutom hade hon suttit på lite konstiga ställen så jag funderade på om det hade hänt nåt helt enkelt. När jag lyfter henne ser jag hur huden på ena tassen har fläkts loss och en nästan 2x2 cm stor flik hänger löst. :( Benen och senorna i tassen syntes jätte tydligt och det var uppenbart att det var tvunget att sys och ses över ordentligt. Ringer veterinären och får en tid 20 min senare och där konstateras det att det måste sys ;) Veterinären pratar om att hon rekommenderar blodprov på en så gammal katt innan man ger lugnande, men vi väljer att strunta i det. Sist vi kollade värdena såg allt strålande ut och Veto är tyvärr oförsäkrad (vårt enda djur utan försäkring och den togs bort för nåt år sen då hon fick diagnosen FORL och försäkringen ändå inte täckte det).


D skall hämta damen om drygt en halv timme. Helst hade jag velat följa med, men Krypet blev mkt upprörd av att känna mammas stress och ville inte alls åka bilen, så att tvinga honom till en till tur känns inte snällt. Dessutom borde Krypet sova nu (något han dock INTE gör). Förhoppningsvis kan Veto tänka sig att sova i datorrummet själv inatt, annars vet jag inte hur vi kommer få sova. PestVirus förstår liksom inte en morrande hint om att en äldre skadad dam kan vilja vara ifred...


Stackars Enya blev inte så lite snopen heller. Här hade vi laddat m att fixa mumsigt godis, packat träningsväskan och satt på henne träningsselen och vad händer - jo hon får en torftig kort promenad m husse och en ledsen lillhusse utanför veterinären innan hons en får åka hem. :( Måste försöka få till några klickerpass i veckan med henne iaf. Veckan som var fick vi inte tränat nånting alls :(


*suck*


Nu skall jag sätta mig framför tvn och se om inte Krypet kan tänka sig att sova, så får vi se hur min gamla dam mår när hon kommer hem (& vad kalaset kostar).

Av thecrazypack - 13 mars 2012 21:33

Det är helt sjukt! Idag är vår fantastiska lilla grabb ett helt halvår! Vi har varit föräldrar i ett helt halvår! Fortsätter tiden att gå så här fort är han ju snart tonåring!

Planen var ett långt inlägg om hur vår dag ser ut, hur han utvecklats, mat mm funkar, men sanningen är den att min datortid är så minimal nu för tiden att jag inte känner för att ödsla för mkt tid på att sitta och skriva långa blogginlägg. Kanske kommer det nån annan dag, men gissningsvis så blir det väl som med min förlossningsberättelse - tiden dyker aldrig upp och tiden bara tickar iväg utan det planerade inläggen...


En kort update från bvc igår kan vi ju iaf hinna med. Han väger nu, vid 6 månaders ålder, lika mkt som hans mamma vägde när hon var 9 månader - alltså 7,5 kg. Han mäter 66,4 cm ovan mark när han står upp. Vända sig från rygg till mage gör han fortfarande inte (har hänt två gånger). Krypa är nog en bit kvar till, men sittandet blir allt mer stadigt för var dag. Katten är nog den han garvar mest åt (vilket kanske inte är så konstigt då vi har en alienkatt :P ). Tutten är fortfarande BÄST, men mat kan vara kul att smaka på och måla bordet med (vi kör nån version av blw). Vagnen som funkat super hela vägen kan numer vara trälig om Krypet är vaken. Gissar att han vill se mer och att sittdelen snart behöver plockas fram. Bärsjalen funkar bra än, men används främst då vagnen inte duger. Dock börjar ungen kännas tung i trikåsjalen och mamma funderar på en ergonomisk bärsele (pappa på en bärstol). Han sover bra på nätterna (ammar dock fortfarande ca varannan timme, men vi sover igenom det) och vaknar för dagen ca 10 timmar efter att han somnat. Sover två gånger under dagen, ca 30 min på promenad i vagnen på förmiddagen och sen en längre lur på vanligtvis 1-2 timmar på em. Däremellan är han oftast en solstråle som har mycket bus och prat att dela med sig av. Just det ja, första tanden har spruckit upp och biter nu mamma :P


Nu blir det inge mer, dax att pussa på D och sen sussa. Kanske en bild behövs dock... Blir en avokado-unge från igår

 

Ovido - Quiz & Flashcards