the crazy pack

Alla inlägg under augusti 2015

Av thecrazypack - 16 augusti 2015 15:30

Längesen sen sist... Har väl egentligen massor att skriva, men låter sammanfatta sommaren m att vi tävlade i Gävle den 11/7 och tog det sista uppflyttningsresultatet (+ ytterligare ett) och att Knott nu kan titulera sig RLD N Laavakartanon Aurinkokuningas. Knott bryr väl sig föga, men lite stolt är iaf jag över både Knott och mig. Nu håller vi på att förbereda oss inför att starta i fortsättningsklassen, vilket känns mycket mer läskigt! Inget koppel OCH 8ans frestelse kommer bli en utmaning.


Gävletävlingen gick verkligen över förväntan. Vi var ju i stugan dryga veckan innan och såg varken folk eller fä och nog märktes det på honom första varvet att han hade mycket att titta på. Det största avdraget stod jag dock själv för. Med 91 poäng var jag väldans nöjd, trots att det hade känts lite si så där när vi gick banan. Andra banan passade oss mkt bättre och hade det inte varit för att lillaskutt stod rakt fram och vrålade efter mamma när vi skulle utföra skylt 127 (helt om, hund bakom) så hade vi nog fått en 100-poängare som avslutning i nybörjarklassen. Känslan var iaf på topp, så det där poängavdraget kvittade!

     

Nu jobbar vi hårt m att säkra 8an och sen får vi se när debuten i fortsättning blir. Funderade på 5/9 i åtvidaberg, men missade anmälan pga vel. Men men 20/9 i Askersund funkar ju det med ;)

   

Agilityn börjar vi (eller jag) så smått få smak för igen. Har känts väldigt hopplöst och tråkigt iom att han dragit varenda gång på tävlingarna och det blev bara värre och värre. När han drog på en träningstävling hemmavid och typ tramsade runt i 10 min och var omöjlig att få tag på fick jag nog och bröt ihop. Så vi har knappt tränat nån agility alls i sommar. Senaste två veckorna har vi dock börjat känna på det igen och även om de där springa iväg tendenserna finns där, så har vi fått en del bra gjort oxå. Funderar på att anmäla till tävling 4/10, så får vi väl se om vi är redo då...


Oavsett så försöker vi ha kul ihop och njuta av sommaren som äntligen kommit!

   

Ovido - Quiz & Flashcards