the crazy pack

Alla inlägg under mars 2013

Av thecrazypack - 27 mars 2013 17:45

Knott vann pris i Dagens Trick tävlingen vi var med i! Hur kul som helst! tänk vilken stjärna han kommer att bli! Vinna pris redan som 4 månaders och dessutom i sin första tävling!! Så taggad (typ :P ) av det hela har jag gjort det galna och anmält oss till en utställning! Japp ni läste rätt! Knott skall bedömas utifrån sitt utseende! Helt knasigt tycker jag egentligen. Vi vet ju redan att han är världens finaste. ;) Men man måste ju testa innan man kan säga att man inte gillar något, så nu testar vi. 1 maj blir det debut på en inofficiell utställning i Motala. Spännande! Innan dess skall Knott lära sig trava är planen :P Hur jag gör m koppel vet jag inte riktigt ännu... Han går ju bara i sele och jag är ju inte så förjust i smala halsband om man säger så :P men men... det är ju dryga månaden kvar iaf...

Av thecrazypack - 26 mars 2013 22:53

Vi jobbar allt hårdare på att få till de där gruppbilderna. Att det skall vara så svårt att få tre hundar att se ok ut på samma bild! Herregud, för några år sen fotade jag ju 7 hundar m bättre resultat :P Men men, här är de vår fina flock!   

       

       


Parker var helt klart den som tröttnade först (flera gånger om :P )

 


Äldst & yngst   

 


och den söta valpen, som bara blir stiligare o stiligare, får avsluta kvällens bidrag ;)

 

Av thecrazypack - 25 mars 2013 10:00

Vi testar och ser hur det går. :P


Felix

  • Simning - minst 2 pass
  • Balansträning
  • Borsta tänderna!!

Parker

  • "Långpromenad" - minst 3 st på absolut minst 45 min. Två skall vara Parker-vänliga i teorin iaf
  • Balansträning - för att han tycker det är kul

Knott

  • Miljöträning - försöka komma iväg till två "nya" platser
  • Burträning - evigheter sen sist, minst ett pass och sen utifrån hur det ser ut
  • Balansträning - när grejerna ändå är framme för de andra

Inga stora ambitioner första veckan, men vi testar och ser hur detta går. :)

Av thecrazypack - 24 mars 2013 22:56

Denna helgen gick verkligen i utflyktstecken! Äntligen måste jag säga! Ser verkligen fram emot att våren tar fart på riktigt (i helgen har det ju varit kallt trots solen)! Då skall vi komma iväg på våra picknickar betydligt oftare och Knott kommer få den där pestigt tråkiga passivitetsträningen på ett helt annat sätt! :)


Iaf, helgen började m valpträning på fredagmorgonen. Ett pass som gav mig den där SUPERKÄNSLAN över min fantastiska lilla valp!    Vi tränade kloss och fick bra hjälp för att komma vidare då vi inte riktigt fått till det när vi försökt själva. Sen så var det två apporteringsövningar. Den ena var svår och lite omotiverande tyckte Knott. Den andra var han dock superduktig på! Dock blev han väldigt snabbt trött då det var enormt mycket annat som hände i lokalen (andra valpar/hundar som tränade + 3 små barn som roade sig m agilityhinder ;) ). Måste bli bättre på att se i tid att han börjar bli för trött, även om jag är nöjd m mig själv att jag faktiskt avbröt då jag märkte det. Sen fick vi vänta en stund själva då Best m matte skulle göra en annan sak direkt efter valpträningen. Vänta är ju inte min grej riktigt :P Dessutom blev lokalen tom och lugn och där stod det ju några agilityhinder... Så vi började på första hopp-övningen, att ta sig mellan hinderstöden. Och fan va han är bra min lillskit! Dröjde inte länge förrän han sprang mellan hinderstöden i full fart. :) Skall bli så himla kul att bygga vidare på det där sen!

Det var en trött Knott när vi åkte hem, vilket passade perfekt då vi människor skulle på utflykt till IKEA sen. Rekordtiden (dryga 3 timmar) ensamma blev det för hundarna och inte ett ljud! Så himla skönt!


På lördagen sken solen, så då packade vi m lite fika och tog bilen till halshöga. Där har vi världens bästa vår-picknickställe! Soligt och vindskyddat! :) Knott fick sin första picknicktur utanför fårhagen, vilket han klarade galant. Himla kul tyckte han till en början, men sen varvade han ner och tog det ganska så lugnt. Inget gnällande (fast han var ju lös hela tiden), men inte så han la sig o solade heller liksom. Massor m bilder blev det och här kommer de i en hög bara. :)


Officiellt, Knott markeringskissar m sina polare + sprätter efteråt!

         


Försök till gruppbild..

 


TramsParker

 


Godisletande

 


Bananskal är oxå gott

   


precis som grenar

 


Spana

 


Mattes fina killar    (den fule kom visst inte m på bild)

   


Även söndagen bjöd på sol, så då styrde vi bilen mot fårhagen istället. :) Där får ju även Parker vara lös = massa spring och skoj!

   


Sprätta i hagen funkade med (så bra att hela hunden exploderade av det ;) )

   


fortfarande finns det snö nog att åka pulka för vissa...

 


andra föredrog helt klart barmark och sol!

 


Titta! Knott ligger på marken! (Hanna, Knott hälsar att han lyssnat på Lystra om att det är rent ut sagt idiotiskt att ligga ner på annat än åtminstone en filt!!)

 

när matte närmare sig för att fota bättre bildbevis exploderade dock valp igen ;)

 


Naket är skönast

       


alltså, man kan ju inte anklaga cirnecon för att vara kostandeeffektiv i sitt rörelsemönster :P

           


inte konstigt att man behöver ligga ner och tugga pinne liten stund (för att vila)

 


mest bara busades det dock (hela min fina familj   )

 


Massor m fler busbilder vill upp, men det får vänta tills det finns mer tid. Nu vill jag krypa ner med mina älskade i sängen och sova. Världens vackraste Knott får dock avsluta hela inlägget   

 


Av thecrazypack - 23 mars 2013 16:12

Det är INTE ok att det fortfarande ser ut så här när man går ut! Dessutom svinkall bitande vind på det! Valp fryser, matte fryser, men vissa tycker visst det fortfarande är kul...

               

Av thecrazypack - 22 mars 2013 09:14

.. kan göra m en 18 månaders människovalp vid 01:30

  • läsa bok om olika djurs bajs (alltid lika kul)
  • läsa om vårt solsystem
  • läsa ur Sagan om Ringen (men för guds skull, lägg inte ungen i "sovposition"!)
  • gå upp för att borsta tänderna...
  • byra blöja (flera gånger om)
  • sitta på toaletten o låtsaskissa
  • göra en smothie på banan, avokado, aprikoser, katrinplommon och hallon
  • ha "springtävling" m en sked smothie som mål tills all smothie är slut
  • hänga tvätt (tack för att vi inte fick sova och kom på att vi glömt tvätten i tvättstugan!)
  • tända o släcka lampor
  • byta pyjamas och blöja igen
  • ...

Behöver jag säga att vi är trötta idag..?

Av thecrazypack - 20 mars 2013 12:09

Alltså det här m träningsdagbok går så där här hemma. Igår skrev jag i den (eller både Knotts & Felix) för första gången i mars! Och det är ju inte så att vi inte tränat något i mars... Men det känns verkligen som att det tar längre tid att skriva in allt än det tar att träna det och då prioriterar jag faktisk den lilla tid jag har till att träna. Så har funderat på om jag kanske skulle ha kortare mål (har övergripande för året nerskrivna) här i bloggen istället (eller parallellt m det jag orkar skriva då såklart). Hade tänkt att sätta upp specifika mål för mars och skriva här, men nu har snart hela mars gått och jag har ännu inte fått skrivit det där inlägget... Så inspirerad av DogSense har jag beslutat mig för att försöka få till någon typ av Veckans Fokus. Sen funderar jag på om vår vecka skall gå från mån-sön eller om något annat faktiskt passar oss bättre... Vilken dag skriver jag oftast blogg liksom?

Av thecrazypack - 19 mars 2013 18:50

 

FÖRSVINN!!

Ovido - Quiz & Flashcards