the crazy pack

Alla inlägg under november 2010

Av thecrazypack - 30 november 2010 22:57

Idag har degusarna fått mest tid av alla. Fast de tyckte nog mest de fick sitta länge i den lilla sketna gallerburen. :P Här har nämligen städats och skurats av deras stora terrarium. Det var längesen sist, men trots det luktade det fortfarande bra och hyllorna var faktiskt inte så nerkissade som de hade kunnat vara. :) Passade på att tvätta rutorna ordentligt med och det var väl de som gjorde att det såg skitigt ut. Någon hade nämligen lyckats skvätta kiss på framrutan och det ser ju inte så trevligt ut. När allt var rent och fint fylldes det på m nytt strö, massor m hö och så passade ja på att möblera om lite. De fick en (sko)hylla som de aldrig haft innan och sen blev det lite omöblering av det som redan fanns i buren. Det är lite trist så här års tycker jag då man inte kan gå ut och plocka in nya härligt gröna grenar, men men... Våren kommer tillbaks så småningom...


Så här ser det ut just nu iaf

     


Enya och Felix fick en runda i solen idag, men trots att vi höll oss på plogat, hade varma täcken och solen sken hade de problem pga kylan. :( Både fick köldkramp i tassarna upprepade gånger och jag kan inte annat än överväga om man kanske skall lägga en del pengar på riktiga skor till dem trots allt. *suck* Förra vintern körde vi på barnstrumpor och det funkade skapligt, men var ett j-vla gissel att få & sitta bra under hela turen. Skulle vara så mkt skönare m skor som sitter där man sätter dem liksom. Men vilka hundskor gör det? Och vilka av dem som gör det har jag råd med?? Får fundera lite på det där... men får vi en lika lång vinter som förra året (eller längre, ve o fasa) så känns det som det faktiskt kan vara värt det!


Har inte virkat alls idag och saknar det! Saknar även Grey´s Anatomy som jag såg på dagarna m Gimli.    De verkar ha slutat sända det på dagarna, så nu har jag ingen tv att titta på mitt på dagen längre *sakna* 

Imorgon funderar vi på att ta de tre stora vovvarna till hagen, men det hänger på vad termometern visar. Felix får nog simma imorn tror jag iaf. Då kan jag kanske gå m de tre stora tillsammans om det blir så att vi skiter i hagen. För isf gissar jag att vi får ta flera lite halvlånga turer istället för en långis. Bläääää!


Nä nog m text för ikväll tror jag. Dax att krypa i säng!

Av thecrazypack - 30 november 2010 20:39

I helgen fick alla vovvarna följa m till hagen där det blev bus i snön för fulla muggar, iaf för vissa.

 


Det åker redan en massa traktorer m snö

 

Felix funderar på vad han egentligen tycker om denna ide

 

Dessa två behövde då inte fundera iaf

       


Skitkul ju!

 

Chili fick känna på hur det är att inte vara tillräckligt snabb för att hinna med

 


Enya ville faktiskt oxå vara med

       


Ju fler, desstu roligare

       


Fast fröken kan vara ganska så hårdhänt i sin lek ibland

 

Men så länge det är riktat mot Parker fortsätter oftast leken

       


 

   


Sikte på lillebror igen

       


Och sen tröttnar Enya och ger sig av på sorkjakt istället

 

Och två söta rumpor undrar vad de skall göra härnäst

 


Chili försöker m Enya, som beslutar sig för att ta Parker istället

     


Chili vill oxå leka med Parker

       


Men Parker är snabb och fintar bra

       


Snabbt hela vägen bort till bäcken för att sen vända och kuta tillbaks

        


Vissa av oss stod och huttrade, medan de andra outtröttligt lekte vidare

       


Men så tröttnade Felix och beslutade sig för att gå hem, så vi andra fick snällt följa efter (förutom Parker som först var tvungen att tramsa en stund)

        

Av thecrazypack - 29 november 2010 23:58

Litar inte riktigt fullt ut på varandra, men nog är de söta ändå :) Tinda kom ikväll och Virus är helt färdig efter en helg m Chili.

 

Av thecrazypack - 29 november 2010 18:06

För er som inte visste, så älskar Parker att springa! Fort fort fort skall det gå och lite snö hindrar då inte min snygging

 


Ta mig om ni kan

 


Tihi

 

Snabbast och vackrast av dem alla

             


Tjoho

   

Av thecrazypack - 29 november 2010 17:21

Ta tillbaks att jag är minst! Jag är faktiskt lika lång som Parker!

 

/Felix

Av thecrazypack - 29 november 2010 14:04

Nu har mor m dogs åkt och lugnet har infunnit sig. Veto och Virus lekte rövare ett tag då de åkt + att Virus hade MASSOR att berätta om sin helg, men nu har även de däckat så sött. Det är lugnt, tyst och skönt. :)


Men det kommer inte vara länge, för ikväll komme The Crazy Pack´s kusin Tinda hit. Hon är visserligen en tyst, lugn tjej, så så livat blir det väl inte. Katterna kommer dock få fortsätta ha koll på sig, då Tinda inte är helt super med dem ännu. Tinda stalkar dem dock inte så som Chili, så på nåt vis tror jag vi alla kommer fortsätta tycka att det är lugnt ;)


Nu skall jag se om jag kan ta tag i lite bilder från helgen, så kanske det blir ett långt bildinlägg så småningom. Undertiden får ni nöja er m denna bild.

  Det är inte alltid lätt att vara minst i storlek (& störst i själen)...

Av thecrazypack - 28 november 2010 15:03

Tusan vad less jag är på denna snö!! Och givetvis har det kommit en massa mer idag och snöar än. *suck*


Blir ni avundsjuka??

 

Nä trodde väl inte det...

Av thecrazypack - 27 november 2010 19:33

Just nu är mor, Zorro & Chili här, så det blir inte mycket datortid. Men vi har det bra och kameran har plockats fram igen, så när helgen är slut blir det kanske nåt längre bildinlägg. Så länge får ni nöja er m 3 snöbusar

 

Ovido - Quiz & Flashcards