the crazy pack

Alla inlägg under november 2010

Av thecrazypack - 7 november 2010 20:03

En sån toppendag vi har haft idag!


Vi packade in hundarna och åkte till Åsabackarnas naturreservat och vilken hit det var alltså! Bilder kommer nån annan dag fr jag är alldeles för trött nu. Hundarna tyckte det var toppen, vi tyckte det var toppen och solen sken!   


Sen blev det mat när man kom hem, kikade snabbt på alla bilder från idag och sen la vi oss i badkaret för att få upp värmen (det var kallt att gå från bilen och hem!). Och nu har jag hunnit förlora i backgammon och kvällsmackan har vi redan ätit. Får man sova nu??


En bild kan jag väl orka lägga in iaf...

 

Av thecrazypack - 6 november 2010 21:32

Idag packade vi fika, tog m oss alla hundar och traskade iväg till bussen. Bussen tog oss till tinneröd där vi fick en härlig tur tillsammans hela The Crazy Pack. Ingen ork eller lust att skriva en massa, så ni får drunkna i härliga bilder istället.

 

       


     


   


     


 

     


 

     


   


       

   


       


 

     


 

    

Av thecrazypack - 5 november 2010 20:48

När jag la över filmerna på Enya idag hittade jag några på Gimli när vi tränade backa liggandes i sängen här om dagen. Så ni får en go glad träningssugen Gim på film istället för Enya tror jag allt. :)

Av thecrazypack - 5 november 2010 20:13

Idag fick Enya en sväng m matte. Hon behöver lite extra ibland (helst jämt) och man märker på henne nu att Gimli får mycket tid och uppmärksamhet. Så hon och jag traskade iväg till campus där vi tänkte träna lite koordination, styrka och månadens utmaning "backa". Fröken var på lysande humör och la ner sin själ i att göra så gott ifrån sig hon kunde. Vi hoppade upp och ner på bänkarna & borden i väldans fart, balanserade på räcken, backade upp för backar och trappor, samt började klicka in att backa på en stenmur som hade en begränsad bredd. Sen så blev det så klart lite andra roliga trix och bus. :) När D va klar på jobbet kan han och filmade lite med, men då han envisades om att filma matte med, trots instruktioner om att filma Enya, så blir det ingen visning av filmerna här. :P


Nu är grabbarna ute och hittar på hyss m husse och sen blir det nog fredagsmys framför nån film!

Av thecrazypack - 4 november 2010 23:40

The Cove - SE DEN! Ni har till tisdag den 9 November på er att se den på svtplay. Gör det! Och nöj er inte med att bara se den! Köp en julklapp som ger mer än bara något i ett paket! Och för er som inte vill se slaktscener och en massa blod går det bra att se 74 min (inte en sekund till) in i filmen. Skippa resten...


  (bild: wikipedia)


Av thecrazypack - 4 november 2010 18:24

Idag har dagen varit riktig skit & jag har bara känt för att gråta, för att i nästa sekund vara riktigt bra & så har hela dagen fortsatt. Jag är trött och less mest känner jag. Initiativförmågan är helt borta igen och jag saknar den liksom inte ens :P


Äntligen kom posten fram till lillsyrran iaf, så nu kan jag väl avslöja min nya hobby. Jag har typ inte hittat nån ny hobby på jag vet inte hur många år, men nu har jag hittat nåt jag faktiskt tycker är kul. Jag är väl långt ifrån bra på det, men va fan huvudsaken är väl att det är roligt. :) Så vad gör jag? Jo jag har börjat virka! :)

Dessa två små figurer har mina systrar fått. Mamma fick ett hjärta som jag glömde fota och nu håller jag på med en flugsvamp. Vad jag skall göra med den vet de tusan   

   


Dagen har som sagt varit långt ifrån bra, så lite lagom innan D slutade från jobbet tog jag med mig världens bästa humörlyftare till fårhagen. Där fick han springa lite lös innan vi gick vidare mot Ds jobb där vi spanade, spårade och letade harar en stund tills han var klar. Inte riktigt samma sak som att jaga harar lös kanske, men Gim tyckte det var superkul ändå. Sen kom ju husse och det finns ju inget bättre än husse!


Annars sitter jag mest och suktar efter ADVENTure Dog Conference 2010 just nu. Skulle så himla gärna gå, men det kostar ju en del och är jävligt struligt att få till. Förra året sov jag hos syrran, men jag tror inte det går iår och det finns ingen buss/tåg som tar mig dit i tid på lördagmorgonen. :( *suck* Fast tusan vad jag vill gå alltså! Får fundera lite till helt enkelt...


Nu borde jag nog ta o hänga tvätten som borde ha hängts för länge sen... Sen borde jag duscha, laga mat, äta maten... och så borde man gå o lägga sig i tid och somna med... *suck*

Av thecrazypack - 2 november 2010 22:37

Avsky är vad jag känner just nu! Riktig jävla avsky och det pga föreningen Djurskyddsföreningen NeverNeverLand. De heter tom djurskyddsförening, men i mina ögon är de allt annat än en förening för djurskydd! Droppen som fått det att rinna över, det som får mig att spy och verkligen aktivt vilja visa min bojkott av föreningen är hunden Paula som de skall placera.

 


Om Paula finns bla att läsa 

...Hon är helt snedställd i nacken åt höger, som mycket troligt kan bero på att hon vistats i ett litet trångt utrymme. Hon har troligen använts till att enbart avla kullar på och då utrymmet varit litet så har nacken blivit på detta viset. En annan anledning till att hon är snedställd kan vara att hon någon orskatas våld i form av en spark, slag eller annat som gjort henne så illa. Veterinärbesök för att få utrett vad vi kan göra för att hjälpa och åtgärda detta har redan inletts.

...Hon har rätat ut sig betydligt sedan hon kom till rescuet, men hon jouras inomhus och ej i kennlarna.

...Paula är i nuläget inte redo för adoption då hon är under utredning och behandling. När veterinärerna har gett besked vad det är för problem hon har så kommer hon få den behandling hon behöver på Irland innan hon är redo för en resa till Sverige....


Paula kom upp på NNLs hemsida 24 oktober, först utan den feta texten, men efter reaktion på ett hundforum + reaktion från NNLs egna medlemmar la de till texten om att hon inte är redo för adoption ännu. 1 november blev Paula reserverad!


Personligen anser jag att hunden inte bara behöver utredas ordentligt innan hon ens är aktuell att sätta upp på sidan! Hon behöver även sättas på ett ordentligt träningsprogram hos en kunnig sjukgymnast. Först efter att hon tränats upp och blivit jämn skulle hon kunna vara aktuell för att ev placeras i Sverige. Och sånt tar tid! Det tog Gimli 10 månader innan vi vågade sluta hos sjukgymnasten och detta vågade vi för att vi lärt oss en massa under de månaderna vi gick hos sjukgymnasten. Hela Gimlis liv har vi fått jobba med honom för att hålla honom i form, så att han skall hålla så länge som möjligt och inte behöva ha ont!


Att placera Paula som hon ser ut idag och utan att ge korrekt information om hennes tillstånd (som de själva uppenbarligen inte har koll på än enligt texten) borde klassas som bedrägeri! INGEN med rätt kunskap och förståelse för vad det verkligen innebär att rehabba en hund med en så grov felställning är villig att ta sig an det för en hund man aldrig träffat. Man behöver inte bara massa pengar och tid, utan man bör även vara totalt känslolös för att orka med det hela...


Vem köper en hund, som man aldrig träffat, som kommer kosta 10tusentals kronor det första året, för att inte tala om resten av dess liv?! Jag måste nog gratulera NNL som har såna fantastiska adoptörer som är villiga att lägga en förmögenhet på en hund som de (NNL) vill rädda! Eller är det så att NNL faktiskt inte gett korrekt info om vad det innebär? Vet de ens själva vad det innebär att leva med en hund som kommer kräva rehab och friskvård hela livet?! Och hur har de ens hunnit informera adoptören om vad det innebär då hunden inte ens är ordentligt utredd än? Har de (NNL) verkligen försäkrat sig om att adoptören har de kontakter inom veterinär och sjukgymnastik som krävs för att ge hunden ett värdigt liv. Om NNL var seriöst intresserade av att vilja hjälpa denna hund och ge den ett värdigt liv borde de ha kontakt m veterinärer och sjukgymnaster både i Sverige (de som skall komma att ta över behandlingen) och på Irland (de som idag står för utredning och behandling) och se till att de har en öppen och ärlig dialog lååååångt innan hunden ens funderas på att flygas över!


Nä NeverNeverLand hur ni kan kalla er en djurskyddsförening är för mig ett mysterium! Och kom inte & påstå att ni gör det för djuren, för Paula visar på nåt helt annat!


Vill bara tillägga att jag inte har nåt ont att säga om/till adoptören! Vill denna veta vad det innebär att verkligen leva m en hund m konstant behov av rehab delar ja mer än gärna med mig! Det är föreningen NeverNeverLand, NNL, som jag riktar min kritik mot!!

Av thecrazypack - 2 november 2010 12:27

I söndags fixade äntligen husse cyklarna och plockade fram cykelvagnen från förrådet. Det var över två år sen den var framme för Gimli senast och det var verkligen på tiden att den kom fram! Vi packade fika och gav oss iväg.


Till en början gick vi, så att hundarna skulle hinna gå på toa ordentligt och så innan. Kanske ladda ur lite av glädjen över att åka på äventyr med... Gimli tyckte att vi gick alldeles för långsamt och testade att putta på cykelvagnen lite...


Så efter en liten promenad fick Gimli äntligen hoppa in i sin cykelvagn och så cyklade vi iväg


Vi cyklade bort till fågelsjön som ligger i närheten för en kortare promenad och fika.

     


Gömslet är alltid roligt att besöka och Gimli hittade något han bara ville åt, ett korvbröd!

       


Men sen när korvbrödet var uppätet insåg han att han kanske inte var på det bästa stället... och försökte backa in

   


Panik, inget fotfäste ju!

 


Ut igen och sen blev det till att vända

     


Fåglarna verkade inte bry sig nämnvärt över Gimlis strapatser vid gömmet

 

Och grabben insåg att det kanske räckte m att sitta på bänken och kolla ut genom luckorna istället

     

Sen gick vi vidare ut på bryggan för att spana lite till, innan vi så småningom gick bort mot fikaplatsen

       


Fikat intogs m en konstant tiggande Gimli, som ändå hann med att käka upp ett grisöra, gräva ut en multen stock, samt jucka på matte. Inte mkt lugn o ro m andra ord! Efter fikat traskade vi tillbaks till cyklarna och åkte hem.

   

Ovido - Quiz & Flashcards