the crazy pack

Alla inlägg under oktober 2012

Av thecrazypack - 29 oktober 2012 21:58

Då startar vi listan då med Dag 1 - presentera dig själv.


Då tanken hela tiden har varit att hålla bloggen "anonym" till de som inte redan känner mig, så blir det en lite tråkig presentation utav mig. Men vi kan väl säga som så här iaf...


30-årig utbildad biolog som spenderar dagarna hemma med sin son som nu har hunnit bli 13 månader. Djurtok sen barnsben och har testat på att brinna för de flesta djurintressen (gnagare, häst, katt, hund, vilt...). ;) Skaffade min första egna hund, Zorro, 2002 då jag bodde i Spanien och efter honom följde Felix 2003 och sen Enya & Gimli 2004. Zorro flyttade till mamma, medan de andra tokarna bildade "The Crazy Pack". Började gå hundkurser redan vid 11-års åldern m familjen första hund, men det var först när Enya kom in i mitt liv som jag verkligen "tog tag" i mitt hundägande. Med etologin i min utbildning och en hund som Enya fick hundägandet en helt ny innebörd. Det var kul innan med, men mycket roligare nu ;)


Äh det får räcka :P Sånt här är trist tycker jag :P

Av thecrazypack - 26 oktober 2012 23:57

Bloggen är ju typ halvdöd, så det behövs något för att få lite fart på den tror jag. En sån där lista att beta av och svara på får bli den närmaste tidens dragplåster för bloggandet tror jag. Lär väl knappast bli ett inlägg per dag de närmaste 19 dagarna, men skall iaf försöka att få klart listan innan... skall vi säga början på december..?


Dag 1 - Presentera dig själv

Dag 2 - Presentera din hund

Dag 3 - Berätta om din hundras

Dag 4 - Andra husdjur i ditt liv

Dag 5 - Renras eller blandras

Dag 6 - Viktiga egenskaper när du väljer hund

Dag 7 - Hundsport

Dag 8 - Har du och din hund tävlat

Dag 9 – Förebilder inom hund
Dag 10 – Tik eller hane?
Dag 11 – En ras du skulle vilja ha
Dag 12 – En ras du inte vill ha
Dag 13 – Det här älskar din hund
Dag 14 – Det här tycker inte din hund om
Dag 15 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 16 – Ditt favoritminne med din hund
Dag 17 – Din hund som valp
Dag 18 – Varför har ni hund?
Dag 19 – När kommer hund nummer två?



Av thecrazypack - 24 oktober 2012 00:34

I helgen var det helgträff för några av LiUs distanskurser inom etologi och jag passade på att gå på två (eller tre var det väl kanske) föreläsningar. En (eller egentligen två) medest Karolina Westlund som berörde emotioner och djurträning. Och så en med Pernilla Foyer som handlade om etologi inom försvaret.


Jag gick på en föreläsning med Karolina för x antal år sen och blev så sjukt inspirerad att träna djur efter det att jag bara var tvungen att gå när jag såg att hon skulle föreläsa! Sist började jag klicka degusar ;) Helgens träningsföreläsning tog väl mig inte riktigt lika mycket kanske, men bra var det. Föreläsningen om emotioner gillade jag dock. Tror inte hon hade så mkt om det sist och det är ett ämne jag berört skapligt lite innan faktiskt. Spännande var det (& är) så jag är himla glad jag gick!


Men det som verkligen väckte suget i "plugg-tarmen" var Pernillas föreläsning! Hennes projekt är ju sjukt intressanta och med ens kände jag att om jag kunde få haka på något sådant projekt (eller starta eget så klart) ja då j-vlar vill jag doktorera!

Av thecrazypack - 16 oktober 2012 22:06

I går blev älskade lilla knäpphunden hela 9 år! Dåligt m nytagna bilder tyvärr, så här kommer några som är några år gamla. Lika fin då, som nu   

       

Av thecrazypack - 13 oktober 2012 15:42

Det där lilla positiva jag hoppades kunna skriva om snart dog igår. Bokstavligen DOG     

4 veckor hann han bli och planen var att åka o hälsa på honom nästa helg. Men så blir det alltså inte...

Av thecrazypack - 10 oktober 2012 22:27

I augusti för två år sedan startade vi The Crazy Packs blogg här. Det har hunnit hända en hel del sen starten, både på hund (djur) fronten och på mer privata plan. Stundtals känns det som att jag lever i värsta såpan där intriger, draman och olycka slåss om att få plats och ta tid. Under dessa två åren har jag "hela tiden" tänkt att det snart blir bättre, att så mycket värre skall det väl inte bli iaf... *suck* Jag vet inte... Kanske vänder det snart??


För snart två år sen (november 2010) somnade världens bästa Gimli in och med honom följde en enormt stor del av "The Crazy Pack". Han var liksom TCP på något vis, full av glädje, bus och påhitt. Utan Gimli kändes TCP inte riktigt lika Crazy längre om vi säger så...

Och så i somras lämnade Virus oss och snart står vi inför ännu ett avsked    På dryga två år har alltså The Crazy Pack HALVERATS.    Nog för att jag alltid vetat att risken är stor att vi kommer behöva säga många farväl inom en kort tidsperiod, då det bara skilde knappt 9 månader mellan Felix och Gimli (& där emellan låg Enya). Men de skulle ju bli gamla!


Motivationen att blogga här är ganska så låg för tillfället om man säger så... Jag hoppas att jag snart skall ha något positivt att skriva om istället för just nu blir det inga muntra ord...

Av thecrazypack - 5 oktober 2012 23:44

 

Av thecrazypack - 1 oktober 2012 18:40

Krypet har ju hunnit fylla ett år nu, har haft sitt första stora kalas och fått en massa fina saker. Han börjar bli stor nu och borde nog ha sin egna blogg ;) Krypet kommer nog dyka upp här i The Crazy Pack bloggen lite då o då, men huvuddelen av hans påhitt kommer numera att finnas i en annan blogg öppen enbart för familj och släkt. Känner ni att ni är familj/släkt hör av er till S eller D, så får ni adress och lösen. Ni andra, ni får nöja er m odjuren i familjen, samt något gästinlägg från Krypet då o då. Men en "sista" dos Krypetbilder behövs nog här!

                     

Ovido - Quiz & Flashcards