the crazy pack

Alla inlägg under augusti 2010

Av thecrazypack - 31 augusti 2010 20:24

  Bild: http://sv.wikipedia.org/wiki/Fil:Vegetab..._barley_soup.jpg


Jag lever i en soppa just nu känns det som. Velar fram o tillbaks hur personlig bloggen skall bli. Hur mycket vågar jag ventilera här? Skall jag hålla det helt till hundarna, katterna och odjuren? Eller skall jag använda det lite som en ventil att bli av m allt som snurrar runt i huvudet? Och vem skall få länken för att kunna läsa isf?


Vi har haft en tanke om en hemsida och blogg där vi kan presentera the crazy pack och där våra nära och kära kan följa oss i alla de fotografier vi tar. Någon hemsida har det inte blivit ännu (& frågan är om det någonsin blir), men jag startade en blogg... Men skall den vara min privata, eller vill vi att våra nära och kära skall kunna läsa den? Vart vill jag isf dra min gräns för vad jag kan och vågar skriva här? Jag vet med mig att jag inte klarar av at hålla två separata bloggar levande, så det är inget alternativ.

Jag tror det är dax att så smått börja dela ut länken. Jag trivs med min blogg, även om jag inte vet riktigt hur den kommer bli ännu... Kanske får tiden utvisa och så får våra nära o kära själva avgöra om de vill läsa den eller inte... Det syns ju tydligt när det blir bildinlägg menar jag ;)

Av thecrazypack - 30 augusti 2010 21:33

Vi fortsätter att drömma oss tillbaks till klockis och en tur till Sagberg.


Vi traskar iväg. Enya och Gimli förankrade i D,

 

Felix lös och Parker i långlina

 

Planen är inte att gå till någon av fäbodarna, utan att bara njuta av det vackra Sagberg ha att erbjuda

 

Att det är vackert på toppen är inget som intresserar Felix, han har grillrester att utreda

     


Sagberg är full av skrevor och grottor att utforska. D och Gimli kom ganska så långt in. Enya och D tog sig egenom en annan del och Parker undrar när det är hans tur.

     


Parker fick ta sig igenom och jag tror inte det finns nån lyckligare än honom när han möter matte på andra sidan. D fick kämpa lite för att komma ut, medan Enya och Parker står redo för nästa äventyr.

     


Parker älskar att rulla sig och har man 10 m lina fäst i sig kan man se ut så här efteråt

 

Utsikten var helt fantastisk

   


Och jag hade en del söta trynen somsällskap :)

     


Naturen döljer mycket vackra ting

 

Parker spanar ut över rullstensåsen

 

Myller av hundar

 

Sen traskade vi hemåt i den vackra naturen

   

Av thecrazypack - 29 augusti 2010 20:14

idag drömmer jag mig tillbaks till skogen vid klockis


                


  och det är kanske inte så konstigt att man längtar...

Av thecrazypack - 28 augusti 2010 22:58

Just nu ligger fyra dygnsura hundar och slickar sig torra nedanför mig. Det har egentligen varit en fin dag idag och vi har potat i trädgården och fixat med katternas inhägnad. Tyvärr så hann regnet komma innan hundarna hann få sin tur, så nu på kvällen åkte vi bort till cc och trasade runt en sväng i pissregnet. Fördelen när det regnar är ju att man sällan möter någon, men jag förstår varför! Bara idioter och tokar är ute i sånt regn! Att vi är lite småtokiga är ju ingen nyhet dock. Jag tror hundarna var nöjda ändå. Det var ju en massa nya dofter och skit att lukta på, en hare skuttade upp framför oss och så körde vi lite godisutdelande då o då.


Körde lite av Enyas agilityläxa innan idag oxå. De övningarna som går att köra inomhus blir helt klart gjorda lite oftare än de vi måste ut för om man säger så ;) Dessutom är planen att försöka lära de andra tokarna samma saker. Är liksom ett bra sätt att komma på vad jag skall träna med dem ;) De får dock inte riktigt lika många repetitioner var över veckan om man säger så :P


Kikade på lite gamla bildtrådar på tassar innan idag och hittade en tråd m några härliga filmer på Virus, Gimli och Texas. De fick mig att komma & tänka på filmen på Virus och mammas Chili som filmades i stugan i somras. Tänkte att jag ju lika gärna kan testa att lägga in den här för allas beskådan :) De känner varandra inte särskilt väl utan har bara träffats några gånger tidigare. Chili har ingen kattvana utöver dessa tillfällen. Virus däremot... Han är världens coolaste katt!


Nu skall jag fixa några mackor och sen är det dax för sängen :)

Av thecrazypack - 28 augusti 2010 01:05

Idag har det pendlat upp och ner om vart annat. Är jag ärlig så är jag låg, omotiverad och ledsen, men vem orkar vara det hela tiden? Så jag försöker hålla humöret uppe trots allt. Det går så där :P


D tog Enya och Parker på deras tur ikväll, så jag fick de coola grabbarna att njuta av. Gimli är det bästa som finns när man är låg! Tusan vad jag kommer sakna honom när han inte längre finns här. Han vet verkligen hur han skall få matte att glömma det som gör henne ledsen. Sprudlande glad skuttade han runt i långlinan. Ja den förbannat tråkiga leksaken som matte envist försökt få honom att gilla i en massa år var helt plötsligt rolig. Iaf om matte var med och kampade om den    Och vem kan vara ledsen när man har en sån guldgosse?! Inte jag iaf!

 


Avatar blev kvällens film. Vi såg den på bio och den var lika bra som jag mindes den, även om den så klart gör sig bättre på bio. Hundarna och Virus verkade gilla den med och vi låg alla i en varm osande hög i sängen och kollade. :)


Så trots att det mest känns lågt och jobbigt idag kan nog dagen ändå sammanfattas som bra. Dessutom fick jag mail från världens bästa lillasyster :)


Av thecrazypack - 26 augusti 2010 21:59

Idag var det Enyas andra kurstillfälle i agilitykursen. Fröken var noga att poängtera att alla fula hundar som går kurs med henne skall hålla sig på behörigt avstånd! Vilket innebar att alla andra hundar skulle hålla sig på behörigt avstånd ;) Men hon var superduktig ändå, bara de höll sig borta!


Det var en massa nya övningar idag och jag gissar att matte är minst lika trött som Enya nu. Hon var som sagt duktig och när det brister brukar det oftast snabbt kunna spåras till matte.


Övningar vi har att träna på hemma nu ökade drastigt m dagens kurs. Sen innan ha vi tränat på backa, snurr/spinn och ta oss mellan hinderstöd typ. Vi borde hålla på m cirkelarbete med, men det tycker både jag och Enya är tråkigt så det har vi struntat i :P Dagens övningar får vi i mail sen, så då fyller jag väl på dem här. För nu är jag för trött för att tänka mer :P Dax för kvällsmacka och sen en stund framför tvn tror jag.

Av thecrazypack - 26 augusti 2010 11:54

Eller skall vi inte?


Velar fram och tillbaks om vi skall starta oss en blogg här eller inte... Måste nog känna efter lite innan slutgiltligt beslut fattas... Vad tycker ni?



  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards