the crazy pack

Alla inlägg under augusti 2011

Av thecrazypack - 31 augusti 2011 21:19

Magen bli större, fötterna blir större, händerna blir större, siffran på vågen blir större, allt bli större... Dessutom blir sömnen bara sämre o sämre, samt huvudet har lidit av en envis huvudvärk i tre dygn nu... Ändå känns det inte som om Krypet har några som helst planer på att komma inom en snar framtid *suck* Behöver jag säga att jag börjar ledsna?! Det är inte bara det att jag vill "ha tillbaks min gamla kropp", utan jag är faktiskt riktigt sugen på att få träffa Krypet nu och påbörja vårat liv ihop! Och då menar jag ett liv som innehåller mer än sparkar i sidan som håller en vaken om nätterna! Men vi får väl se... Krypet blir ju garanterat ett septemberbarn iaf.


Annars så var jag duktig och släpade mig med ut m D och hundarna ikväll. Vi tog bilen till halshöga och gick en minimal bit innan vi slutligen vände. Hundarna hade kunnat gå bra mkt längre, men alla är de goa och följer mattes ork. Sen tog vi dock bilen till rosenkällasjön och kikade lite inna vi åkte hem. Jag är helt färdig, de andra är nog inte tröttade än efter en normalt snabbkiss, men men... De fick ju iaf sällskap av matte ;)

Av thecrazypack - 29 augusti 2011 20:13

Idag är det en vecka kvar tills Krypet beräknas komma! En vecka! 7 dagar! Inte för att jag tror att Krypet faktiskt kommer då, eller innan, men ändå! En ynka vecka jämfört m alla dessa veckor vi faktiskt har gjort!


Natten var hemsk m svullna händer som domnade bort så fort de fick chansen. Fram till första kisspaus hade jag dessutom fötterna i högläge pga de svullnade upp nåt fruktansvärt igår, vilket ledde till att ryggen gnällde (& fortfarande gnäller lite). Pratade m BM på vattengympan idag om händerna och det fanns inte överdrivet mkt att göra tyvärr. Ringa vårdcentralen, men hon trodde inte de gjorde så mkt så här nära slutet så länge jag iaf hade känsel i fingertopparna på dagarna... Och det har jag ju iaf, tack o lov :P


Vattengympan idag ja. Superskönt på plats, men fy fan vad jag trött jag och kroppen är nu alltså! Blev en del tungnt snack då det tyvärr slutade väldigt illa för en kvinna som födde för några dagar sen, men det är en skön grupp och framförallt en väldigt bra BM för att ta såna samtal med tycker jag. :) Efter gympan va jag så trött att jag nästan kände för att ge upp och bara bli sittande kvar på bänken i omklädningsrummet i trosa o bh, då det kändes som ett maraton bara att få på sig kläderna... Dock sa jag att jag kommer nästa gång med, så länge inte Krypet har tittat ut vill säga. Men det får nog bli sista gången oavsett, för kroppen är bra trött nu alltså! Huvudvärk har jag idag dessutom :(


Men men... inte långt kvar nu...

Av thecrazypack - 28 augusti 2011 22:28

Insåg precis att vi ju har bloggat här i över ett år nu! Och på detta år så har vi fått till 413 inlägg med 1379 st bilder! Ni har dessutom bidragit med hela 613 härliga, roliga, givande, stöttande och intressanta kommentarer!


Vad säger ni, skall vi fortsätta ett år till??

Av thecrazypack - 27 augusti 2011 22:52

Idag blev det en utflykt till Kärna mosse m alla hundarna. Det var längesen vi var där nu så det var ett alldeles lagom utflyktsmål idag i värmen (& m trötta matte).

       

Dessutom fick vi m oss nästan en hel ica-kassa m såna hära hem!

 

Av thecrazypack - 26 augusti 2011 11:37

Inatt drömde jag att jag födde Krypet.Ja stod på alla fyra och bm vägledde lugnt och så helt plötsligt var han här   Inte det minsta smärtsamt (& det var lite av en besvikelse jag kände i drömmen) och väldigt enkelt. Dessutom var han (visade sig tydligen vara en han ;) ) den finaste bebisen i världen! En liten mössa hade han på sig (ja ni vet hu det är i drömmar) och jag såg snabbt att namnet var givet. Ett namn som jag nästan "släppt" för ett annat namn den senaste tiden, men nu är jag tillbaks vid namnet igen. Men vi får väl se när liten kommer ut om namnet är så givet som det var i drömmen...


Iaf när Krypet var född och vi hade njutit av den ljuvliga sötheten så behövde D gå ut m hundarna och s tog han Enya och Gimli under armen och gick ut med dem :P Men men... Finaste pojken i världen födde jag inatt, frågan är väl bara när det blir förlossning på riktigt och om det då visar sig vara en pojke...


Jag har drömt om förlossningen en hel del innan, men det har mest handlat om besvikelse över att värkarna aldrig kommer igång ordentligt (& D typ sitter och mumsar chips m bm :P ) om en bebis som förvandlas till en degu sen när den kommit ut, eller bebis som mår dåligt när den kommer ut och får en "krage" som man sätter på hunden när den inte skall slicka på sår tex. :P Ju just det, jag har även bajsat ner hela bm när hon sagt att det är bra att jag känner mig bajsnödig för då skall jag krysta och så har jag krystat ut bajs :P Najs värre liksom   Så jag måste säga att nattens förlossningsdröm var sååååååå mysig   


Har dock inte sovit så mycket... Mina 120 min sovpass verkar vara nerkortare till 90 min nu och jag kan väl inte direkt påstå att jag tyckte det var nog att sova 120 min innan man vaknar... :P


Vi har hunnit med ett besök hos bm nu på morgonen. Allt ser fortsatt bra ut och vi väntar bara otåligt på att Krypet skall känna sig redo nu... Funderar lite på det här hur nära det kan vara nu... Att Enya är den som kommer märka det först av alla (innan jag själv märker det!) är ju egentligen en självklarhet! Frågan är hur tidigt och hur hon då kommer bete sig?! För rent krasst så har det hänt något m henne (& även Felix) den senaste veckan eller så. Hon vankar runt mer oroligt och står ofta och hänger vid min sida om jag inte ber henne att gå o lägga sig någonstans. Hon ligger oftare på hallmattan och väntar på att husse skall komma hem (kan ju visserligen bero på att det är m honom det händer saker numer). Ute är hon fruktansvärt reaktiv då jag går ut m henne. Hon verkar känna ett enormt behov av att ha koll på ALLT och se till att INGEN kommer i närheten av oss. På agilityn i onsdags kunde hon ju inte fokusera alls utan var överallt, hon sprang tom bort två vänder för att skälla på andra hundar på plan, något hon inte gjort på evigheter! Man ser helt klart en skillnad på hennes beteende iaf, frågan är om det är för att hon känner att något är på G och isf hur långt i förväg kan hon känna det??

Även Felix kan man hitta liggandes på hallmattan och vänta på husse, något han ALDRIG gör annars. Dessutom är ju han den enda av hundarna som jag faktiskt kan tänka mig att gå en liten sväng m själv då o då. Spännande är det iaf!

Av thecrazypack - 25 augusti 2011 14:21

Natten blev hemsk. Vaknade nån gång innan 4 (& då skall ni veta att jag sällan somnar för natten innan 2!). Kroppen värkte, magen kurrade och jag kunde inte somna om. Efter att ha varit uppe o kissat, släppt ut Felix som ville äta gräs och sen kissat igen innan jag försökt somna om igen, så gav jag upp vid 5 och gick upp och åt. Funderade ett tag på om jag skulle bädda i soffan (eller väcka D och be honom hjälpa mig), men beslutade efter ett tag att sätta på tvn och försöka somna om i sängen istället. Där låg jag och tittade på tv tills klockan var runt 7 innan jag somnade igen.

Vid 10 ringer min snälla mor som bokat en tandläkartid till mig för att fixa min skena som lossnat och gör det svårt att äta. Tiden var 11:30 idag! Det var till att snabbt vakna, gå ut m hundarna och slänga i sig lite frukost. Sen hämtade D mig och körde mig till tandläkaren. För er som inte vet så är jag milt sagt LIVRÄDD för tandläkaren och jag hade inga planer på att behöva utsätta Krypet för den stress som jag upplever när jag hamnar i den miljön, men nu fanns det inte så mkt att göra tyvärr. Besöket gick iaf bra. Tandläkaren var trevlig och klar på 20 min vilket verkligen uppskattades ;) Sen försökte han så klart övertala mig att jag borde boka in en tid för undersökning, men men... Det tar vi först nångång när Krypet har kommit :P Noll kronor fick jag betala för det hela med! Förstod inte riktigt hur det hela låg till, men tydligen skulle det kostat 225:- men jag hade 300:- att använda innan sommaren 2013, så det fick betala dagens besök. Tandläkaren tyckte jag skulle spara dem för undersökningen (för nu förlorade jag ju 75:-), men jag tyckte det var bättre att använda dem nu ;) Tog det mig 6 år att ta mig till tandläkaren (sen jag var där sist) så är det kanske tveksamt att jag "hinner" boka in en undersökning innan sommaren 2013 :P


Jag överlevde iaf och inte en enda gång behövde tandläkaren säga åt mig att andas! Men andning är ju något jag har övat på nu ett tag och det var det enda jag försökte fokusera på när jag låg i stolen ;)


Nu är jag dööööö-trött! Behöver äta något och sen hoppas jag få sova lite faktiskt. Kroppen känns lite bättre nu iaf, men frågan är hur det blir när jag lägger mig... *gäsp*

Av thecrazypack - 24 augusti 2011 22:36

är nog inget jag känner att jag kan rekommendera :P Komiskt nog så handlade kapitlet som vi jobbade kring om "flyt" och jag & Enya har nog inte haft sånt oflyt på jag vet inte hur länge.    *suck* Jag önskar jag kunde säga att Enya gjorde sitt bästa, men inte ens det känns helt ärligt. Visst, hon har det inte lätt m en matte vars hjärna är som grööööt och vars kropp aldrig hinner dit den behöver vara i tid, men idag var hon högt, lågt, överallt och ingenstans. Dessutom härligt selektivt döv. Så flyt hade vi då rakt inte. Men men, vi tog oss igenom det och fröken är nog lite trött iaf.


Nu är allt planerat kursande slut för iår. Känns så förbannat trist måste jag säga! Vi får se hur vi känner sen när Krypet har kommit, kanske anmäler vi oss till nån kurs mest bara för att gå nåt, eller så får vi vänta tills i vår helt enkelt.


Appropå Krypet så har det varit en hel del onda sammandragningar igår och idag. Jag har dock förklarat för Krypet att h*n måste vänta till helgen iaf innan vi ha tid att åka till förlossningen :P Annars ä jag ganska så less på att vänta på Krypet. Sömnen är knapp om man säger så. Inatt var jag uppe vid 5 och kissade och sen låg jag vaken medan Krypet hickade så hela magen skuttade och sen när hickan gått över så tyckte Krypet tydligen att ett gympapass var på sin plats. Tur nog fick jag sova till 9 sen, så lite sömn blev det iaf. När jag vaknar är dock händer och fötter så svullna att det gör ont att röra dem och att faktiskt använda dem och lägga nån typ a belastning på dem är ju näst intill tortyr! Behöver jag säga att det gör ONT att hålla i hundkoppel när man har en knäpphund som envisas m att göra utfall mot andra hundar?! *suck* Sa jag att jag är less på att vara gravid nu?!

Av thecrazypack - 24 augusti 2011 15:08


Gör en insats för skogen! http://ettklickforskogen.se/


Verle-skogen var vi med och klickade för varenda dag. Skogen räddades och vi fick en härlig tur i den tillsammans med två forumister och deras hundar sommaren 2009. Nu hoppas vi att även Iglekärrs gammelskog kan bevaras och kunna besökas av oss om några år :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards