the crazy pack

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Längtar

Av thecrazypack - 26 augusti 2011 11:37

Inatt drömde jag att jag födde Krypet.Ja stod på alla fyra och bm vägledde lugnt och så helt plötsligt var han här   Inte det minsta smärtsamt (& det var lite av en besvikelse jag kände i drömmen) och väldigt enkelt. Dessutom var han (visade sig tydligen vara en han ;) ) den finaste bebisen i världen! En liten mössa hade han på sig (ja ni vet hu det är i drömmar) och jag såg snabbt att namnet var givet. Ett namn som jag nästan "släppt" för ett annat namn den senaste tiden, men nu är jag tillbaks vid namnet igen. Men vi får väl se när liten kommer ut om namnet är så givet som det var i drömmen...


Iaf när Krypet var född och vi hade njutit av den ljuvliga sötheten så behövde D gå ut m hundarna och s tog han Enya och Gimli under armen och gick ut med dem :P Men men... Finaste pojken i världen födde jag inatt, frågan är väl bara när det blir förlossning på riktigt och om det då visar sig vara en pojke...


Jag har drömt om förlossningen en hel del innan, men det har mest handlat om besvikelse över att värkarna aldrig kommer igång ordentligt (& D typ sitter och mumsar chips m bm :P ) om en bebis som förvandlas till en degu sen när den kommit ut, eller bebis som mår dåligt när den kommer ut och får en "krage" som man sätter på hunden när den inte skall slicka på sår tex. :P Ju just det, jag har även bajsat ner hela bm när hon sagt att det är bra att jag känner mig bajsnödig för då skall jag krysta och så har jag krystat ut bajs :P Najs värre liksom   Så jag måste säga att nattens förlossningsdröm var sååååååå mysig   


Har dock inte sovit så mycket... Mina 120 min sovpass verkar vara nerkortare till 90 min nu och jag kan väl inte direkt påstå att jag tyckte det var nog att sova 120 min innan man vaknar... :P


Vi har hunnit med ett besök hos bm nu på morgonen. Allt ser fortsatt bra ut och vi väntar bara otåligt på att Krypet skall känna sig redo nu... Funderar lite på det här hur nära det kan vara nu... Att Enya är den som kommer märka det först av alla (innan jag själv märker det!) är ju egentligen en självklarhet! Frågan är hur tidigt och hur hon då kommer bete sig?! För rent krasst så har det hänt något m henne (& även Felix) den senaste veckan eller så. Hon vankar runt mer oroligt och står ofta och hänger vid min sida om jag inte ber henne att gå o lägga sig någonstans. Hon ligger oftare på hallmattan och väntar på att husse skall komma hem (kan ju visserligen bero på att det är m honom det händer saker numer). Ute är hon fruktansvärt reaktiv då jag går ut m henne. Hon verkar känna ett enormt behov av att ha koll på ALLT och se till att INGEN kommer i närheten av oss. På agilityn i onsdags kunde hon ju inte fokusera alls utan var överallt, hon sprang tom bort två vänder för att skälla på andra hundar på plan, något hon inte gjort på evigheter! Man ser helt klart en skillnad på hennes beteende iaf, frågan är om det är för att hon känner att något är på G och isf hur långt i förväg kan hon känna det??

Även Felix kan man hitta liggandes på hallmattan och vänta på husse, något han ALDRIG gör annars. Dessutom är ju han den enda av hundarna som jag faktiskt kan tänka mig att gå en liten sväng m själv då o då. Spännande är det iaf!

 
 
Ingen bild

Cecilia

28 augusti 2011 00:17

Hahaha jag dör av skratt åt dina drömmar! Men den sista var verkligen mysig. Nu är det ju helg, var det inte dags då???

thecrazypack

28 augusti 2011 10:45

Vi missade tydligen denna helgen, så vi satsar väl på nästa då :P

 
Ingen bild

fridus

29 augusti 2011 10:27

Jag längtar oxå!!! Denna veckan hade varit perfekt ;)

thecrazypack

29 augusti 2011 11:03

Du får väl ta ett snack m Krypet och säga att det passar bra nu. På oss verkar h*n ju inte lyssna :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards