the crazy pack

Alla inlägg under maj 2011

Av thecrazypack - 31 maj 2011 21:26

Puh säger jag bara. Inte nog m att det var stekhett (även i vinden som typ alltid finns på klubben) vi fick en riktig klurig bana att bita i idag med. På det så fick vi bara göra blindbyten!


Dagens träning var främst riktad till oss förare helt klart. Det var inga större svårigheter för hundarna egentligen, bortsett från förvirrade förare då kanske... :P Jag känner mig dock nöjd med Enya som klarade det mesta, trots in matte :P Det jag blev mest förvånad över var att hon inte sög mot tunneln så mycket som jag räknade med, men när jag tänkte efter så vet jag att hon änker farten väldigt i böjd tunnel och denna var ju böjd. Gissar att hon upplever den lite förädisk då den inte ligger allt för stadigt om man har fart och lite tyngd. Så matte - kom ihåg att böjda tunnlar inte bjuder in Enya så starkt + att matte kan hinna springa långt och förbereda nästa hinder ;)


Utöver banan så tränade vi lite kort på att skicka hunden runt ett hinder och hoppa det mot oss. Inga problem all för Enya. :) Sen efter kursen så körde jag lite slalom m henne och jag blir inte riktigt klok :P Vet inte riktigt hur vi bäst kommer vidare faktiskt. I höstas upplevde jag att hon kunde det. Hon bjöd bra framåt, hae "studset" och gjorde typ alltid rätt, MEN ja visade nog en del m handen. Nu i vår har vi försökt få till ett mer självständigt slalom (trodde jag), men det har inte gått alls. Hon är osäker, långsammare och gör fel både här och där + att suget och glädjen känns helt borta. :( 4 stolpar går skapligt. Hon gör det långsamt och stannar typ upp och tittar på mig efter varje port :P men hon gör det oftast rätt oavsett vilken sida jag är på. Lägger jag på en port blir det pannkaka. Hon kan tom göra fel i första porten helt plötsligt eller så missar hon andra eller så blir det fel nån annanstans... Osäkerheten blir ännu tydligare, hon tittar på mig (eller snarare handen som kastar belöningen) efter varje passage av en pinne. Allt känns fel just nu. :( Så jag funderar och funderar. Hur kommer vi bäst vidare? Skall jag återgå till att hjälpa mer m handen för att få upp farten och tryggheten igen och hoppas på nåt typ av muskelminne för hur slalom skall göras? Isf behöver hon ju mig vid hindret och det är svårare då jag är på henne vänstra sida, men det funkade ju i höstas och hon tyckte då om slalomet. Som det är nu funkar det ju inte alls och dessutom är det tråkigt. :( Vi har ju egentligen inga tävlingssambitioner, men jag gillar att lyckas ;) Framförallt så tycker jag inte om när Enya inte tycker det är kul!

Av thecrazypack - 30 maj 2011 22:40

Så var man tydligen ett år äldre än igår. Helt ok :)


Dagen har väl inte varit allt för upphetsande. Väcktes av lite sång, fick en blombukett och ett litet ljus. Paketet hade inte behagat att komma ännu tydligen, så nåt spännande väntar i framtiden ;) En rad sms och mail har dimt in under dagen och det är alldeles lagom tycker jag. :)


Själv har jag tagit tag i handdukarna för att se vad vi faktiskt har, vilka som skall sys om till tvättlappar mm till Krypet osv. Vi har förbannat mycket med handdukar insåg jag! Började ta tag i sängklädesfronten med, men gav upp då jag insåg att D nog bör vara med om vi skall kunna kolla vilka lakan som passar i vår säng och vilka som inte gör det... Men jag insåg att vi har ännu mer lakan och sängkläder än handdukar :P Jag som hade funderingar på att köpa oss ett nytt sett och sy sängkläder till Krypet av det vi använder nu. Känns dock lite överdrivet då vi har såna enorma mängder som vi ändå inte använder ju. Fast visst vore det fint m myr-sängkläder i vagnen?!


Efter det fick Enya följa med mig ut och plocka gräs till degusarna. Man skulle ju kunna tro att det är skittråkigt om man är hund, men Enya jagar sork när jag plockar gräs, så hon tycker det är kul. :) Sen tog jag grabbarna och traskade runt i slowmotion i skogen i en timme. Killarna tyckte nog tempot var lysande för då hann de lukta, undersöka och pissa på allt spännande. För egen del var det superskönt att sakta få mjuka upp leder, muskler och bråkade fog i lugnt tempo utan en Enya som hela tiden vill framåt.


Väl hemma igen satte jag på en dokumentär från svtplay och somnade så gott. Nog bästa stunden idag om jag skall vara ärlig ;) Virus och Felix höll mig sällskap och när vi sen vaknade var D stort sett på väg hem från jobbet :)


Imorgon är det dax för agilitykurs igen. :) Längtar lite nu även om kroppen verkligen inte mår så bra just nu. Onsdag vattengympa igen :) Och sen på torsdag blir det kanske ett passa gility till innan bilen styr mot västkusten och en helg m mamma och syrrorna väntar :)

Av thecrazypack - 29 maj 2011 18:50

Helt sjukt! Det är mindre än 100 dagar kvar tills Krypet beräknas titta ut!

Av thecrazypack - 29 maj 2011 17:24

Så var vi hemma igen och tusan vad skönt det är! Helgen har varit toppen, milt sagt! Men jag är sliten och trött nu, precis som hundarna och husse.


Igår fick vi en härlig (om än stundtals aningen blåsig) promenad i vallebygden. Det var verkligen ett helt fantastiskt vackert ställe och planen är nog at försöka få till en till promenad där i sommar m syrran och hennes man. :) Hundarna älskade det, vi älskade det och det var alldeles lagom långt. 8 personer och 14 hundar var vi på turen, vilket var himla kul (& ganska så lagom faktiskt). Var ju lite orolig att allt för många skulle banga och nog bangade majoriteten av de som från början "anmält" sig, men det gjorde inget för vi njöt utan er :P


Efter en härlig tur (vars bilder ni får se nån annan gång, eller så kikar ni på Sofias vackra - se kommentar i förra inlägget!) så styrde vi bilen till syrrans lägenhet i Karlsborg där vi åt mat och sen mös i henne sköna soffa till Avatar. :) Så mycket bättre än så kunde inte lördagen bli!


Dagen har varit seg, startade segt, tog en kort tur i Karlsborg innan vi segade hem m bilen och efter det har jag typ halvsovit vid datorn... Nu skallv i laga mat och sen skall jag sega vidare tror jag :P D behöver jobba *suck* men jag är himla nöjd över att få ha honom ett helt dygn utan jobb faktiskt!

Av thecrazypack - 27 maj 2011 22:50

Kanske inte riktigt :P Men på god väg iaf... Imorgon är det upp tidigt, packa bilen och sen ge sig iväg för att plocka upp mamma och Chili i Karlsborg innan vi så småningom skall (förhoppningsvis) möta upp en hel drös med tassar-människor och hundar.


Planen för dagen var att jag skulle hinna med ett varmt bad för att göra min onda fog lite gladare, men jag hinner inte det. Får bli en snabb varm dusch istället. Känns som vi har hållt igång hela dagen, men jag har inte fått gjort hälften av vad jag hade tänkt (som vanligt då kanske). Dock har jag varit på universitetet och tittat/lyssnat på mastersframläggningarna, vilket var himla kul :) Hundarnas dag har varit totalt värdelös dock, tur nog kompenseras de ju imorgon ;)


Men men, duschen nu!

Av thecrazypack - 27 maj 2011 10:27

Det blir ingen freestyle för mig och Parker :( Kursen fick för få anmälda och ställs in :( Känns så himla trist när jag äntligen vågat anmäla honom till något, något som jag dessutom tror han skulle klara riktigt bra. *suck* Så nu har jag kollat lite på sommarens kurser för att se om vi kan gå nåt annat istället. Två olika klickerkurser ligger ute och en agility grund. Hoppas att någon av dem har tillräckligt m anmälda så att de vet redan nu att den kommer bli av + att datumen funkar för oss som planerar att resa bort lite i sommar. Skulle kännas så trist att inte gå någon kurs alls i sommar ju!

Av thecrazypack - 26 maj 2011 21:41

Idag sa vi så äntligen hej då till Azul. Hon har ju bott själv länge då hon inte var snäll mot sina kompisar och först hade jag en förhoppning om att få henne tam, men den dog med tiden. Senaste tiden har hon suttit själv och jag har inte velat röra henne då hon inte var så snäll mot mig heller :P Så idag fick jag äntligen tummen ur och ringde och bokade en tid för avlivning.


 

Sov gott Azul, hoppas du finner ro och vänner där du är nu!


När vi ändå var iväg hos veterinären passade jag på att fråga lite om riskerna med att kastrera Gnejs hos dem. Och efter lite funderande så bokade jag en tid för honom. Det är ju inte direkt riskfritt, men jag vill inte göra mig av med honom och jag vill ju att han skall kunna gå m sina töser. Uppfödningen planeras att ändå läggas på hyllan ett tag nu ändå och Gnejs har redan lämnat 4 fina kullar efter sig, så det känns bra. Eventuellt har han tom en 5e kull på väg, vi får se... 13/6 har han iaf tid, så då kommer ni få hålla tummarna för honom!

Av thecrazypack - 25 maj 2011 17:23

Idag är det min älskade mammas dag! Idag fyller hon 50 år! Jag har inte budat någon blommbukett till henne, men här kommer en hasseldunge full med blommande humleblomster, bara till dig mamma!


     


   

 

 

 


GRATTIS MAMMA!!

önskar hela The Crazy Pack

Ovido - Quiz & Flashcards