the crazy pack

Alla inlägg under maj 2011

Av thecrazypack - 7 maj 2011 22:50

På långfredagen packade vi in oss alla + mor och Chili i bilen och drog till klubben. Enya var ju sjukt omotiverad till träning, men en hel drös med bilder togs ändå. Här kommer en uppsjö av dem.


           


             


      


 
  

        

Av thecrazypack - 7 maj 2011 13:57

Idag skiner återigen solen och värmer mer än väl! Jag och Felix har just kommit hem från vårmarknaden. Den var inte så stor, rymdes på en liten skolgård, men det var ett trevligt avbrott mot vad vi (inte) gör hela dagarna nu. Hittade en liten födelsedagspresent till mormor med. Tur det, för jag har då inte ens reflekterat över vad jag skall köpa till henne och det är en månad sen hon fyllde :P Men jag lär inte se henne på ett tag till, så innan dess hoppas jag hitta nåt litet till. Köpte en liten hasselört m nån löjlig förhoppning om att den skall få överleva här hos oss. Den tål ju skugga bra och skall vara en bra marktäckare sägs det, men efter lite googlande såg jag att sniglarna verkar gilla hasselört och isf lär det ju vara kört :P Jaja, jag och Felix fick en trevlig stund i solen iaf och när vi sen gick hem så sniglade han heeeeela vägen. Han ville INTE hem redan!


Nu behöver jag mat i magen och sen kanske det är hög tid att sätta potatisen. Men det var ju faktiskt tur att den inte sattes förra helgem då vi har haft minusgrader i veckan! Nu vägrar jag fler minusgrader dock!

Av thecrazypack - 6 maj 2011 11:29

Vaknade och inte kändes det bättre idag inte :( Fick visserligen sova riktigt bra. När jag väl somnade sov jag utan kisspaus till strax innan nio! Vaknade någon gång tidig morgon, men somnade uppenbarligen om innan jag lyckats ta mig upp för att kissa.


Duktiga idag är att jag har skickat in en anmälan om att jag och D skall gå en handledarkurs så att jag kan börja övningsköra. Läskigt värre, men ett körkort skulle underlätta lite i framtiden tror jag allt...


Annars är dagens planer mycket begränsade. Känner att jag inte orkar och fokus idag ligger på att ta sig till postlådan innan den töms (den närmast oss är "ur funktion"! Gah! :P ) och se till att laga riktig middag. Enya får nog följa m till postlådan, så får vi se om grabbarna får något...


*suck*


Ja ja... dax att göra nåt annat en stund kanske...

Av thecrazypack - 5 maj 2011 22:56

och har så varit sen tidigt tisdagmorgon. Och det är fortfarande en vecka kvar tills D kommer hem! :( Just nu känns det helt outhärdligt! Tårarna, ångesten och paniken ligger nära och hela kvällen har jag kämpat m att hålla de borta. Jag vill inte gå och lägga mig i den tomma sängen, samtidigt som jag bara vill sova så att en ny dag kan börja och förhoppningsvis bli lite lättare.

Av thecrazypack - 4 maj 2011 19:41

Idag har vi haft riktigt finbesök! :) En mycket kär vän från gymnasietiden, R, kom på besök tillsammans med sin ettåriga dotter M. Minns inte exakt när vi sågs sist, men det var över 3 år sen iaf! Hon flyttade till Norge och sen har det aldrig riktigt klaffat m tider och så. Men nu äntligen sågs vi och tusan vad härligt det är! M var en riktig liten ängel, fascinerad av alla djuren, men verkligen helt suverän med dem! Märks att hon vuxit upp m hund ;) Enya och Parker fick datorrummet för sig själva m kompostgaller för dörren så att Parker kunde känna sig trygg, men Felix och katterna var med och undersökte den lilla människan. :) Virus tyckte att hon var väldigt läskig och det dröjde länge innan han vågade kolla in henne lite närmare, Veto var förvånansvärt med och sprang framför näsan på M flera gånger innan hon tröttnade och gick vidare i sin vardag. Felix, ja Felix, han fann nog inte M så himla spännande. Inte förrän hon skulle äta och generöst bjöd på både banan (som hon fint delade och gav bit för bit    ) och macka m skinka. Då blev hon den bästa kompisen för dagen tror jag bestämt ;)


Som om det inte räckte att få träffa en väldigt kär vän som jag stundtals saknar en massa så hade de med sig två fina paket fullspäckade m fina bebissaker till Krypet! Sockor, bodys, pyjamas, nappar, superfina vantar i merinoull, mössa, Krypets första snuttedjur mm, samt den top-klassade giraffen Sophie som jag helt hade missat (tur man har några vänner m små barn iaf ;) ). Lite bilder på allt fint behövs ju så klart!


Pyjamasar, två utan fötter och en med fötter. Ljuvligt kattens Findus-tryck på ena, en m söta små lamm och den sista m hästar, ankor och hönor :)

       


Två bodys, en enkel vit och en med den underbara texten "Don´t panic I am organic"

 


Tuggvänlig tandborste, plastad frotte, nappar, snutte-kaninen och så klart Sophie


       


Merinovantar (såna borde man ju ha själv!), mössa och små sockor

            


Så himla mycket fint! Och så himla roligt att få träffa R och M! Nu är jag dock helt slut och efter att fått i mig lite mackor så skall jag nog bänka mig framför tvn resten av kvällen. :) Imorn är en ny dag och förhoppningsvis kommer värmen snart tillbaks igen...

Av thecrazypack - 3 maj 2011 22:18

Behöver jag säga att jag inte var överlycklig över dagens väder?!

Av thecrazypack - 1 maj 2011 20:51

Idag gick dagens utflykt till Sträp. Tanken var en kort tur bara så att hundarna skulle komma ut, men vips så hade klockat slagit massor och vi hade fått oss en lång tur ;)

         

Ovido - Quiz & Flashcards