the crazy pack

Alla inlägg under januari 2011

Av thecrazypack - 31 januari 2011 22:12

Idag träffade jag så min jobcoach för första gången. Jag var måttligt sugen om man säger så och var ärlig om det när vi satt och pratade. Men hon kändes supertrevligt och genuint intresserad av att försöka hjälpa, så det blir säkert bra. :) Om en vecka skall vi ses igen och så skall vi öva på intervjuer, så att jag känner mig lite bättre förberedd för gruppaudition som oxå är nästa vecka. :)


Efter mötet passade jag på att smita in på HM för att snabbt kika på lite kläder. Det blev ett par byxor och en topp, så att jag har något att ha på mig på gruppaudition. Verkligen ingen märkvärdigt, utan ett par slappa sköna byxor som jag egentligen tycker passar bättre med hundarna kanske. Men de är hela och saknar fläckar som inte vill gå bort i tvätten, så det fick bli dem. Toppen blev mest för att jag gillar dem och de är billiga (& fläckfria) ;)


Väl hemma igen fick hundarna sen en kortare runda och sen fick jag laga mat till mig själv innan jag deckade framför tvn. Vaknade för ca 30 min sen och insåg att det nog inte var den bästa tiden att sova middag på, men med lite tur somnar jag när jag går och lägger mig igen (annars får jag väl glo på tv hela natten)


Kanske skall rota fram nån bild till er...


  Även denna kommer från mobilen. Älskade Gimli har mött husse när han kom från jobbet och hjälper husse att bära hem viktiga jobbgrejer   

Av thecrazypack - 29 januari 2011 23:17

Så har vi snart avklarat den första hela dagen utan D. Jag vet jag är fånig som saknar honom så förbannat mycket, men han är verkligen det bästa och finaste i mitt liv!    Är så himla glad att jag har honom! Och jag unnar honom verkligen denna resan, det är inte det! Jag bara saknar honom liksom   


Iaf så gjorde jag det jag sagt att  jag inte skall göra alls på hela veckan direkt efter förra inlägget. Jag klädde på alla hundarna och tog med dem alla på samma promenad. Normalt är det inge problem att gå m alla, men ja har ju varit ganska ur form den senaste tiden och då kan det bli lite för mkt tyvärr. Men solen sken och vi gick bara rätt ut på åker, så det gick bra. Enya kunde springa lös och njöt. Paker skuttade i långlinan och såg så lycklig ut. Felix han traskade m bakom mest bara. Han tycker nog att gå på åkern är bland det tråkigaste som finns. Vi kom in efter ca 40 min vilket de fick nöja sig med.


Sen har jag bakat bröd istället för fixa middag idag :/ Tanken var att göra en krav-kyckling idag, men den behöver nästan två timmar i ugnen och när jag kom på det var jag ju redan vrålhungrig + att ja hade bröd i ugnen :P Så det fick bli potatismos istället, för mer orkade jag inte fixa. Imorn däremot skall jag planera lite bättre och mumsa krav-kyckling till middag!


Har även hunnit med att gråta en skvätt efter att ha mailat ena syrran. Blev less och skrev ett elakt barnsligt mail till henne och blev nog mest ledsen på mig själv efteråt. *suck* Kom fram till att jag nog skall lägga ner att maila henne tills D är tillbaka. Just nu har jag ingen ork och gråten ligger stundtals nära till hands oavsett, så utan D att luta mig emot orkar jag helt enkelt inte nu. Ringde och pratade med mamma en stund iaf och det kändes bra.


Sen så ringde D nu på kvällen vilket var himla skönt. Finns det nåt bättre än hans röst?! Han brukar ju läsa för mig på kvällarna och anledningen att vi började med det för länge sen var just att jag älskar att höra hans röst. Han tröttnade liksom på mig när jag hela tiden sa "Berätta/säg nåt"   


*suck*


Nä klockan börjar bli mycket ser jag. Dax att nattkissa hundar och sen dra sig mot sängen. Inatt drömde jag att jag var så superdupertrött att jag inte kunde öppna ögonen typ. Är man TRÖTT när man drömmer att man är trött tro??


Nån bild vill ni väl ha kanske...

  Bara älskar Tindas söta blick på denna bilden! Hon vill minsann oxå ha godis!



Av thecrazypack - 29 januari 2011 13:41

övergivna. Nu är D på väg till sin skidsemester. Vi är lite avundsjuka, men unnar honom det verkligen! Än så länge går det ingen nöd på oss. Vi sov länge nu på morgonen, åt frukost i lugn och ro, tog en härlig morgonrund och nu är det konståkning resten av dagen typ :) Bara ett perfekt uppehåll för matlagning och hundprom. :)


Planerna för veckan är inte gigantiska. Jobcoachmöte på måndag, lite plugg-läsning är inplanerad, men annars blir det nog mest att försöka fokusera på hundarna så de iaf får en del av vad de behöver. Kanske orkar jag baka nåt oxå, är iaf sugen på nybaka ;) Just ja, måste besälla almenacka och kalender! Har en rabattkod som går ut 31/1 + att det börjar bli lite jobbigt att leva utan kalender nu!


Skall nog se om jag hittar nåt gott att mumsa på till konståkningen nu

Av thecrazypack - 27 januari 2011 23:42

Idag ringde min "jobcoach" och ville boka in ett möte. *suck* Hade nästa räknat med att det skulle bli så, men hade ju hoppats att det skulle dra ut lite på tiden så jag inte behövde åka iväg när D inte är hemma. Men men... På måndag skall jag ner på stan och träffa denna person, så får vi väl se vad vi kommer fram till.


Annars var lillsyrran här idag och hämtade sin hund. Vi fick traskat upp till centrum, hämtat ett paket, samt handlat mat. Sen låg vi i sängen och kollade på konståkningen innan D kom hem och vi lagade mat. Efter det fick Tinda och F skjuts till tåget och jag och D åkte och handlade.


Nu håller D på och packar för fulla muggar. Imorgon åker han till stockholm för en kväll med sin familj och sen på lördag går flyget till Österrike och en vecka på skidor. Lite avis är jag allt, men jag får vara hemma m vårt härliga gäng undertiden.


Nu skall jag uggla framför tvn eller nåt fram tills det är dax att sova. Ni får en bild på två sorkjagande damer   

 

Av thecrazypack - 25 januari 2011 22:53

Japp, några pm och helt plötsligt är jag superladdad och vill börja träna med Enya igen. :) Tack Jessan!!


Beslutat att det vi skall försöka ge oss på när D är borta är framtassar i kors, "kissa" på kon, samt fortsätta förska hitta en grund till hadstand som fröken klarar av och känner sig trygg med. Tror nog vi skall kunna komma en bit till och sen får vi väl se hur vi går vidare så småningom. Kanske får vi vänta till sommaren och be D bygga lite till oss, eller så kommer vi på nån bra lösning inne innan dess. Dessutom så har jag bestämt mig för att när ailitykurserna drar igång i vår skall vi hårdträna på att få gungbrädan rolig, enkel och spiksäker platt på marken innan vi ens gör minsta försök till att få den att röra sig. Så nu känns det roligt med!


"Alla" andra skaffar valp, men jag får liksom hålla till godo med min dam som fyller 8 iår. Tur att hon är så jävla bra, för det är faktiskt kul att träna med henne trots att hon är lite knäpp och har sina egenheter.    Och framförallt lär hon mig massor, så jag kommer bli en supermatte när jag väl får skaffa min valp! ;)


Min älskade donna!

 

Av thecrazypack - 25 januari 2011 17:01

sprutskräck och allmän skräck bara, det är vad jag lider av. Oftast klarar jag av att hålla mig borta från samtliga läskigheter i livet, men idag var en sån där dag då jag var tvungen att ta tjuren vid hornen. D var iaf snäll och följde med mig och efter nästan en timme i väntrummet blev det så dax för mig att tömmas på blod. Förklarade hur jag kände kring det och fick iaf lägga mig ner på britsen och tur var nog det. För när hon tömde mig på de där tre rören med blod kände jag hur det snurrade i skallen. Det gick skapligt fort iaf och jag kunde sätta mig upp utan att svimma    Sen gav hon mig en lapp och tyckte jag skulle ringa snubben på den (om hon bara vetat att ringa är en annan sån där skräck jag har :P ) så kunde jag få hjälp m min rädsla för att lämna blod och umgås m såna där vitklädda människor. D tog lappen och så åkte vi hem till hundarna.


Enya börjar bli riktigt j-vla dryg igen. *suck* Att hon skall vara så beroende av mig för att må bra! Blir så less på skiten, men men vi får kämpa på... Iaf så lassade vi in alla 4 hundarna (Tinda är ju här nu med) i bilen och körde dem till fårhagen. Där fick de springa av sig en stund innan D körde hem oss och drog till jobbet.


Tog en kortare runda m Enya för en stund sen, orkar inte mycket mer just nu. Hon uppskattade turen, även om jag inte orkade vara pedagogisk och rättvis vid hundmöten då hon betedde sig som ett värre drägg. Tur nog kunde hon släppa det efteråt, så vi kunde träna lite och ha lite kul. Kom på att vi måste köpa blodpudding och torka inför veckan då D är bortrest! Vi behöver mumsig godis då som vi kan träna oss trötta med om jag inte orkar promenera flera timmar per dag då!


Dax för nån bild. Blir från min mobil, som D hjälpte mig att fixa över på datorn för nån dag sen. Är han inte det vackraste?!   

  Gimli när han för första gången i sitt liv hittat upp på en stor halmbal. Han stod och sög in dofterna och vyerna i en kvart innan han kände att han ville gå vidare!   

Av thecrazypack - 22 januari 2011 23:25

Fy fan vad backgammon kan vara trist! Jag ledde STORT! Hade bara 2 spelbrickor kvar på 1ans position när D bara fått ut 4 av sina. Men då tärningar är slumpmässiga som de är så lyckades D få ut alla sina brickor innan jag fått ut mina 2! Spelar ju liksom ingen roll hur bra man spelar sina slag innan om allt får i stöpet på de där två sista på 1ans position! :P


Annars har det varit en ganska så bra dag. :) Vi fick en härlig utflykt tillsammans med hundarna och trots att vädret var snöfall och inte strålande solsken som de lovat oss, så var det härligt! Blev ett nytt naturreservat utforskat av oss och dit kommer vi återvända! Tusan vad bra vi bor egentligen! Bara vimlar av vackra naturreservat liksom!


Sen blev det mat, som kanske var mindre lyckad. Torsk är inte så gott som jag hade fått för mig :P Efter maten tog vi oss ett härligt bad och sen blev det film   Nu är det nog dax att sussa och imorn kommer lillsyrran och Tindis hit. :)

Av thecrazypack - 21 januari 2011 22:50

Hade en skitnatt vilket ledde till en skitdag, så ni får bara en skitful bild på vår käre lilla Virus som provar husses brillor   

 

Ovido - Quiz & Flashcards