the crazy pack

Alla inlägg under januari 2011

Av thecrazypack - 13 januari 2011 13:04

Igår var det 2 ynka månader sen Gimli lämnade oss. Det känns som evigheter sen jag drog in hans ljuvliga doft i min näsa, sen jag kände hans tunga huvud vila i mitt knä och sen hans sprudlande glädje fick oss att skratta    Att två ynka månader kan kännas så långa? Vi har hunnit med så mycket, varit hos D´s föräldrar, på västkusten, firat jul, åkt på utflykter... och allt utan Gimli. Vardagen består återigen av rutiner, rutiner utan Gimli... Samtidigt känns det som om det var igår, som tiden står stilla och ingenting händer. Dagarna seeeegar sig framåt för att bara försvinna...


Jag saknar honom varje dag! Men det kan numera gå dagar utan att jag stannar till vid hans urna. Även om jag vill ha honom vid min sida är jag så glad att det blev som det blev. Vi fick två underbara sista veckor tillsammans!    Och jag är så himla glad att han slapp denna vintern! Slapp den enorma kylan som vi hade i början och denna hala is och förädiska skare som vi har nu. Han slapp ha ont, få mer problem med sina leder och han slapp tappa ork och bli grinig. Han fick vara den han är in i det sista. Den glada, lyckliga Gimli som älskade sina äventyr och utflykter.


Men fan vad jag saknar honom och önskar han var här!!   

                     

Av thecrazypack - 12 januari 2011 19:49

Fan idag är en riktig skitdag! Har bara gnäll att komma med känns det som, så jag borde väl hålla tyst! Vaknade med värsta oron i kroppen, låg vaken i i evigheter i hopp om att somna om (det var ju så tidigt), men då D´s klocka började ringa gick jag upp. Tvingade i mig lite frukost, men den ville helst inte ner i min mage. Segade ett tag för att sen konstatera att jag inte fick nåt vettigt gjort. Så då tog jag med mig Enya och gick till centrum och hämtade ett paket som kommit. Det var en vind/regn-overall som jag beställt till Enya och/eller Parker då jag vunnit ett presentkort på 500:- Vi traskade sakta hem och fröken var en dröm.


I området där vi bor finns en del "stödboenden" eller vad det nu är för vuxna m handikapp eller vad man nu får kalla det. Iaf så mötte vi 3 "skumma" männsikor och 2 personal. Enya kan ju vara ganska så lurig m människor hon inte känner och framförallt om de beter sig konstigt, så jag brukar alltid se till att ha lite mer koll på henne när vi möter dessa. Men nu gick jag och bar ett stort otympligt paket (varför så stor låda till en liten overall kan man undra??), höll Enya ytterst i kopplet och kände mig bara allmän trött. Så istället för att samla ihop Enya skickade jag upp henne på en snöhög och tänkte där kan hon vara tills de har passerat. Vad händer tror ni? Jo Enya och jag ses som dagens föreställning och självklart stannar de för att titta på den duktiga hunden och prata. Efter en liten stund börjar en vilja följa efter Enya upp på snöhögen och en annan undrar om hundgodis är gott    Helt plötsligt står jag där m dem precis bakom mig och Enya i 2 m koppel upp på en snöhög där hon när som kan komma på att de är läskiga och behöver skällas på. Turligt nog skötte sig damen (tacka vet jag blodpudding - som säkert är gott för människor med ;) ) och vi kunde alla passera utan att skrämma upp någon av oss mer än nödvändigt.


När jag kom hem mumsade jag i mig en hallonsmothie (någon som har bra recept på egen hallonsmothie? Är så förbannat dyrt att köpa och det är ju godare än godis!). Besök på dörren av en snubbe som ville ge mig en brandsläckare, efter en massa prat om hur bra den var och att han ville ge den till mig idag kom det fram att det vara kostad 499:-/året att ta emot erbjudandet (service och garanti avgift!) och så skulle han komma årligen och kolla att brandsläckaren funkade   Eh... sa att jag inte var den som försörjde hushållet så att jag inte kunde fatta såna beslut :P Han tyckte jag skulle ringa min man på jobbet, men jag vägrade och inte ens när han erbjöd mig en vit brandsläckare gav jag med mig. Nä bajsa i det liksom!


Sen slog huvudvärken till! Och det m kraft! Jag gick o la mig, men då det inte funkade så kände jag mig så ynklig att jag ringde hem D. Gulliga han kom hem och lagade mat och sen har ha jobbat från sängen här bredvid mig    Nu är han ute m grabbarna och jag tror jag skall försöka kolla på tv nu istället.


Men ni vill nog ha en bild efter all denna text

 

Av thecrazypack - 11 januari 2011 22:32

Idag ringde mamma så lydigt innan hon öppnade ett brev jag hade skickat till henne. Det var kul att prata med henne. :) Jag hade virkat en liten figur till henne som hon gillade. Får se om jag kommer ihåg att lägga upp en bild på den här så småningom...


Sen hade jag tänkt att maila syrran, men hon snokade ju snabbt reda på att jag pratade m mamma i telefonen, så då sket det sig. :P Men jag mailade henne sen ändå och det var oxå kul. :)


Har varit en riktigt bra dag egentligen, även om det stundtals känns segt och tråkigt. Men jag och Parker fick en underbar promenad inna idag. Solen sken och jag beslutade mig för att ta grabben på en egentur. Tänkte att han nog behövde det och mycket riktigt. Tusan vad laddad han var! När vi kom ut på gångvägen tittade han uppfodrande på mig och ville gå åt VÄNSTER! Åt vänster vill han aldrig gå, det är mot två dagis, hus och annan skit. Åt höger är dungen, skogen och fälten. Men han ville åt vänster och när jag sa ok vi går väl dit så skuttae han lyckligt i förväg. Med, för Parker, bestämda steg styrde han ut på bygget, förbi läskiga dagis och människor och vidare ut mot åkern. Dålig ide tänkte jag om och om igen, men solen sken och Parker var tydlig med vad han ville. Så vi gick över vägen och ut på åkern. Åkern m snö upp till knäna, en isig jävlig skare och bara ett gammalt halvt försvunnet skidspår att följa. Men Parker var överlycklig och trots att det var skitsvårt att gå (för både mig och Parker) så kämpade vi oss sakta framåt. Parker njöt verkligen till fullo och när han njuter, njuter jag!   

När vi tagit oss upp på fast mark igen var vi fortfarande på bra humör, så vi tog en kort sväng i skogen med, vilket oxå var superkul tyckte Parker. Han behövde verkligen komma ut när det var ljust tillsammans med sin matte. :)


De andra fick en sväng m husse sen i mörkret, men jag hade ett klickerpass med dem inne innan iaf. Enya var supertaggad, som vanligt. Påbörjade lite på januari-utmaningen på tassar, men det gick inge bra alls, så vi la ner det. :P Körde lite trix som vi kan, samt började utveckla ett av dem ytterligare. Hon tyckte iaf att det var superkul och det är ju viktigast! Felix var superduktig och låg på sin plats hela tiden jag tränade Enya eller Parker! Tusan vad jag har kämpat med det de senaste gångerna! Denna gången behövde jag inte ens säga till honom, utan han låg där duktig och fick en godis då och då. Parker behöver lite mer guidning för att inte vara mitt i hela tiden, men även han var superduktig på att sitta bredvid och kika idag. Grabbarna fick så klart var sitt pass med, så de behövde inte bara titta på. Men vi tränade inget nytt alls med dem utan tramsade mest bara runt m sånt de kan och tycker är roligt.


När jag tänker tillbaks, bra dig helt klart!!


Bild...

  Här gick jag och Parker idag, men bilden är från jan 2010 då det var kallt som f-n, mn snö som gick att gå i enkelt iaf.

Av thecrazypack - 10 januari 2011 21:11

Har fortfarande inget kul att skriva. Mår skit idag och det gnället kan ni ju få slippa, men tänkte att jag skulle rota fram nån bild till er iaf.

  Virus, som inte alls så lycklig, poserar i ett vintrigt äppelträd   

Av thecrazypack - 10 januari 2011 15:45

En riktig skitdag har vi här idag. :(


Nu skall jag ut och kissa hundar, sen skall jag försöka tvinga i mig nåt att äta.

Av thecrazypack - 9 januari 2011 13:52

Helt knasigt, men idag när vi tog m oss Enya ut fick vi vårkäsnlor hela bunten! Solen sken, det var nog någon plusgrad och på sina ställen hade barmarken faktiskt kommit fram! Tusan vad jag längtar till våren!


Nu fixar vi fattiga riddare här och sen skall vi ta m oss hela bunten ut på en utflykt. :) Gissningsvis hinner väl solen gå ner, men det kvittar vi fick ju se den en stund när vi var ute m Enya   


Och det vi gick ut för att göra var egentligen att fota detta

 

Av thecrazypack - 8 januari 2011 22:14

Det är vad vi ha gjort idag. Först fick han visserligen en härlig promenad m de andra, men sen lassades han ensam in i bilen m matte och husse och så gav det av till djurbutiken. Man skulle ju kunna tro att djurbutiker är kul om ma heter Felix, de är ju fulla m mat och godis. Men se ni, det finns även en massa overaller och jackor där och det var just det som skulle provas på lillkillen. Matte hade fått för sig att han visst kanske skulle kunna ha en hurta-overall sen de gjorde om sina storlekar. Vi provade en massa overaller och jackor, men inget följde med hem. Han ansåg inte att det gick att röra sig i de som matte tyckte borde vara rätt storlek. En storlek upp och han tyckte det gick att gå och sitta i den iaf, men då blev det väldigt osäkert m den lilla kissesnoppen. *suck* Det som satt bäst var ett regntäcke från hurta i storlek 30, men matte känner sig inte rik och är inte helt säker på att det gör nån jätteskillnad mot det regnskydd han har nu. Fast det täckte rygg och lår mkt bättre än det regntäcket han nu iofs... Tusan att hurta är så förbannat dyrt bara! Nästan 500:- för ett litet tygstycke till en fjant som Felix liksom!  


Så Felix fick lämna butiken utan att ha fått något! Sen fick han sova i bilen undertiden som matte och husse handlade mat. Det tyckte han dock var helt ok, iaf i jämförelse m den där djurbutiken!


Matte är trött, förbannat trött! Trots att jag sovit en stund nu på kvällen. Gissar att det blir mackor och sen somna om som gäller nu.


Nån bild kanske dock...

  Dessa underbara bilder tog Fridus när hon hälsade på oss nån dag i augusti.   

  Älskar denna! Det rejäla taget jag har i hans nacke för att skona mig själv från rivande glada klor och allt vatten, men hur han absolut inte är medveten om det utan bara tycker allt är superkul och vill att jag skall kasta leksakerna.   

Saknar honom! Världens underbaraste och framförallt roligaste hund man någonsin kommer få leva med!   

Av thecrazypack - 7 januari 2011 12:23

Jag det är dax att få tummen ur och bestämma sig lite ang våren. Skall jag plugga lite för att iaf underhålla mig själv och slippa bli knäpp? Har kommit in på allt jag sökte, så klart :P Har lite studiemedel kvar, så på sätt o vis skulle jag ju kunna få lite pengar om jag pluggar iaf. :) Men ett jobb skulle ju vara bättre liksom. Fast även om jag får ett jobb så skulle jag antagligen kunna läsa någon eller några av de kurser jag sökt. :) Frågan är om jag får läsa någon kurs samtidigt som man har praktik via arbetsförmedlingen? För kanske kan jag få praktik via dem och få en slant & framförallt nåt att göra via dem... Gah...


Kurserna jag har att välja på är dessa iaf


Antrozoologi - Ja ja ja! Jag vill gå denna kursen, men den är på plats i skara i 10 veckor, vilket tyvärr inte känns allt för lockande... Men åh vad jag vill läsa denna kurs och har velat det länge... Men men Gissar att det inte blir nån antrozoologi i år heller :(


Bevarandebiologi - 15 hp på D-nivå = det jag borde läsa, men det som jag kanske är minst sugen på att läsa :P Lutar nog åt att denna kurs stryks ur mitt funderande redan nu


Högre växters systematik - 7,5 hp på D-nivå = en annan kurs som jag borde läsa. Tror dock inte att enbart den på d-nivå gör så stor skillnad för mig, så då kanske det kvittar? Kan nog tänka mig att läsa den iaf. Dessutom går den på kvartsfart över hela terminen, vilket ju skulle vara lagom om man skall göra nåt annat samtidigt.


Djurparker i dagens samhälle - 7,5 hp i 25%ig hastighet, oxå det ganska så lagom. Men bara en grundkurs, så det ger väl sådär mycket. Däremot är det ju ingen biologkurs egentligen, utan en kulturmiljövetenskaplig vilket ju kan vara lite intressant vinkling på det hela ;)


Sen behöver jag höra av mig till dalarnas högskola med och se om det finns utryme för mig att göra klart rovdjurskursen som jag sölade bort förra terminen.


När jag tittar på det så här lutar det åt de två mindre kurserna, samt rovdjurskursen. Det blir typ nästan heltidsstudier, men va fan det är ju vår    och allt är ju på distans. Hoppas bara att det är ok att läsa på distans och göra praktik samtidigt! Gissar väl att det inte är ok om jag har csn samtidigt, men csn tar slut innan det börjar nästan, så isf får jag väl skjuta på praktiken nån månad bara ;) Men skall nog höra av mig till nissen på arbetsförmedlingen för att vara på den säkra sidan.

Ovido - Quiz & Flashcards