the crazy pack

Alla inlägg under januari 2011

Av thecrazypack - 6 januari 2011 17:17

Trist dag idag. Har varit hungrig samtidigt som jag mått illa hela dagen typ. Ätit, men aldrig upplevt att jag blev mätt. Ibland har illamåendet gett upp lite, andra gånger har det bara envist hängt kvar. Så när klockan passerat 15 och jag fortfarande inte hade kommit längre än då jag vaknade informerade jag D om att ha fick ta de två stora vovvarna på deras tur idag. Själv tog jag och Felix en seg tur i närområdet bara. Det var alldeles lagom för min del. Skönt att komma ut och få lite frisk luft, men ännu skönare att faktiskt inte behöva gå nåt längre i detta skitväder (eller främst nysnön) m hundar som faktiskt vill hålla lite tempo.


Annars har jag virkat lite idag iaf :) Har hur många påbörjade projekt som helst nu och måste verkligen se till att göra klart dem i helgen! Borde inte vara några problem att hinna, iaf inte om jag känner för att virka :P Men vi får se...


D har varit gullig och läst för mig undertiden som jag suttit och virkat. Han har ju läst för mig på kvällarna länge nu, men ibland är det mysigt att lyssna på även på dagen. :) Just nu närmar vi oss slutet på denna bok http://bokshopen3.lycknis.se/lycknisshop/show_article.asp?article_id=12357220


Nä borde nog laga mat nu. Är ju hungrig (fortfarande) :P


Fast en bild måste vi ha!!

  Tinda och Felix delar biabädd nån av alla de gånger Tinda varit här.   

Av thecrazypack - 5 januari 2011 19:28

Det är verkligen hög tid för ett bildinlägg, så nu har jag trotsat mina korsande ögon och fixat lite bilder från promenaden jag, D och våra hundar tog på julaftons eftermiddag.


Enya ficka vara lös och Parker fick skutta i långlina, populärt enligt båda

 

   


Vi kom ut lagom tills solen var på väg ner och fick en jättefin, men kall promenad

   


Hundarna (iaf de två stora) njöt till fulla drag)

       


       


Parker sprang fort fort tills linan tog stop

 

     


Felix var dock inte alls lika imponerad av det kalla vädret och den djupa snön. Han vägrade lämna den plogade vägen och efter ett tag fick matte (& Enya) springa och hämta honom.

 

   



 

Världens bästa vovvar   

   

Vi alla började så sakta frysa (Felix hade sen en tid tillbaks flyttat in i min jacka), men Enya hon höll sg varm genom att springa och kolla in en sten och sen lika snabbt springa tillbaks

 


Älskade västkustsymbolen får avsluta detta blogginlägg

       


Av thecrazypack - 5 januari 2011 16:51

Seriöst hur trött kan man vara?! Ända sen jag gick upp i morse (efter att sovit gott hela natten) så har jag bara velat krypa ner i sängen och somna om! Jag har kämpat emot och hållt mig vaken, men ögonen går verkligen i kors på mig känns det som!


Hundarna har iaf fått en bra tur idag. Blev visserligen bara 50 min, men Enya kunde vara lös hela tiden (utan sista biten längst en bilväg) och Parker skuttade i långlina hela tiden. De verkade iaf himla nöjda. :) Själv är jag lika trött nu som innan promenaden, så det gjorde iaf ingen större skillnad :P Vi har kommit på att det finns en hel del bra plogade vägar i tinnerö att gå på nu, så vi har tagit bilen dit flera dagar i rad. Det är skönt att få lite variation, samt slippa pulsa i djupsnö eller riskera att krocka m snorungar som smäller smällare.


Skall väl rota fram en till bild, för bloggen känns så förbannat trist nu för tiden...

  Enya, Parker och husse på julaftons-promenad


Nu skall jag ta och jobba lite på virkningen till Tuali. Tror hon behöver sin lilla nyckel-maskot snart!

Av thecrazypack - 4 januari 2011 23:06

Idag fick jag äran att prata en stund m lillsyrran i telefon. Det är alltid lika roligt att höra från henne och jag tror minsann hon tyckte det var kul att prata med mig med för en gångs skull :P


Insåg att bloggen är lite fåording och m väldigt få bilder för tillfället, men det är så mycket annat som snurrar och tar upp min ork just nu.


Idag fick jag iaf virka lite igen. Vill ha 5 små virkade objekt för Tua att välja mellan. Just nu är det 3 som är stort sett klara, men ingen är helt klar. Gillar att påbörja saker och är väl lite sämre på att slutföra    Men de blir nog snart klara. Vad de två sista skall bli för figurer har jag dock inte riktigt bestämt mig för. Vill hålla dem relativt enkla, så de inte tar allt för lång tid att göra. Har lite tankar iaf och ha ju tre fina bäcker nu m mönster, så det skall nog gå och hitta ;)


Nån bild får jag ta och rota fram till er nu iaf! För tusan vad trist bloggen ser ut annars!!

  En julklapp som nu är öppnad och förhoppningsvis passade den bra och blir välanvänd :)

Av thecrazypack - 3 januari 2011 21:20

Idag fick vi besök av D´s föräldrar. Först tog vi en härlig (men i slutet kall) tur m hundarna och sen spelade vi lite spel undertiden som vi lagade mat. Blev en bra em/kväll och jag tror att svärföräldrarna var väldigt nöjda när de sen åkte :)


Nu är jag dödstrött! D är fortfarande inte hemma (han kör föräldrarna), men det lutar nog åt att jag drar mig mot sängen så länge.


Ville baa säga att det blev en bra dag! En toppendag! Och jag är GLAAAD idag med :)

Av thecrazypack - 3 januari 2011 11:19

Visste ni att man kan fyllas med en enorm glädje när man klarat av ett läskigt telefonsamtal?!

Av thecrazypack - 2 januari 2011 23:25

Saknar mina syrror ikväll, eller inte bara ikväll, utan de senaste dagarna har jag saknat dem. Önskar vi bodde närmare och kunde ses oftare.


Till er, älskade systrar, Ni är bäst och jag är så himla glad att jag har er till systrar! Älskar er!!

Av thecrazypack - 2 januari 2011 19:49

Idag lassade vi in hundarna till bilen och körde till halshöga där vi sen gick en sväng m hundarna. Parker studsade lyckligt runt i långlinan (stundtals iaf) och Enya kunde vara lös. Det var himla skönt att se Parker glad igen. Känns som det var evigheter sen nu. :( Han fick iaf ha lite kul och slippa oron för smällandet en stund. Nu ligger han återigen under sängen. :(


Sen har vi fått handla idag. Drygt värre m halva stan :P Helt klart bättre att göra sena tisdagsshoppingar! Men vi behövde mat och framförallt smör och hårdbröd (som jag tycks leva på just nu).


Nu känner jag mig bara sjukt trött och vi skall ta o bädda ner oss framför tvn o kika på film nu :)


En bild behövs verkligen, så här får ni en från idag

  En glad Parker på språng :)

Ovido - Quiz & Flashcards