the crazy pack

Alla inlägg under juli 2012

Av thecrazypack - 23 juli 2012 20:00

Aldrig vågade jag hoppas att det skulle gå så bra med hundarna o Krypet som det har gjort! Vi har verkligen ett gäng supervovvar!

   


Av thecrazypack - 22 juli 2012 13:30

Tänka sig, den lilla skithunden har hunnit bli 9 år! Skäms en del för att vi helt missade hans födelsedag (som var för tre veckor sedan!), men va fan. Han brydde sig nog inte nämnvärt. Här är iaf vår lilla gottegris.

 

Av thecrazypack - 17 juli 2012 23:00

 

Kompostgaller är jättekul!!

Av thecrazypack - 13 juli 2012 10:00

                 

Av thecrazypack - 10 juli 2012 22:47

  

 

Av thecrazypack - 10 juli 2012 18:48

är tydligen bara för flickor enligt liten rosaklädd tös på småbarnsavdelningen på dagiset där min mor jobbar. Jag hoppas att Krypet skall växa upp utan sådana föreställningar om vilka färger han får eller inte får ha på sig. Själv påstod jag länge att rosa var min favoritfärg, för att jag trodde att jag som tjej skulle tycka det. Att blå var finast dröjde länge innan jag vågade erkänna. Än idag har jag svårt för rosa, men jag letar efter rosa (som känns ok för mig) till min lilla son att ha på sig så att han förhoppningsvis aldrig känner att det är en färg han inte får ha på sig iaf. För inte vill jag att han blir begränsad av samhällets könssterotyper redan innan han ens är 3 år fyllda!!

Av thecrazypack - 1 juli 2012 00:31

Idag var det agilitytävlingsdebut! Inte för mig och Enya alltså, utan för Krypet, som åskådare. Och han gillade det! :) Det tog visserligen nån timme innan han insåg att det sprang hundar på banan framför oss, men oj vad glad och upphetsad han blev när han upptäckte det!    Om 7 år skall ni se att lillhusse tävlar själv m sin lilla jycke (vad det nu kan bli för hund...)


Det fanns massor att upptäcka när man var på agilitytävling, så det är ju inte konstigt att det dröjde innan man fick syn på hundarna ;) Eller vad sägs om plastband som markerar banan?!

   


Eller mammas sko?! Den verkade smaka bättre än pappas tå iaf ;)

 


Världens bästa lilla kompis var med, så honom kunde man ju mata istället för att äta själv med.

 


och när vovven inte mumsade majskrokar ur näven på ungen passade han på att jäsa i solen. Man måste vara tokig för att springa och hoppa i denna värmen tyckte iaf Felix!

 


Sen hade vi faktiskt en annan debut med! Insjöbad! Inget heldopp precis, men mamma blev rejält impad att det kunde vara så kul, trots det kalla vattnet. Men att sol, härlig sommarvind i håret och vattenlek är svårslaget vet väl egentligen de flesta!

     


Ovido - Quiz & Flashcards