the crazy pack

Alla inlägg under november 2011

Av thecrazypack - 26 november 2011 00:56

För någon dag sen när jag, Krypet och alla hundarna var ute på promenad så fick vi syn på en massa hjotar. När de gick över vägen bara 10 min promenad från oss så kunde vi räkna till minst 17 stycken! Det är ganska så häftigt att se så många hjortar så nära sitt hem ändå måste jag säga!


När vi ändå är inne på hjortar så är det väl hög tid att blogga om hjorten som The Crazy Pack hittade när jag och Krypet låg på sjukhuset. Jag har länge "fascinerats" av hur någon hästägare frivilligt kan ha sin häst i en hage med så dåligt uppsatt staket (btw samma hage som vi först fick se alla hjortar i här om dagen!) och när husse visade bilderna på denna hjorten blev jag tyvärr inte förvånad. För att bli stilig har han trasslat in sina horn i sängseltråden, vilket uppenbarligen blev hans död. :( Alla djurägare med hagar, se till att sätta upp ordentliga staket!!

   


För att inte behöva avsluta nattens blogg med de hemska bilderna, så har jag faktiskt en riktigt gullig liten hjort-historia att avsluta med :)

I kohagen (m ordentligt uppsatt stängsel) vid oss så har det hela sommaren gått 11 stutar (de kom i våras nån gång) och en hjort! Denna lilla kille verkar aningen förvirrad gällande sin arttillhörighet, eller så bevisar den bara det faktum att man kan vara vänner även om man inte tillhör samma art - frivilligt! Hela sommaren och fram tills nyligen såg man alltid hjorten om man såg stutarna, de senaste gångerna när jag sett stutarna har dock inte hjorten synts till. Kanske har han hittat sina artfränder, eller så har han gått ett sorgligare öde till mötes. Sött som socker var det iaf att se hjorten ligga tätt ihop med en ko  

   

(bilden snodd från corren.se då jag aldrig hann fota honom själv)

Av thecrazypack - 24 november 2011 11:54

Krypet växer så det knakar och vi har nu fått stoppa undan kläder som inte längre passar! Det känns tråkigt att stoppa undan favoriter måste jag erkänna! Framförallt då jag insett att vi inte har kort på honom i flera av hans kläder. :/ Så nu funderar jag på att försöka fota allt han har på sig och kanske få till ett "veckans outfits"-inlägg varje vecka... Vi får se hur det går :P

Lite kul är det dock att plocka fram kläder i storlek 62 som han kan ha! Än så länge är det bara byxor och några lite varmare tröjor framplockade, men då han har tygblöjor på sig funkar det nog m bodys i den storleken med nu egentligen. Kanske skall rota i 62-lådan och se vad mer vi kan plocka fram...


Två favoriter som nu är undanplockade

   

Av thecrazypack - 22 november 2011 20:01

För en vecka sen tog vi den årliga promenaden runt "vinterljus-slingan". I år gick den runt stångån, vilket passade oss ypperligt, enkelt att hitta ;) Tycker alltid att det är lika spännade varje år att se vad de har hittat på och iår tyckte jag de lyckats riktigt bra. Bilderna gör inte promenaden riktigt rättvisa, men va fan... Måste ju visa lite bilder ändå ;)


Krypets första vinterljus-promenad - fler lär det bli

 


   


En klar favorit var helt klart det segelinklädda döda trädet! Bilder gör det verkligen inte rättvisa utan det måste ses irl!!

      


sen så gillade jag eldbollen på vattnet med ;)

   


Det var en mysig promenad, alldeles lagom lång så där en kylig kväll. Kanske gör vi om det någon kväll...

 

Av thecrazypack - 21 november 2011 12:23

Det tycker Krypet att han har ibland! Vadå tvingas ligga själv på magen när man inte vill!

 

Av thecrazypack - 17 november 2011 23:30

Idag var det så åter dax för ett sjukhusbesök för lillgrabben. Han var lite kinkig när vi åkte hemifrån, så nog fanns det lite oro att han skulle bli rejält förbannad, men oron var så klart helt obefogad. Han somna i bilen på väg till sjukhuset och sov sen gott fram tills det var dax att vakna :) Då vaknade våran lilla solstråle som älskar att stå i centrum. Undertiden som doktorn tittade på hans hjärta låg han nöjt sprattlande och pratade med sin mamma. :) Han skötte sig så exemplariskt att doktorn kunde ha lite anatomyundervisning för läkarstudenten (& pappa) som var med. Efter ultaljudet blev det ett EKG taget, samt vikten på guldgossen. Allt såg bra ut! Så himla underbart! Inte för att jag egentligen trodde nåt annat, men nu vet vi ju verkligen att allt är som det ska. Dessutom är ju hans andning mycket bättre nu med (normal tom?). Känns så himla skönt alltså! Även om han aldrig ju har upplevts "sjuk" sen vi fick lämna neo/iva, så är det så skönt att ändå få bekräftat nu att allt faktiskt ser bra ut!


Det känns som om det var evigheter sen han var så här ynklig faktiskt!



Idag är han så här fin när han speglar sig  

    


Rättelse: D vill påpeka att han gick med hundarna 45 min igår oxå, så de var inte helt svältande på promenader. Det blev de dock idag :P

Av thecrazypack - 16 november 2011 22:43

Idag var det min tur att gå till BM för efterkontroll. D och Krypet tog en promenad så att jag slapp ha med gnällig unge in vilket var skönt. Vår söta lilla BM-tant hade med sig en manlig läkarstudent, vilket kändes lite så där inför gyn-undersökningen :P Men iaf, allt såg bra ut, inkl. blodtrycket och pappret jag fick fylla i om hur jag mådde. Vi pratade lite om förlossningen, men kanske mer om tiden efter förlossningen och om hur det var att ha Krypet på neo/iva.  BM påpekade vikten av att gå ner alla kilona jag gått upp, men att de inte skall vara borta förrän om ett år ungefär. När jag sa att jag faktiskt inte planerar att gå ner alla lät hon inte alls glad, men det är ju inte direkt hennes ensak :P Vågen visade på att jag inte gått ner något märkbart sen jag lämnade bb, så det är ju lite kvar då om man säger så :P Känner dock ingen brådska alls, då jag gillar min nya kropp ;) Men visst, kanske tröttnar man på den mjuka goa magen så småningom..? Jag är iaf inte riktigt lika lyrisk över den längre :P Just det, konstaterade för nån dag sen att magmusklerna verkar ha gått ihop nu, så det är väl fritt fram m sit-ups nu. Synd bara att det är så förbannat trist :P LÄr nog inte bli många gjorde liksom. Nä blir nog ingen träning gjord här, annat än ev lite hundträning då. Men vem vet, kanske kan Krypets moster få med mig att träna när hon flyttar till länet i början av nästa år..? Vore kanske något :D


Hundarna fick en värdelös dag idag. När jag och Krypet kom hem så tog vi med alla ut och gick ut 25 min i solen. Inget spännande alls, men Enya fick iaf springa lite lös och jag sög åt mig all sol jag kunde. Andra år brukar jag verkligen behöva den där solen för att orka fungera, men iår har jag knappt reflekterat över att jag saknar den faktiskt! Och detta trots den grymma sömnbristen jag har just nu! Tänk vad ett litet Kryp kan göra  


Imorgon blir ännu en dålig hunddag. Krypet har tid på sjukhuset för att göra EKG och kolla hjärtat med ultraljud igen. Förhoppningsvis konstateras det bara att allt är som det skall och att hans andning kommer bli bra, men oron börjar smyga sig på nu. Det är tur att han är en frisk, pigg pojke som växer och utvecklas som han skall, för annars hade man väl dött av oro nu!


På fredag kommer Krypets farmor och farfar hit, så det lär knappast bli en hundhelg. Nog för att vi brukar komma ut på ordentliga promenader med dem, men Parker slipper helst deras sällskap om man säger så. Och här börjar suget att dra igång agilityträningen verkligen suga i mig.


Nä dax att äta nåt igen och sen göra sig klar för sängen. Håll tummarna för lillgrabben imorn!!

 

Av thecrazypack - 14 november 2011 23:12

Japp och inte lite skall ni veta!! Krypets kläder, inkl. sockor, blev nerbajsade, men inte nog med det! Mammas tröja OCH byxor blev oxå nerbajsade! Man skulle ju kunna tro att det var för att blöjan läckte ut allt, men nej när man öppnade blöjan så var den så klart överfull och snoppen badade i bajs!   


Kanske inte så konstigt att grabben varit ledsen idag, om han hade en sån rekordbajs som behövde komma ut...

Av thecrazypack - 13 november 2011 20:42

Idag är det farsdag och Krypet hade så duktigt skickat mamma att handla paket och kort till pappa. Nu blev det kanske inte riktigt vad Krypet hade köpt om det varit han som handlat, men pappa blev glad ändå :)


Och när vi ändå firar pappa så måste jag visa!

 


Allt slit i våras var helt klart värt det! Känner mig så himla stolt över min älskling som är så jävla bra! Har sagt det innan, men fan vad jag älskar dig D!!

Ovido - Quiz & Flashcards