the crazy pack

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

17 hjortar!

Av thecrazypack - 26 november 2011 00:56

För någon dag sen när jag, Krypet och alla hundarna var ute på promenad så fick vi syn på en massa hjotar. När de gick över vägen bara 10 min promenad från oss så kunde vi räkna till minst 17 stycken! Det är ganska så häftigt att se så många hjortar så nära sitt hem ändå måste jag säga!


När vi ändå är inne på hjortar så är det väl hög tid att blogga om hjorten som The Crazy Pack hittade när jag och Krypet låg på sjukhuset. Jag har länge "fascinerats" av hur någon hästägare frivilligt kan ha sin häst i en hage med så dåligt uppsatt staket (btw samma hage som vi först fick se alla hjortar i här om dagen!) och när husse visade bilderna på denna hjorten blev jag tyvärr inte förvånad. För att bli stilig har han trasslat in sina horn i sängseltråden, vilket uppenbarligen blev hans död. :( Alla djurägare med hagar, se till att sätta upp ordentliga staket!!

   


För att inte behöva avsluta nattens blogg med de hemska bilderna, så har jag faktiskt en riktigt gullig liten hjort-historia att avsluta med :)

I kohagen (m ordentligt uppsatt stängsel) vid oss så har det hela sommaren gått 11 stutar (de kom i våras nån gång) och en hjort! Denna lilla kille verkar aningen förvirrad gällande sin arttillhörighet, eller så bevisar den bara det faktum att man kan vara vänner även om man inte tillhör samma art - frivilligt! Hela sommaren och fram tills nyligen såg man alltid hjorten om man såg stutarna, de senaste gångerna när jag sett stutarna har dock inte hjorten synts till. Kanske har han hittat sina artfränder, eller så har han gått ett sorgligare öde till mötes. Sött som socker var det iaf att se hjorten ligga tätt ihop med en ko  

   

(bilden snodd från corren.se då jag aldrig hann fota honom själv)

 
 
Ingen bild

tira

27 november 2011 18:47

Stackars,stackars hjort :(

Tänker på er


KRAM!! <3

 
Ingen bild

Tua

28 november 2011 13:44

Jag längtar verkligen tillbaka till Nyköping när jag läser om era hjortar, där var det ju rena rama vildmarkssafarin :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards