the crazy pack

Alla inlägg under juni 2011

Av thecrazypack - 29 juni 2011 12:58

När man redan har lite så där lagom mycket foglossning så är det visst inte så smart att köra två agilitykurser på raken en kväll. 3 timmar agility igårkväll visade sig vara aningen för mycket. :/Men men... kul hade vi :P

Av thecrazypack - 27 juni 2011 21:31

Idag lurade jag med mig D in till Tinnis, så jag fick plaskat lite i vatten. Det var skönt, men blev inte mkt till träning. Skall försöka ta mig dit varje vecka, iaf om det är bra väder. Simhallen är stängd för sommaren, så det är tinnis som gäller tydligen...


Efter att ha badat och klämt i oss lite gotta så gick vi och handlade lite mat. Sen blev det en svettig bussresa hem och så kändes det badet "meningslöst" :P


Nu skall D och Enya ut och springa. Själv tänkte jag slappt bara gå dungen m grabbarna. Orkar inte ta ut mig mer idag, då morgondagen kommer slite ut mig totalt tror jag. Då är det nämligen dax för Parkers agilitykurs igen och direkt efter den börjar jag och Enya ytterligare en agilitykurs (eller en studicirkel kring en agilitybok (som jag ännu inte köpt) om vi skall vara petiga). Förhoppningsvis är det bara denna gången som det blir två kurser på raken, för det är inget jag kommer palla i längden! Men vill man gå båda kurserna så får man kanske ta det... :P


Annars så har vi nu gjort 210 dagar av vår 280 långa graviditet! 75%! 10 veckor kvar eller som allra mest 12! Inte långt kvar nu... Och med sommar, stugvistelse och allt man skall hinna med lär tiden bara rusa iväg ju!!


Av thecrazypack - 26 juni 2011 22:20

Idag efter att far m fru hade åkt, lastade vi in oss i bilen och drog till viggeby. Det var längsen vi var där nu och vi behövde verkligen en liten utflykt bara vi fem (eller sex kanske man skall säga? Krypet var ju så klart oxå med!). Vi fick en varm härlig sommarutflykt m 3 lyckliga hundar. :) Och det var verkligen uppenbart att vi alla behövde det!


När vi kom hem somnade jag och sov nog bort närmare 3 timmar! Jobbigt att ha besök (som dock gick förvånansvärt bra). Planen sen var bio, men det enda vi var sugna på att se gick kl 15 idag, så det fick vara :P Kanske blir bio i veckan istället.


Lite bilder från dagens tur!

             

Av thecrazypack - 24 juni 2011 20:18

Jag känner mig trött och sliten. Fogarna värker riktigt mkt nu och det leder till att jag går fel och får ont i benen och ryggen med :( Och ha ont är jobbigt! Jag saknar min vattengympa och skall nog faktiskt försöka ta o släpa mig till simhallen nästa vecka. Vet att det kommer vara mkt svårare att motivera sig att gå till simhallen själv, men kroppen verkar behöva plaska runt i vatten lite då o då. Hoppas att jag lyckas motivera mig iaf och att det leder till lite gladare fogar!


Idag är det midsommarafton och de flesta "firar" väl det på något vis. Själva har vi haft stora städplaner, samt handlat mat. Städandet har tyvärr inte jag kunnat hjälpa till så mkt med pga fogarna, så stackars D sliter som ett djur för att få det fint här hemma. Imorn kommer nämligen far och hans nya fru hit. Pappa har jag inte träffat på närmare 2 år nu tror jag och frun är ju så klart en helt ny bekantskap. Tror jag är mer stressad över deras besök imorgon än jag själv är medveten om... Det var ju liksom ganska så länge sen jag o far hade en bra relation om man säger så...


Men men... det får bli som det blir... Hoppas bara att lillsyrran m man lyckas släpa sig hit med! Skulle kännas bättre med dem här med tror jag...


Nu tyckr jag D har slitit klart. Visst finns det saker som behöver åtgärdas igentligen, men jag vill bada badkar och det NU och med D!!

Av thecrazypack - 23 juni 2011 10:59

ÄNTLIGEN måste jag nog säga. De små degustjejerna som var redo att flytta redan i påskas sitter nu äntligen i en bl på väg norrut och sitt nya liv. :) De kommer få det super och så småningom kommer de antagligen få träffa en stilig hane med. :)

 

Själv skall jag röja ut burar idag! Skall bli så himla skönt att få ut de stora åbäket! Nu är det bara Gnejs kvar i en egen liten bur och han måste läka bra innan han får flytta in m damerna o döttrarna. För övrigt mår Gnejs mycket bättre nu, men såren varar en massa och han äter antibiotika, vilket han skall göra i 8 dagar till minst. Men det är skönt att ha en piggare Gnejs iaf, även om det innebär en hel del gallergnagande nu...


Av kullen som föddes 3/6 återstår numera bara en liten tös. Hon växer som hon skall och är med en hel del ute m de stora redan. Är väl inge kul att hänga i boet själv inte :P Hon är ljuvligt söt, men uppenbarligen väldigt svårdöpt... "Biolognamn" på E är det som gäller och det var betydligt svårare än jag anat... På bilden är hon 10 dagar gammal och myser m tant Mynta.

 

Av thecrazypack - 22 juni 2011 13:57

Igår kom ju Krypets vagn och den är så himla fin! Jag vill bara ha mitt lilla Kryp nu och bädda ner i vagnen och gå ut på promenader! Bilderna är långt ifrån bra (tagna m mobilkameran), men ni får nöja er m dem nu iaf.

       


Krypet vill tacka sin superdupersnälla moster Fridus för sin fina vagn! TACK!   

Av thecrazypack - 21 juni 2011 20:38

Jag säger bara WOW! Vilken jävla bra hund jag har alltså! Världens bästa, modigaste och duktigaste fjant!


När vi kom till klubben var vi lite sena och alla var uppdelade i tre grupper. Vi gick mot T (instruktören) som stod själv en bit bort från de flesta och Parker studsade fram lyckligt. Väl framme var han så glad att han bara var tvungen att studsa fram och hälsa lite på T m en snabb slick på hennes hand! Och sen en gång till innan han busigt hoppade bort! Han var lycklig, glad, laddad till tusen och skulle gå kurs!  


Vi hamnade i en grupp tillsammans med aussien och bcn (som kanske är en aussie det med??) vilket passade oss perfekt då det är lugna trevliga mattar. :) Första övningen hos T var en cirkelövning. Parker har ju ingen känsla för att gå i koppel ens, så att få honom att följa m på en o samma sida var ju inte det lättaste. Men han hade superkul. Matte sprang och han sprang (så klart mkt fortare än matte!). Ibland var han tom i position så han fick en belöning, men godis är inte alls lika bra som att springa hälsar Parker ;) T skrattade lite åt oss och sa åt mig att springa fortare bara :P


Sen var det bort till hjälpinstruktören H där vi skulle öva på stanna kvar, en annan sak som Parker knappt vet vad det innebär :P Men sitt och stanna kvar gick skapligt. Även ligg och stanna gick faktiskt. Stå testade vi inte ens :P H var läskig tyckte Parker. Dessutom pratade hon till oss flera gånger! Men trots detta så lät han sig inte tyngas ner utan var fortsatt laddad och duktigt!!


Efter dn övningen gick vi vidare bort till nästa hjälpinstruktör J. J har vi sett en del av innan, då han hjälpt till på en del av Enyas kurser, samt gått på en del av Enyas kurser m sin egna hund, men även J var läskig såklart! Iaf så var övningen där att runda en kon och det var en SUPERKUL övning tydligen. Vi tog vår kon och gick en bit bort och sen studsade Parker lyckligt runt den flera gånger. Fram tills J kom och tittade på oss då :P För man kan ju inte visa att man faktiskt är duktig när någon tittar på en hälsar Parker :P


Det blev dax för fikapaus i klubbhuset, så Parker fick stanna ute m husse och Enya & Felix medan matte gick in och hade lite teori.


Efter fikat var det dax att dra sig till agilitybanan och då blir det genast mkt trängre. Förberedde D på att det nog var dax att byta hund snart, men Parker fick först en chans och den tog han!


Vi körde fortsatt övning på hopp och Parker var superduktig och tyckte det var jättekul! Så kul att han tom kunde tänka sig att visa T att han kunde. :) Visst gjorde han lite som han ville ibland, men för det mesta gick det som matte tänkt sig med. :)


Efter det var det dax för tunneln och sen även att ta sig genom en rockring, men då dessa övningar låg lite väl "trångt" så valde jag att byta ut Parker mot Felix. Parker tog dock tunneln några gånger riktigt duktigt sen efter kursen då det lugnat ner sig. :)


Alltså så STOLT som jag känner mig över min fjant idag går inte att beskriva m ord! Han glänste som bara den! Han var glad, hade kul och dessutom klarade han av att göra flera av övningarna idag!!

Av thecrazypack - 21 juni 2011 12:57

Det är lustigt det där. Man vaknar, känner sig seg och omotiverad, men tar sig såsmåningom upp. Och så får man en liten (eller ganska så lång faktiskt) kommentar i sin blogg och så blir man superglad! Tänk att några ord från Thoora kunde göra mig så glad :)


Det blir ju inte sämre sen när D hör av sig och säger att vagnen kommer idag! Vi bestälde den i söndagskväll och idag, tisdag, skall den dyka upp! Snacka om snabb leverans!   Jag vill ha den NU! Vill packa upp den, pilla, provköra, pilla ännu mer och drömma mig bort till då Krypet ligger i den! Den skall komma innan fem och jag hoppas den kommer rejält innan fem så jag hinner packa upp den! För strax efter fem beger vi oss till klubben och Parkers andra kurstillfälle...

Ovido - Quiz & Flashcards