the crazy pack

Alla inlägg under juni 2011

Av thecrazypack - 20 juni 2011 17:12

I ännu ett spöregn (tack o lov utan åska denna gången iaf) hade Enya och jag agilitykurs i söndags.


Vi började m att skälla ut de andra två som dök upp på kursen. De såg ju inte kloka ut i sina täcken tyckte Enya. Att hennes matte tvingat på henne en hel overall & att hon såg ännu dummare ut hade Enya dock inte en tanke på. :P


Sen så blev det en enkel hoppövning som gick ut på att öka avståndet som jag behöver följa med henne när hon skall ta ett hinder en bit bort. Det gick som på rels m Enya, inga problem alls. Men vi hann inte heller komma så himla långt så vi skall verkligen fortsätta m den övningen själva.


Sen fick vi en utmaning m en bana innehållande enbart hopphinder. 9 hinder utsatta, men totalt 21 hopp! Och inte var det nån logisk följd på dem heller :P Måste nog nästan se om jag kan få till banan i paint eller nåt... Iaf så gick vi banan om och om och om igen innan vi gick in för lit teori. Inne fick vi veta att vi inte skulle ta hela banan (TACK!) utan att vi skulle välja ut en bit på 5-7 hinder m svårigheter som vi bhöver öva, men som ändå inte var FÖR svår för oss. Jag valde ut hindren 6-11 och det gick väldigt bra när vi körde det sen. Enya skötte sig super, trots SPÖREGN just när vi körde. Själv fick jag lite att fila på.

 


Efter det visade jag och Enya upp vårat slalom och det gick ju så där. Eller det gick väl ganska så bra då hon visade upp sina svårigheter tydligt ;) och det var ju det jag var ute efter lite... Iaf fick vi en övning fr första porten som strular ibland och sen fick vi lite tips på hur vi skall göra m den där efter de fyra försa pinnarna. Annars skall vi köra på och belöna allt så hon inte tappar suget igen. Tror att vi skall försöka lägga ordentligt m fokus på slalomet när vi är i stugan i sommar. Där finns tiden, platsen och förhoppningsvis kan vi få ordning på det där. :)


Sen åkte vi hem för vi var dyngsura och kursen var slut.

Av thecrazypack - 19 juni 2011 22:26

Av 280 dagars graviditet återstår nu mindre än 80! Vi har varit gravida i över 200 dagar!! Det är helt ofattbart! Babyskydd beställdes förra veckan, barnvagnen beställdes ikväll, snart måste jag nog bädda spjälsängen och tvätta alla bebiskläderna...


Besöket hos barnmorskan i fredags gick bra. Krypet är principfast och var ännu tydligare att h*n inte ville bli avlyssnad. Men hjärtat slog fint iaf och magen växer i förväntad takt. :) Själv fick jag stick i fingret och kissa på en sticka och även mina värden såg bra ut :)


Jag börjar verkligen längta efter att få träffa lilla Krypet nu, även om jag njuter av att få mysa m Krypet på insidan med   

Av thecrazypack - 18 juni 2011 00:50

En sån dag!


Gnejs sår har hunnit bli infekterat, vi har hunnit m att prata m veterinären, hämtat antibiotika och tvättat sår.


Vi har hunnit m en sväng till barnmorskan där alla värden var bra och Krypet visade sig vara principfast och tyckte att all avlyssningsutrustning skulle bort från magen!


Sen så har vi hunnit m en fika på stan, shoppa lite mer kläder till Krypet, varmare spot-lampa till Gnejs, en massa på djurbutiken och så en del mat oxå.


När allt det där var gjort var det snabbt hem till de stackars hundarna som fick ig en minimal tur och sen ha det röjts och städats lite till för att kunna hälsa Ds föräldrar välkomna nu på kvällen. :)


Nu är jag trött, min kropp SKRIKER och gör ont överallt känns det som! Snart dax att sova iaf och imorn lär det bli en hel del som skall hinnas med...

Av thecrazypack - 17 juni 2011 12:21

Det verkar bo en vilde i min mage. Och inte har den nån känsla för när man bör sova :P Låg närmare 2 timmar inatt och njöt av hur Krypet lekte rövare där inne.    Det är inte bara buffar man känner längre, utan man känner ju faktiskt hur en fot eller armbåge eller vad det nu är trycker längst m magen på en (eller sidan då om vi snackar inatt). Och jag kan inte annat än fundera över hur liten ligger där inne för h*n lyckas minsann sparka och kicka och buffa och ha sig på både vänster och höger sida om magen mer eller mindre samtidigt!


Om dryga timmen är det dax för ett besök hos barnmorskan igen. Ska bli spännande att se om Krypet kan tycka det är ok att bli avlyssnad idag eller om h*n kommer stå principfast och försöka sparka bort aparaten. Man kan ju tycka att h*n borde vara lite trött nu iaf m tanke på hur sent h*n somnade inatt och hur tidigt h*n sen väckte mig m mer buserier där inne...

Av thecrazypack - 16 juni 2011 23:47

Jag tror all oro kring Gnejs dränerar mig! Har känt mig så förbannat trött nu några dagar och idag blev det för mkt. :( Han är fortfarande långt ifrån sig själv och spenderar mesta dels av tiden vilandes och ser så förbannat ynklig ut. :( Lampan som värmde honom innan gick igår, så nu har han bara en värdelös lågenergiskit som kanppt värmer nåt :( Har satt värmedynan mot burkanten nu ikväll, men vet inte riktigt hur mkt det hjälper. Kanske skulle försöka hitta nån lampa som alstrar värme till honom imorn när vi skall ner på stan, men alt är ju sån där lågenergiskit och de alstrar ju knappt nån värme alls :( *suck*


Sen så är det katterna... Det är inte bra mellan dem. Veto har aldrig riktigt gillat Virus ju, men nu är hon så jävla less på honom så hon knappt klarar av att se honom utan att morra, fräsa eller försöka fly undan honom. Och han är som en pestig igel på henne och ger sig inte ens om hon slår efter honom utan slår bara tillbaks. Han verkar inte arg eller så, utan bara pestig. Och pga det (?) så har vi någon som kissar på dumma ställen. Gissningen ligger ju så klart på Veto, men Virus vet vi ju kan kissa fel, så det kan vara vem som... Det har kissats på alt från mina tofflor, tygkassar till bara direkt på köksgolvet under köksbordet. Kissandet kan även hänga ihop m att vi satt lock på den toan som inte hade lock innan då vi blev så less på allt dammande från kattlådorna. Men jag vet inte säkert... Kanske vill inte Veto gå in på toan för att Virus är så pestig mot henne sen när hon skall ut? Vet inte riktigt hur vi skall komma i ordning m detta problemet. Skulle det funka om Virus fick en lekkompis? Eller skulle det bara slutam att Veto blev mobbad av två katter istället? Är lösningen att låta Veto bli utekatt? Men jag tror ärligt inte att hon vill det. Hon går gärna ut och så, men helst med sällskap, annars kan hela grannskapet få höra hur ensam hon är. Kan lösningen vara så enkel som feliway? Eller går det inte att komma iordning m skiten? :( Just nu är jag trött och less på dumma Virus som inte kan låta Veto vara och givetvis känner han det och blir bara drygare :P


BLÄÄÄÄ!

Av thecrazypack - 15 juni 2011 17:29

Idag blev det ännu ett veterinärbesök för Gnejs. Han har inte riktigt piggat på sig som jag velat och orolig som man är så ringde jag och pratade med dem. De ville kolla på honom, så då blev det att vi bokade en tid vid 16.


Veterinären tyckte att såret ser fint ut (puh vad skönt!) och att han inte verkar ha feber, infektion eller nåt sånt problem. Antagligen är han allmänt smärtpåverkad och det är det som gör att han inte riktigt kommer igång som han skall, så nu skall vi testa att ge honom lite smärtstillande. Jag hoppas att det är det som behövs för att han skall komma igång ordentligt! För jag vill, av nån konstig anledning, ha tillbaks min Gnejs som avskyr att sitta i den lilla buren och kan få gallret att skallra så han väcker hela bostadsområdet.

Av thecrazypack - 14 juni 2011 23:06

Så har Parker gjort sin kursdebut och dt gick över förväntan! Framförallt om man tänker på att de senaste två gångerna har varit katastrof på klubben (åska o smällande), vi är sjuuuukt många deltagare (tror det var 11 hundar med!) och bland alla hundar, ägare och folk som var där så var 3 såna där läskiga barn!


D fick ha hand om Enya och Felix och höll sig i närheten för att jag skulle kunna byta hund om det behövdes. Och det D såg av Parker var en positiv glad kille som tramsade runt en massa. :) Och det var väl ungefär vad vi gjorde idag :D För jag tror inte att Parker lärde sig eller tog del av en enda övning idag rent krasst. :P Men han var där, om än lite på utkanten, och hade kul!


Övningarna idag var:

Backa - kan vi hemma och några steg gick även på plan, men det var himla mycket att hålla koll på alltså!


Spinn/snurr - kan vi ibland hemma, men att matte skulle föra armen över Parker kom inte på frågan idag!


Gå på planka - testade vi inte ens, då plankan låg nära klubbhuset och man var tvungen att passera nästan alla kursdeltagare för att ta sig dit.


Balansera på rörligt föremål - vi luktae iaf på den läskiga uppblåsta nalle puh pallen ;)


Utöver de där övningarna så kunde Parker sitt (det är ett tryggt beteende om man blir lite orolig med hälsar Parker), tass, rulla runt för att livet är skönt och busa m leksak. Så matte kände sig himla nöjd m grabben!


Sen gick vi till agilitybanan och då trängdes vi ihop lite mer. Där fick vi en första övning på "hopp", men Parker gjorde tydligt klart för matte att det räckte där. Så Parker fick gå till husse och Felix fick hoppa in som ersättare. Felix skötte sig så klart ypperligt och var totalt överambitiös i det han tog sig för. :) När vi höll på o tränade så kom instruktören och frågade vem som är vem av hundarna, så uppenbarligen så såg Parker ganska så tillfreds ut idag :)


Någon som INTE var nöjd var dock Enya! Att åka på kurs utan att få gå kurs är ju bara så feeeeeel! Hon skötte sig jättebra m husse, men så fort jag närmade mig så skrek hela hon efter att få vara med! Självklart körde jag lite m henne efter att Parkers kurs var slut och tusan en sån entusiasm jag fick hos henne då :D Kanske inte så fokuserat och väl genomfört, men laddad till tusen var hon verkligen!


När alla andra hade åkt fick även Parker testa på hopp-övningen och den visade ju sig vara riktigt rolig hälsar han :)


Så allt som allt blev Parkers kursdebut superlyckad! Och matte är superstolt över sin fantastiska grabb (som sen förpestade bilresan hem m värsta äggfisarna!)


Tillägg:

Glömde ju att "presentera" våra medkursare. Vi var sena (pga olycka på vägen där bla en hästtransport m häst var inblandad :( ) så jag missade när de andra presenterade sina hundar, men jag hann iaf snappa upp raserna i de flesta fall. På kursen finns:

2 lapska vallhundar - de ni lapska brudar som läser ;)

1 tax - vad den nu skall på en agilitybana & göra?

1 aussie - är min gissning iaf

1 bc - superfin!

1 dvärschnauzer - för anonym o ful för min smak

1 västgötaspets - samma som ovan :P

1 jack russel, eller parson, eller nåt i den stilen iaf - anonym, men ganska så fin för att vara av den där typen tycker jag

1 sheltie - skällig jävel m två barn, mamma och pappa i sällskapet *suck*

1 gräsligt ful blandning som hade nåt i ansiktet som påminde om Felix, men den var kort och tjock och om möjligt ÄNNU FULARE än Felix! Men den verkade charmig. Matten verkade dock inte riktigt se några likheter mellan Felix o den vovven, då hon frågade om Felix var valp av samma ras som Parker!   

Av thecrazypack - 14 juni 2011 12:14

Tusan vad trött mn blir av att oroa sig! Vaknade först 11:20 idag! Men då var jag vaken vid tre och hade svårt att somna om. Tittade till Gnejs lite försiktigt (vill ju inte störa honom för mkt heller) vid tre och då låg han så nära lampan han kunde, på sidan och andades inte riktigt lika tungnt längre. Jag kunde dock inte avgöra om andningen var ett positivt tecken (inte lika allmänpåverkad längre) eller om det helt enkelt var så att kroppen höll på att ge upp för honom. Men jag lät honom vara.


Efter mkt om och men somnade jag om och vaknade åter vid 8, då jag gick och tittade till Gnejs igen. Denna gången låg han mer upprätt (fortfarande vid lampan) och hans blick var mer med. Det kändes förbannat skönt att kroppen inte hade gett upp vid tre utan att han faktiskt verkar må lite bättre! Så sen smnade jag om igen och vaknade alltså för en timme sen.


Nu har jag ställt grabben här bredvid mig och datorn (katterna vill ju ut genom fönstret i vardagsrummet och då blir det så mkt kallare där). Han var m en del när jag flyttade honom, kom och kikade lite och vankade runt lite i buren (han går inge vidare alltså). Dessutom så tyckte han att några havregryn var ok att äta och efter det tog han både lite gräs och lite hö innan han gick och la sig vid lampan igen. Det ser även ut som han gnagt lite på barken på äppelgrenen han har inne hos sig.


Jag har inte tittat på hur såret ser ut ännu eller hållt i honom. Tänkte göra det sen när jag skall fixa en större fleecefilt att ha över tidningarna, samt lite annat som skall fixas i buren för att göra det lättare för honom. Så länge får han vila och ta det lugnt. Hoppas verkligen att han piggar på sig bättre under dagen nu!

Ovido - Quiz & Flashcards