the crazy pack

Alla inlägg under juni 2011

Av thecrazypack - 8 juni 2011 23:00

Idag har jag och Krypet vattengympat igen. Krypet tog det ganska så lugnt under gympan, men har sen lekt rövare en massa under dagen. Ena stunden sparkas det högst upp, för att i nästa stund vara längst ner eller långt bort på höger sida. Helt klart verkar Krypet ha haft sitt egna gymnastikpass idag iaf.


Sen så hittade kaninens matte (eller snarare kaninens mattes mamma, som var kaninvakt) våra lappar idag och kaninen Melina fick komma hem. Kändes himla skönt måste jag säga!


Efter det så tog jag och grabbarna en tur m 6 stiliga greys/lurchers och en liten spansk virvelvind. Himla trevligt, om än lite myggigt stundtals ;)


Nu ligger hundarna utslagna, jag sitter halvnaken och tycker det är för varmt, D jobbar och jag borde ta och tvinga i mig nåt i magen och sen sussa...

Av thecrazypack - 7 juni 2011 22:15

Idag var det avslutning på agility 3an med Enya. Känns trist, men så är det ju. Vi har ju några gånger kvar på deluxen och kommer ju fortsätta träna i sommar är planen. Iaf så blev avslutningen MITT I det värsta åskovädret jag upplevt på många år! Det mullrade non stop och blixtrarna slog ner på alla sidor om oss. Tack och lov var inga hundar på kurser berörda, men flera av mattarna var det :P


Först blev det en tipspromenad, sen blev det lite dötid och snack i klubbhuset när det regnade som mest och sen blev det lite agilitytävling med :) Vi fick en minut på oss och "samla poäng" genom att ta hinder som vi ville. Olika hinder gav olika mkt poäng så det gällde att vara lite taktisk :) Jag gillar den här typen av tävling då man kan göra en bana som passar sin hund. Tråkiga är väl att det lätt blir att man kör en liten cirkel m hinder som ger bra poäng. Trots att vi tog det lugnt (matte är rund och har haft en del sammandragningar idag och det var BLÖTT och halt i gräset) så fick vi ihop en hel del poäng, vilket faktiskt gav oss en andraplats (vinnaren kunde ju slalom och det är ju typ nästan fusk då det ger så mkt poäng...).


Sen var det slut...


D och grabbarna hade pga ovädret fått åka en sväng m bilen. Parker blev väldigt stressad av allt muller och då det lät mindre i bilen så åkte de runt och letade efter lugn o ro (vilket typ var omöjligt då det var ett gigantiskt oväder), så när kursen var slut ringde vi dem och bad dem komma och hämta oss. Tur nog hade ovädret nästan passerat helt och jag och Enya kunde köra lite agility själva en stund.


Och med dentastix i bitar så kunde Enya helt plötsligt slalom :P Visst blev det fel ibland, men ibland blev det även helt perfekt! Bjud framåt, snyggt "studsande" och helt självständigt (iaf när jag var på hö. sida). Att ha mig på vä. sida är fortfarand förvirrand, men vi fick till några riktigt lyckade försök där md idag! :) 6 pinnar körde vi dessutom på!! Så himla skönt när man får en lyckad träning av något som strular! Matte får helt enkelt köpa hem lite dentastix och dela ner i godispåsen ;)


Sen tramsade vi mest runt lite m hopphindren i olika kombinationer, skickanden, starter osv. Hon var iaf superduktig!!


När grabbarna kom hade ovädret nästan dragit vidare helt och vi beslutade att ta ut dem och se om Parker kunde slappna av och tycka det var kul. Till en början var han stressad, men jag såg hur han sakta sakta ville släppa fram glädjen han känner för stället. Var så himla orolig att glädjen skulle vara helt utsläckt nu och ersatt av stress och obehag pga ovädret. Vi gick safarirundan m godis och beröm och grabben skakade sig gång på gång och blev mer och mer avslappnad. När vi kom tillbaks till bilen såg han tveksam ut, som om han inte visste om han ville in i den igen eller om vi skulle hitta på nåt annat. Jag beslutade att gå till agilitybanan och det visade sig vara ett smart drag :) För där dröjde det int länge förrän han tramsade runt och hade skoj igen! Han tog tom tunneln (som var böjd!!) helt på eget initiativ! Och sen kunde jag få igenom honom igen dessutom! Lite tramsande på favoriterna A-hindret och balansen blev det så klart med innan vi slutligen åkte hem igen. Vi får se nästa gång vi åker ut till klubben om det sitter kvar nåt obehag eller om han faktiskt kunde släppa det så fort! Jag blev iaf superimpad och superglad över att han faktiskt kunde släppa det alls idag! Tänk vilka framsteg han har gjort!!

Av thecrazypack - 7 juni 2011 13:05

Trodde faktiskt att någon skulle sakna sin kanin omgående och ha hört av sig vid det här laget, men icke. Jag och Felix har satt upp några till lappar och kanin har fått skutta lit på tomten och fotats. Så här ser den ut, inte riktigt min typ av kanin...

 

Av thecrazypack - 6 juni 2011 23:52

Jag vet inte vad det är, men vi är verkligen experter på att hitta vilsekomna små djur tror jag. Det var ju inte så länge sedan en liten chihuahua spenderade några timmar i vårt badrum. Just nu sitter det en kanin i degusarnas betesbur.


Vi var på väg tillbaks från en liten miniutflykt m hundarna nu på kvällen när jag såg något som först såg ut som en kanin, sen en plastpåse och sen en kanin igen. Sa iaf åt D att stanna bilen för att gå ut och kolla och mkt riktigt visade det sig vara en kanin. Först var kanin lite ovillig att bli fångad, men efter en liten stund gick det bra. Med kaninen under armen traskade jag hem och D & hundarna tog bilen.


Lilla kanin verkar tam och trevlig iaf och jag är säker på att någon kommer sakna h*n imorn när de skall kolla till den (om den smitit nu på kvällen). D sätter upp lite lappar nu och har jag inte hört nåt imorn efter frukost tar nog jag och Felix en tur & sätter upp fler lappar i området.


Kanin är långhårig, vit m lite brunt och ganska så ful om ni frågar mig. :P Hoppas hinna ta kort innan den åker hem så ni får se den... ;)

Av thecrazypack - 6 juni 2011 16:47

Idag är det VARMT! Och det spelar ingen roll att det nästan blåser storm, för vinden är lika varm som allt annat! Det är himla tur att vi bor så bra och har en sån sval och skön lägenhet för annars skulle jag döööööö. Trista är väl att man blir innesittande en dag som denna då... :(


Helgen har varit underbar! Slitsam, men UNDERBAR! Bilder kommer väl nån gång kanske... Nu är det iaf skönt att vara hemma igen. Dessutom har flocken utökas ytterligare, igen. *suck* Denna gången var det inte planerat och inte direkt önskat heller. När vi var borta födde Vega 4 små degusbebbar igen. Just nu lutar det åt att jag tar bort pojkarna, dels för att skona Vega från att föda upp en till kull så nära inpå den andra och dels för att det ser ut som vi är bortresta då ungarna kommer behöva könssorteras, vilket ju ställer ett normt krav på degusvakten isf. Det känns förbannat trist, men Vega gick knappt upp nåt i vikt nu när hon var dräktig, bara i storlek, vilket nu lett till att det är en ganska så mager Vega kvar. Att ge di till 4 bebbar igen då känns inte allt för smart och Vega kommer faktiskt före de små!


Idag har vi handat Krypets säng! Blev dock ingen madrass nu, då vi skall kolla några saker lite mer noga först. Dessutom så har vi ju herr pisse-katt som kan tycka att han skall pissa in nya saker och då känns det bra att vänta m madrassen och sängkläderna en stund så han hinner vänja sig vi sängen i lugn och ro. Men oj vad sugen jag är på att bädda iordning den ju!!


Ni får två bilder på mig (& Krypet) tagna av lillasyster Fridus när vi var på Sydkoster i helgen.

   

Av thecrazypack - 2 juni 2011 10:58

Idag blir Veto 12 år! Det känns helt sjukt! Jag minns så väl när hon kom in i mitt liv, som liten mager och oönskad kattunge. Då åt hon morotsskal i vår slask, idag är hon bland det mest kräsna som finns. :P Jag minns hur jag redan då kände mig "vuxen" (visst var jag väl kanske inte det men ändå...). Och nu står vi här 12 år senare...


Hon väckte mig tiiiidigt imorse genom att stå och trampa/bädda på mitt bröst innan hon la sig där. Något som hon typ aldrig gör (framförallt inte när Virre ligger bredvid mig). Som present fick hon följa m hundarna ut på deras morgonrunda och sen blev det burkmat, vilket alltid uppskattas.


Så GRATTIS älskade katt! Tänk att vi levt ihop så länge redan  

                       

Av thecrazypack - 1 juni 2011 17:58

Nu har jag och Krypet varit och vattengympat igen och det var lika skönt idag. :) Denna gången var den ordinarie ledaren här (ist hade vi tydligen vikarie) och jag gillade nog henne ännu lite mer än förra. :) Blev många skratt och hon pressade på så bra att man kände svetten på benen, trots att man var i vattnet ;) Krypet tog det lugnare idag vid meditationen vilket jag uppskattade. Nog älskar jag att känna h*n, men det kan vara lite svårt att slappna av och "falla helt bort" när någon lyckas pocka på ens uppmärksamhet hela tiden ;)


Två gånger till hinner vi med innan det blir sommaruppehåll. Sen hoppas jag hinna plaska några gånger innan bf med. Grupperna skulle startas upp nån gång i mitten av augusti och nästa vecka skall jag passa på och anmäla mig tänkte jag.


Till alla som funderar på att planera in sin första bebis i slutet av nån sommar så kan jag bara rekommendera er att tänka om. ALLA verkar ha ommaruppehåll gällande allt man vill hinna med innan bf kommer. Vi får liksom bara hoppas att Krypet stannar så länge som planerat i magen för annars kommer vi ju inte hinna m någon förberedande kurs eller nåt :P


Ikväll har vi tvättid och så behöver vi röja i köket, sen bär det av till västkusten imorn (kanske m ett stop på klubben innan). :)

Ovido - Quiz & Flashcards