the crazy pack

Alla inlägg under juni 2011

Av thecrazypack - 13 juni 2011 23:21

Asså seriöst! Det är verkligen skitjobbigt att se risiga Gnejs! :( Han ser inge kul ut alls och oron vägrar släppa. Han ligger på en liten fleecebit nu i värmen av lampan och andas tungt. Det är helt uppenbart att han inte mår helt bra min fina grabb. Han har iaf ätit en halv hasselnöt nu med, så lite har han ju fått i sig, men det är verkligen i minsta laget! Skall fixa till lite critical care med och ställa in till honom, sen så blir det till at försöka sova... Bara att hoppas att han piggar på sig under natten snarare än blir sämre... Håll tummarna! Han behöver det tror jag!

Av thecrazypack - 13 juni 2011 21:45

Så här såg Gnejs ut när han kom hem idag

 

Av thecrazypack - 13 juni 2011 21:18

Gnejs klarade operationen och hämtades vid 16 idag. Han ser fortfarande förbannat ynklig ut, går lite stelt och har inte riktigt kommit igång och ätit ordentligt. Jag och Felix plockade några grässtrån åt honom och det behagade han smaka på, men det är ingen glupande aptit direkt. Han har fått en värmande lampa då han kändes lite kall innan, dessutom är han ju helt ensam och i buren finns inget värmande alls. Kanske skulle ta och lägga in lite fleece-bitar till honom. Han får inte ha hö, strö eller liknande i buren då risken för infektion ökar då nämligen (givetvis får han hö att äta i en höboll dock). Hmm... skall nog ta och se om jag kan rota fram lite fleece att lägga i hans bo. Det är ju bra då kisset rinner igenom det med. :)


Annars så har hundarna haft en skitdag. Inte nog m att grabbarna lämnades 2 ggr när vi lämnade/hämtade Gnejs (Enya fick följa m då), sen lämnades alla på kvällen då jag och D skulle på föreläsning om förlossningen här i stan. Föreläsningen var bra iaf :) Gratis dessutom och man fick smaka saften man bjuds på när man skall föda barn + att vi fick jordnötter och russin nu med ;)


Nu skall jag rota efter fleec till Gnejs. Fortsätt hålla tummarna för grabben, än känns det inte som det är över...

Av thecrazypack - 13 juni 2011 09:42

Nu är Gnejs inlämnad hos veterinären för att kastreras. Trots så många kastrationer jag varit m på känner jag mig riktigt nervös! Men det är ju lite skillnad på en liten Gnejs och en hund eller katt! Så håll tummarna nu alla, att allt går bra och att jag ka hämta en pigg Gnejs som äter och tycker han sitter i en alldeles för liten bur vid 16 idag!

Av thecrazypack - 11 juni 2011 22:07

Vet ni vad jag drömmer om? Jag drömmer om en valp! Trodde nog aldrig att jag skull göra det, men nu gör jag det! En underbar, rolig och speciell kille från Barrongiz kennel http://www.barrongiz.com/


En Barrongiz Especially For You

     

Eller en Barrongiz You´re Gonna Love Me

     

Jag drömmer så mycket att det faktiskt gör ont i hjärtat att drömmen inte riktigt passar in just nu. :(

Av thecrazypack - 11 juni 2011 21:12

Känner mig ledsen, splittrad och orolig just nu. Vi åkte ut till klubben idag. Tanken var att träna några moment m Enya, samt börja några av de övningarna som jag vet dyker upp på grunden m Parker så att han skulle vara bekant m övningarna.


I bilen stressflåsar Parker en massa, men när vi kör in på grusvägen till klubben är han minst sagt LADDAD. Hoppet stiger och vi går ut. När vi sen går in i skogen så hör vi en första smäll och sen när vi är på plan kommer ytterligare några, antagligen gevärskott eller liknande :( Parker tappade sug omgående, blev stressad och orolig. Han tog godis, men det var det ungefär. :( Jag tränar m Enya och D står i närheten m Parker så att han skall känna sig någorlunda trygg, men det hjälper inte. Efter ett tag vill Parker sätta sig under A-hindret och se ynklig ut. Långt borta hör vi några få mullrar från ett åskoväder. Det är långt borta, men för Parker kvittar det. :( Försöker köra lite hopp, A-hinder och så som han gillar. Han gör det, tar sin godis, men kan inte släppa oron och stressen. :( Efter ett tag går han in och gömmer sig i tunneln och D får lägga sig utanför så att Parker har husse nära iaf och jag tränar vidare m Enya.


Innan vi lämnae klubben gick vi en sväng och på den stora planen kunde Parker skaka av sig det obehagliga och rullade sig lyckligt flera gånger i gräset. Så fort vi kom in i skogen så dog det ut och han såg så där orolig ut igen. :( Så vi gick ut på planen och han kunde rulla sig lite igen innan vi sen åkte hem.


Oron att klubben är förstörd är så klart ännu starkare nu. :( Och vi som skall börja kurs på tisdag. Jag hoppas innerligt att vädrets makter är med oss och att ingen är ute och skjuter nånstans! För han behöver verkligen få komma dit nu utan massa obehag!


Över till något roligare, Enyas träning. Vi körde slalom, starter, lite skicka övningar och så gungbrädan.


Hon var laddad till tusen och över lag gick det bra. Känslan var bra iaf, trots att slalomet är som det är. Idag lyckades hon hoppa in i en av slalompinnarna så den gick av! Det positiva i det är väl just att hon var ganska så laddad och hade drivet framåt som vi saknat, negativa är ju att hon uppenbarligen har noll koll på var hon själv befinner sig i förhållande till stolparna. *suck* En gång lyckades hon få bakkroppen framför fronten typ på nåt vis som jag inte alls förstår hur hon lyckades med eller varför det blev så, men bakkroppen liksom bara fortsatte när fronten svängde in i en port. :P Men vi fick flera riktigt klockrena fina slalom, en hel hög halvdanna och några helkassa :P Vi körde enbart m 6 pinnar och jag tror jag skall fortsätta m det för att inte få de problemen vi fått då vi börjat m 4 och sen lagt på en till port. Men jag är himla nöjd m de lyckade försöken vi fick och drivet vi hittat igen! :) Dentastix is tha shit ;)


Start o inkallning över hopp-däck-hopp-hopp var inga problem efter att vi tagit däcket m mig som sällskap en gång. Första gången slarvades det alltså. Andra hållet gick super med. Skickande över två hinder gick skapligt, blev en snurr mellan hindren ibland, men jag var ganska så omotiverad och passiv så hon tyckte nog att jag kunde ha engagerat mig lite mer :P


Gungbrädan ser ut som den gjort ganska länge nu tycker jag. Hon gör den, mer än gärna, men det går förbannat långsamt och m en viss osäkerhet. Jag är inte orolig att hon skall hoppa av eller så, men tåna spretar på henne och hon stannar alltid och tippar den försiktigt innan hon går vidare. Men som sagt, hon gör den och hon gör den gärna!


D filmade lite idag, så jag skall se om jag kanske har nåt att lägga upp här...

Av thecrazypack - 11 juni 2011 16:30

Är uttråkad och har väl egentligen inget att skriva här... Så ni får en bild som syrran metalkitten tog på mig och Krypet förra helgen.

 

Av thecrazypack - 10 juni 2011 14:55

På tisdag börjar Parker sin allra första kurs! Efter en del strul och inställda kurser har vi äntligen hittat en kurs som kommer bli av och som jag tror vi kommer ha kul på! Är superglad! Det blir en agility grundkurs för grabben. Många av momenten kan han redan hemma, jag vet vad som väntas av oss, han gillar instruktören (iaf på håll) och han älskar att tramsa på agilitybanan! Fan vad laddad jag känner mig!


Så nu måste det inhandlas riktigt gott godis + tubost tror jag allt! Sen får vi se vad Enya tycker om att åka till klubben nästa tisdag (på den tid då hennes kurs gått hela våren) och inte få gå kurs. :P Men min lilla fjant till lillgrabb skall gå sin första kurs liksom! Fatta vad stort!


Och sen så anmälde jag mig (& Enya) till en agilitystudiecirkel nu i sommar. Så slipper jag planera ALL träning m henne själv i sommar ;)

Ovido - Quiz & Flashcards