the crazy pack

Alla inlägg under maj 2012

Av thecrazypack - 29 maj 2012 21:59

Alltså, jag känner ett sug efter att blogga, men det känns helt tomt på vettigt att skriva om. Bilder finns i kameran, filmer i videokameran, men ingen ork eller tid för att ta tag i det. Vi har kört agility (som jag kanske skulle kunna blogga om, men banritningarna ligger nog fortfarande i bilen och för att minnas det hela behöver jag dem :P ), har hunnit med en helg hos Krypets farföräldrar, njutit av SOMMAREN, fixat på tomten mm mm. Till helgen blir det "kalas", då en annan faktiskt fyller härliga 30 i veckan! Jag är inte mkt för att fira egentligen, men sen Krypet kom känns familjen ännu lite viktigare och då kändes det som ett bra tillfälle att bjuda hit dem. :) Hela Ds familj kommer och min mor, mormor, lillsyrra + man :) Skall faktiskt bli himla kul, även om vi inte riktigt listat ut hur vi skall få plats om regnet envisas m att lyda väderleksrapporten :P


Krypet hittar nya hobbies, nya ljud och nya bus stup i ett. Kasta pipmugg på hund har nu bytts ut till mata hund, något hundarna nog uppskattar betydligt mer! Han har fått till sin första kiss och bajs i pottan! Men kämpar fortfarande m det där krypandet. Att det skall vara så förbannat svårt! Han är iaf världens goaste, gladaste, mysigaste och roligaste ungen som finns!  


Sommarplanerna börjar ta form och tyvärr så innebär de att jag och Enya kommer missa klubbmästerskapet i agility. :( Vi som verkligen såg fram emot att våga tävla åtminstone en gång :/ Men datumet för KM var verkligen värdelöst! Då om någon gång i sommar kommer vi ju vara i stugan. *suck* Nä, det blir nog inget tävlande för mig och damen, utan jag får fortsätta drömma om min cirneco-valp som jag skall skaffa i framtiden. På tal om valp och podencoid, en av de valparna i podenco-kullen som jag suktade efter förra sommaren är tillbaks hos uppfödaren och letar nytt hem! Tänk er, en ettårig podenco ibicenco m vettig bakgrund och uppväxt!! Hur ofta finns det nån sån i sverige?! Fasen vad jag är sugen! Men så var det det där med fyra hundar... och det faktum att jag faktiskt vill ha en liten agilitystjärna i nästa hund... Men drömmer gör jag, milt sagt! ;)


Blev visst lite text ändå... dax att kolla till den lilla sussande grabben

 

Av thecrazypack - 23 maj 2012 20:55

 

   

Av thecrazypack - 22 maj 2012 10:36

Var är du? Skulle vilja komma i kontakt med dig!

Av thecrazypack - 17 maj 2012 08:45

Det är visst lite halvdött här och inte har jag ork, lust eller tid för att skriva ett långt inlägg nu heller. Bilder finns i massor, men de behövs ju gås igenom, förminskas och fixas till, så det lär inte ske idag heller :P Snart är det agilitykurs med Enya. Gång 3 redan tror jag allt! Och jag som inte ens har bloggat om gång 2 då vi tränade grundsvängar. :( Får se när det blir gjort... *suck* Krypet är krävande just nu och låter mamma knappt få någon egentid alls. Så bloggen är svår att hinna med. Det är iaf tur att Krypet är så himla goooooo för det gör det ganska så lätt att hänga m honom dygnet runt ;)


Dax att fixa gotta till kursen och sen väcka ungen.

Av thecrazypack - 8 maj 2012 20:48

Tänka sig, hela The Crazy Pack på en och samma bild!  

   

Av thecrazypack - 7 maj 2012 21:59

vi tycks misslyckas med att göra ungen djurvänlig :P men hur skall man kunna neka någon denna glädjen?!

Ovido - Quiz & Flashcards