the crazy pack

Alla inlägg under november 2012

Av thecrazypack - 30 november 2012 00:52

Hon är nog den vackraste hunden jag någonsin sett! Och någonsin kommer att se!   

 

Av thecrazypack - 27 november 2012 00:21

        

Btw

Av thecrazypack - 23 november 2012 22:18

Känner ett behov av att "röja upp" i bloggen och omorganisera lite, men har ingen koll på hur stora möjligheter man har på denna bloggen. Någon som vet? Eller kan tipsa om någon annan blogg som är enkel att använda, m möjlighet till egen header, "flikar/sidor" för de enskilda odjuren och som kanske går att omorganisera i framtiden enkelt gällande tex kategorier?? Tipsa mig gärna!

Av thecrazypack - 23 november 2012 22:11

Så har vi sett den. Så var historien slut. Syrran m man kom hit, mamma fick passa Krypet så även D kunde hänga m och se den. Älskade den. Längtar redan efter att kunna hyra den. Vet inte vad som är så speciellt m dessa filmer, men nåt är det ju uppenbarligen... :P


Innan filmen hann vi bada m Krypet och mormor fick titta på den busiga glada ungen när han plaskade i poolen m alla kompisarna. Vi hann m våfflor och fira syrrans födelsedag (lite lagom sent - som alltid). Hann somna ungen, som vaknade 5 min efter vi gick. Ungen gjorde dock allt för att roa mormor när vi var borta. Sen blev det middag ihop, sånguppvisning och massa applåder innan syrran o man var tvungna att åka hem till sig.


Snart är veckan slut och mamma åker hem till sig. Har insett att det är dax att ta tag i julkort och kanske fundera på julklappar (till de som skall få - köper fåååå klappar numer). Sen så är det inte så långt kvar innan vi åker till västkusten för att först gå på opera (30-års present från D till mig) och så även fira jul så klart. Och vet ni, snart är det ett nytt år och dax att åka till Finland för att hämta hem en av dessa sötnosar!    Just nu känns livet ganska så härligt faktiskt!

 

Av thecrazypack - 23 november 2012 21:59

Igår var det så dax för den näst sista gången på stressa rätt kursen. Då mor är här denna veckan passade vi på att låta Krypet slippa hänga med vilket han uppskattade. Så det blev jag, Parker och mamma m Chili som åkte iväg till klubben i torsdags. Fel bil, "fel start" och allmänt lite konstig vecka innan gjorde att förväntningarna inte var allt för höga denna gången heller. Men vi fick skriva ner en målbild och visualisera den innan vi körde igång kursen m hunden. Personligen har jag skitsvårt för det där med målbilder och ännu svårare att visualisera skiten, men jag gav det ett försök då vi ju är där för att lära oss ;)


Och när kursen var slut för kvällen så kände jag mig så nöjd. Inte nog med att Parker skött sig superbra! (han la sig ner, sköt ut bakbenen lite lagom och var helt tillfreds!!   ) Utan jag lyckades riktigt bra med min målbild, både gällande att få till den och att ställa "rimliga" krav gällande vad jag kunde förvänta mig av Parker under dagen! Det kändes så bra då jag annars ofta har en känsla av att jag faktiskt inte känner honom o inte vet hur han kommer reagera i olika situationer. Att då se att jag faktiskt har en del koll på honom (efter att iaf varit i situationen nån gång innan) och framförallt då vilken typ av utveckling jag vågade räkna med! Så häftigt!


Vet ni förresten! När vi gick in i lokalen så valde han igår att gå in före mig! Tidigare gånger har jag fått dra in honom. Dessutom så vågade han lukta i någon annans godisburk och SNO ÅT SIG en bit torkad lever! Alltså, att han bara luktar på andras grejer är ju skitbra, men att han dessutom vågade sno något och sen äta upp det trots att det var hårt och inte på någon trygg plats! Han är allt bra cool Parker!!


Så än en gång känner jag mig skitstolt över min knasiga lilla grabb! För han är faktiskt jävligt bra!!

Av thecrazypack - 15 november 2012 22:04

När vi ändå är på sånt bra humör så måste jag nog fortsätta sprida glädje i bloggen (behövs det desperat eller vad?!). Den där lyckan som damp ner i mailboxen här om dagen såg ut så här

 


Hela 6 små sötnosar blev det i slutänden!

 

och en av dessa två små gossar är våran!   

 

Alltså spana in öronen!     

Så i januari någon gång (när alla papper o tillstånd är klara) åker vi och hämtar hem vår alldeles egna, högt efterlängtade cirneco-grabb. Lyckan är total!


Grabben kommer från Laavakartanon, hemsida för de som är intresserade.

Av thecrazypack - 15 november 2012 21:48

Idag var det tredje kurstillfället på stressa rätt kursen. Parkers andra gång! Förra gången var jag jättenöjd m att han faktiskt slutade skaka och inte stressade upp sig mer än han faktiskt gjorde. Målet jag haft/har m kursen har främst varit att få redskap att kunna jobba med hemma och m framtida hundar. Att Parker faktiskt skulle kunna kännas avslappnad i ett rum m massa främmande människor har liksom inte funnits en tanke på.


Men så idag visade han att han minnsann kan! En gång denna veckan (EN GÅNG!) har vi kört filtträning för att bygga ett värde i filten vi har m på kursen. Och denna enda gång verkar ha fungerat! För det dröjde inte många minuter förrän han faktiskt låg på filten idag! Och inte nog m att han fann det ok att lägga sig ner, han sköt ut bakbenen så smått och la sig på höften! Fatta denna fantastiska hund! är så himla stolt över honom idag! Och så himla nöjd att jag faktiskt valde att låta honom gå kursen. Visst ökade stressen bitvis, det blev lite länge för honom och han reste sig och var på g att stressa upp, men efter en stund la han sig igen och vi kunde avsluta positivt! Massa gotta blev det idag, kanske mer än Therese tänker att vi skall använda, men fasen vad jag är nöjd med honom! Tänk förra gången tuggade han knappt på gottat (han sväljer helt vid stress), idag mumsade han och tuggade tom i sig dentastix!


Fantastiska vovve!   

 

Av thecrazypack - 13 november 2012 23:45

Idag kom en glims av lycka nerdimpande i mailboxen. Berättar mer när vi vet mer... Men jag svävar lite på moln just nu!

Ovido - Quiz & Flashcards