the crazy pack

Direktlänk till inlägg 23 november 2012

Stressa Rätt! #4

Av thecrazypack - 23 november 2012 21:59

Igår var det så dax för den näst sista gången på stressa rätt kursen. Då mor är här denna veckan passade vi på att låta Krypet slippa hänga med vilket han uppskattade. Så det blev jag, Parker och mamma m Chili som åkte iväg till klubben i torsdags. Fel bil, "fel start" och allmänt lite konstig vecka innan gjorde att förväntningarna inte var allt för höga denna gången heller. Men vi fick skriva ner en målbild och visualisera den innan vi körde igång kursen m hunden. Personligen har jag skitsvårt för det där med målbilder och ännu svårare att visualisera skiten, men jag gav det ett försök då vi ju är där för att lära oss ;)


Och när kursen var slut för kvällen så kände jag mig så nöjd. Inte nog med att Parker skött sig superbra! (han la sig ner, sköt ut bakbenen lite lagom och var helt tillfreds!!   ) Utan jag lyckades riktigt bra med min målbild, både gällande att få till den och att ställa "rimliga" krav gällande vad jag kunde förvänta mig av Parker under dagen! Det kändes så bra då jag annars ofta har en känsla av att jag faktiskt inte känner honom o inte vet hur han kommer reagera i olika situationer. Att då se att jag faktiskt har en del koll på honom (efter att iaf varit i situationen nån gång innan) och framförallt då vilken typ av utveckling jag vågade räkna med! Så häftigt!


Vet ni förresten! När vi gick in i lokalen så valde han igår att gå in före mig! Tidigare gånger har jag fått dra in honom. Dessutom så vågade han lukta i någon annans godisburk och SNO ÅT SIG en bit torkad lever! Alltså, att han bara luktar på andras grejer är ju skitbra, men att han dessutom vågade sno något och sen äta upp det trots att det var hårt och inte på någon trygg plats! Han är allt bra cool Parker!!


Så än en gång känner jag mig skitstolt över min knasiga lilla grabb! För han är faktiskt jävligt bra!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards