the crazy pack

Alla inlägg under april 2011

Av thecrazypack - 30 april 2011 23:37

En liten film kan ni ju få iaf ;)

Av thecrazypack - 30 april 2011 20:45

Idag blev det en tur m hela gänget till agilitybanan. Sist vi var där så var ju Enya sjukt omotiverad och jag har nästan varit lite orolig för att hon skulle ha tröttnat, men idag var min laddade tös tillbaks. Visst hade hon sina stunder då jag undrade om hon ens ansåg att hon var där med oss, men trots tråkiga övningar kämpade hon på tappert.


Vi tragglade lite bakombyten och det gick ju bajs typ. Det är så jävla trist tycker jag och självklart känner ju fröken det med, så vi gav upp. Inte en enda rätt uppvändning gjorde hon denna gången. :P


Sen blev det lite hoppteknik och hon var superduktig vad jag kunde se från mitt håll iaf ;) D filmade, så kanske kommer en snutt med fröken senare nån gång...


Gungbrädan satte hon av i 180 över första gången och vi blev nog alla lite chockade. Enya vart skrämd, så klart, över att den slog över så snabbt, trots att D hann hindra den från att drämma hårt och högljudt i backen iaf. Så nästkommande gånger var hon superförsiktig istället. Så man kan väl säga att vi backade lite och matte lärde sig att vid varje nytt träningstillfälle måste vi börja försiktigt!!


Sen tramsade vi runt lite och hade lite kul på balansbommen, långhopp, däck mm Lite kroppskontrollövningar hann vi med och att busa :)


Även Parker fick tränat lite på agilitybanan och han går från klarhet till klarhet (hmmpf) den grabben. Idag testade även han balansbommen och det var ju SKITKUL! Att han hade lite problem m hur bred (eller smal snarare) bommen är och faktiskt trillade ner en gång gjorde absolut INGENTING! Det var ju bara att försöka hoppa upp igen ;) Man blir verkligen superglad av att se grabben när han är på agilitybanan och jag önskade så att den var inhägnad så jag vågade släppa honom och faktiskt försöka träna lite mer seriöst!


Just det, sen kampade vi! Tusan vad han kampade! Jag köpte en ny leksak m ett nytt annorlunda pipljud sist jag var på djurbutiken och den ha han älskat från första stund här hemma. När jag plockade upp den på agilitybanan så tände han till riktigt bra och vi kunde kampa, busa och "döda" den! Tänk, min fega lilla grabb såg ut som vilken träningstok som helst i några sekunder  


Felix var oxå med så klart, men han eh... är mest lite i bakgrunden, överallt typ. Han får nån godis då och då, gör nåt trix ännu mer sällan och ibland tar han en tur bort till klubbstugan och kollar om det finns några fikarester på altanen. :)


Ikvällär det film som gäller här. Vi skall bädda ner oss alla i gästsängen igen och bara njuta av att vara härligt trötta och ha en dag kvar imorn att ta det lugnt på ;)

Av thecrazypack - 29 april 2011 20:29

Idag fick Felix göra matte sällskap när hon skulle ner på stan och dejta några andra gravida människor. Felix skötte sig exemplariskt, men blev ändå tuggad på av en två-årig bitch som tydligen ansåg sig äga något som Felix helt missade. När jag möter hundar som överreagerar så kraftigt att de hugger och inte slutar när en rejält mindre hund slänger sig på rygg och skriker blir jag alltid så tacksam över hur jävla bra mina egna hundar faktiskt fungerar m andra. För även om Enya är pestig vid hundmöten och när hon ser andra hundar, skulle hon ju aldrig göra något sådant! Det gick iaf skapligt för Felix, lite luggsliten och ett jack i örat, men framförallt så ledsnade han och tyckte nog att vi kunde åka hem igen. Tur nog fanns det en tvåårig människa med oxå och han var mycket gulligare mot Felix. Det var riktigt rart att se hur G faktiskt såg att Felix inte hade det så kul (F skakade lite och G uppfattade det som att han frös). Så Felix fick klappar, sällskap (G satte sig på huk bredvid) och även några mysiga kramar. Och Felix skötte sig exemplariskt m G. Han såg inte alls ut att tycka det var obehagligt, dock ganska så ointressant när det inte fanns nån kaka i handen på G. Kramar och allt stod han ut m utan minsta antydan till att vilja komma därifrån eller så. Mitt lilla monster kommer kanske tycka att vårt Kryp är helt ok... :)


Själv hade jag trevligt på träffen. Vi var inte så många och stundtals var det kallt att sitta ute, men det är alltid kul att träffa lite människor! De adra såg bra mkt mer gravida ut än jag, men jag är även den som gått kortast, så vi skyller på det. Nu är jag dööööö-trött och har precis skickat ut D med de två hundarna. När de kommer hem sen skall vi bädda ner oss, hela flocken, i gästsängen och titta på en film!  Sen är det helg och en del som behöver hinnas med och fixas inför att D överger oss igen nästa vecka.


Just det, innan träffen och igår så har jag kollat på konståkning (det är ju VM) och jag är övertygad om att Krypet kommer bli ett stort fan av sporten! Redan nu sprattlar h*n runt och danser med i musiken! Detta trots att de svenska killarna totalklantadebort sig, tur att tjejerna skötte sig bättre iaf...

Av thecrazypack - 28 april 2011 21:43

Visst bor man ganska så lyxigt när en hasseldunge full av vitsippor är det man ser när man tittar ut genom vardagsrumsfönstret?!

 

Av thecrazypack - 28 april 2011 13:58

Jag hittade detta i morse   

 

Av thecrazypack - 27 april 2011 11:33

Har hamnat efter i bloggen och tyvärr medför det att jag har lite svårt att få tummer ur att skriva nåt. Har egentligen massor att berätta och massor med bilder att visa, men vi får se när tid, ork och lust att dela med sig av det infinner sig.


Har iaf ftt en första kort uppdatering från mina små pojkar som flyttade till västkusten i helgen. De har det bra, kvittrar, myser och undersöker i sitt stora fina terrarium. :)


Söta Veto sovades i rastgården får dekorera detta inlägg så länge iaf

 

Av thecrazypack - 24 april 2011 16:33

Nu har vi haft några timmar m lugn och ro och tusan vad jag har behövde det! Vi har haft en toppenhelg verkligen och den är inte slut än. :)


Mor & Chili åkte vid två-snåret och hade med sig grabbarna Carum, Carex och Darwin. Grabbarna skall bli västkustbor nämligen. :) De har blivit så himla fina alla tre och jag är så stolt över dem!


          

Av thecrazypack - 22 april 2011 21:34

Nu sitter vi och väntar på att morgondagens efterätt skall bli klar, så några minuter att gör ingenting på finns för första gången idag typ. Är helt slut, men dagen har varit bra. Blir ingen bio för mig och D som vi kanske hade hoppats/planerat, men det gör inte så mkt faktist.


Dagen började m att mor och jag åkte och handlade mat när D stannade hemma och var hundvakt (Chili) samt städade. Handla mat i en stor matbutik en långfredag var det tydligen fler som hade planerat och det tog sin tid om man säger så. Dyrt blev det med, men underbara mamma plockade snällt fram sina pengar. Mätta och belåtna kommer vi iaf vara hela helgen!


Sen var det hem, äta pannkakor och packa inför en tur till klubbarp och agilitybanan m hundarna. Vi fick planen stort sett helt för oss själva (några åkte när vi kom och sen var en som vi går kurs m där en stund m) och det är ju alltid skönt. Enya var dock gräsligt ointresserad idag, vilket kändes himla trist. Tragglade lite med henne ändå (åker man dit får man ju köra lite iaf), sen fick Parker göra lite, Felix ännu mindre och så tränade vi mamma och Chili lite med. :) 90 min var vi där iaf och jag tror att alla hundarna var nöjda. D tog en massa kort, så nån dag då jag har tråkigt och lite tid över skall jag ta och se om det inte finns några bilder att lägga upp här i bloggen.


Nu har vi ätit mat och efterrätt och håller som sagt på m morgondagens efterätt. Snart blir det nog sängen, men borde nog ta en dusch innan... Imorn kommer D´s syrror och skall m på utflykt innan vi sen åker hem och förhoppningsvis grillar i härlig vårsol tillsammans.


Full fart och själv lär jag väl stupa på fredag när mamma och Chili åker hem, men vi har ju en till helgdag innan vardagen drar igång igen ;)

Ovido - Quiz & Flashcards