the crazy pack

Alla inlägg under april 2011

Av thecrazypack - 10 april 2011 17:12

Från att varit helt nöjd m vårt boende väcktes helt plötsligt suget att faktiskt köpa eget och flytta efter lite surfande på hemnet.


Varför inte köpa en villa m 5 färdiga rastgårdar till hund och öppna ett hundpensionat? http://www2.skandiamaklarna.se/bilder.aspx?guid=3SJIDCTNPJFNTOTQ&typ=CMVilla&type=all


Hittade en massa villor och en del gårdar som alla kändes mer lockande än vår lägenhet och skrikiga grannar. Det är väl egentligen inget fel på våra grannar, bortsett från att de röker och ungen fick för sig att man får klappa hundarna/katterna om man SKRIKER för full hals idag.


*suck*


Vi bor ju super och jag trivs verkligen jättebra, men ibland längtar man ut till landet lite mer än andra dagar...

Av thecrazypack - 9 april 2011 20:08

Sitter vid datorn och slösurfar när jag hör hur det mullrar till under bordet, tittar ner och hittar Parker halvt på rygg, morrandes som värsta rottweilern långt borta i drömmarnas värld   

Av thecrazypack - 9 april 2011 19:16

Idag sken solen och vinden hade lugna sig lite sen gårdagen, så vi beslutade oss för att packa picnic & lite träningsprylar, dra på oss vindkläder och ge oss ut på en liten utflykt tillsammans. Vi gick inte så långt, för matte har fortfarande inte riktigt fått ordning på orken, men hundarna var på lysande humör. Felix som sölar som bara den när vi går våra dagliga rundor i dungen hade nu spring i benen och ledde oss hela vägen genom skogen. Långt långt fram var han, för att ibland stanna och se att vi var med innan han sen kutade vidare. Det var härligt att se hans glädje över att äntligen få se nåt annat än vår tråkiga dunge och gångvägar. :)


Vi hittade oss en plats i solen där det inte blåste allt för mycket och slog oss ner. Felix fick vara lös, så han strosade runt på sina egna äventyr, medan de två stora fick nöja sig m att sitta bundna. Hade med mig långlinan till Parker och Enya fick sitta i de två läderkopplena, så de verkade iaf inte allt för missnöjda. Själv slog jag ut vår nyinköpta picnicfilt (som egentligen är till baksätet i bilen), tog ett äpple och satte mig och läste i min agilitybok. Parker tyckte det var lite tråkigt stundtals (man kan ju inte rulla sig i evigheters evigheter och tycka det är kul ju!) och gnällde lite då o då, men över lag så gick det super. Det var tom så att han tyckte att en joggare som dök upp i skogen en bit bort (& aldrig kom nära) var spännade och intressant, snarare än läskig!


När jag hade fått läsa min bok i ca 1 timme så tyckte jag hundarna hade varit duktiga och haft tråkigt länge nog. Så då plockade vi fram träningsgodis, klicker och leksak och så fick alla var sitt pass, eller Enya fick två. Med Enyablev det mest tråkig markträning m agility i bakhuvudet. Varken hon eller jag tycker det är kul, så det är verkligen svårt att motivera oss. Sen tramsade vi lite och det är ju kul iaf ;) Sen var det Parkers tur. Tänkte att han kunde få lära sig att gå runt en stolpe, men det tänkte inte han. Parker ville bara tramsa, rulla runt på rygg och tramsa lite till. Och vad gör man inte då? Jo tramsar m sin tramsälskling så klart! Vi fick dock till några sitt, ligg, tass, kom, påbörjan till hopp över ben och framförallt fick jag testa att leka m leksak tillsammans med honom ute. Vi har inte vågat ta ut leksaken så ännu och nu när jag går i kurstankar så skulle jag gärna vilja kunna belöna med den (för han älskar ju att leka hemma). Så vi testade och med lite jaktlek och bus så kom han igång riktigt bra! Han tom kampade lite med mig!! Sen så blev det Felix tur och tusan vad han var sugen! Trist nog är han dum som en kokosnöt och allt för fokuserad på godiset för att ens kunna tänka det minsta, så vi har lite svårt att komma på övningar tillsammans. Men det blev lite runda stolpe, backa (vilket han gjorde jättebra när vi höll på m stolpen, men sen inte kunde alls), påbörjan till hopp över ben och lite allmänt trams bara. Huvudsaken var att vi alla hade kul och det hade vi!


Efter träningen så fikade matte lite och sen packade vi ihop och traskade hemåt. 3 nöjda hundar och en nöjd matte :)

Av thecrazypack - 8 april 2011 21:10

Så var vi återigen övergivnad. Denna gången åkte D visserligen på jobb, men nåt säger mig att han kommer få himla roligt ändå. Vem vill inte åka iväg och lära sig massa saker liksom?! Dock har han nog inte så kul just nu... Kära sj lyckades inte ta honom hela vägen fram till målet idag (pga klanteri från deras sida!), utan nu tvingas han övernatta på hotell och fick hela 100:- av sj så han kunde äta sig mätt, på pressbyrån :P Inte nog med att det är surt som f-n att bli sittande när man vill fram, de kunde inte ens bjuda på ordentlig mat! Och vi hade ju kunnat ha vår älskling hemma en natt till om han ändå skulle komma och missa första dagen liksom :P


Men men...


Själv var jag typ uttråkad 20 min efter att D hade åkt hemifrån. Jag har nog uppdaterat forumen jag hänger på närmare 1000 ggr idag och det händer INGENTING! Har gått en kortare sväng m alla hundarna, men det suger verkligen musten, orken och humöret ur en. :( Har flyttat över Darwin till grabb-buren nu och stackars pappa Gnejs får sitta i en egen bur en natt så bröderna får finna varandra ordentligt innan han kommer inklampande :P Har fått lagat mat, startat en diskmaskin, fått iväg en massa mail, virkat och plockat fram aktiveringsspelen till hundarna (som nog inte använts på ett halvår!). Hundarna blev överlyckliga, vilket ju var kul iaf. Nu är jag återigen uttråkad. Tänkte försöka titta på en film som börjar vid tio, men vad skall man göra tills dess?


Parker bjuder på sin morgonpose för att få in en liten bild i bloggen

 

Av thecrazypack - 8 april 2011 10:46
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av thecrazypack - 7 april 2011 15:36

Ett tag sen sist, men idag har vi varit och kikat på Krypet igen. Tusan vad h*n har vuxit! Nu var Krypet ca 20 cm lång sa BM och huvude var nästan lika brett som Krypet var lång sist vi kikade på h*n! Krypet var så stor att det inte gick att få in hela Krypet på en bild!


Allt såg bra ut! Hjärtat har fyra rum och slog så fint så fint    Allt satt där det skulle och såg bra ut! Så himla skönt! Har varit sjukt orolig inför detta ultraljudet, men helt i onödan uppenbarligen! Moderkakan ligger i framkant, vilket kan förklara varför jag inte känt några direkta sparkar framåt. Däremot så känner jag ibland sparkar i sidorna av livmodern. Bästa känslan ever skall ni veta! Att man kan fyllas av en sådan glädje, lycka och KÄRLEK av att få en buff i handen  


Blev ingen film denna gång, men en bild där Krypet spanar in moderkakan kan vi bjuda på ;)

 

Av thecrazypack - 6 april 2011 16:19

Våren är på intågande och det med ganska så raska steg hoppas jag. Jag har beslutat mig för att samla vårtecken, allt för att försöka se våren så snabbt som möjligt. Kommer ni på fler vårtecken att hålla utkik efter, tipsa i en kommentar så lägger jag till den!


Snödroppar - check 16/3

Vintergäck - check 26/3

Krokus - check

Tussilago - check 4/4

Vårlök - check 6/4

Vitsippor - check 12/4

Blåsippor - check 11/4

Scilla - check 11/4


Toffsvipa - check

Stare - check

Lärka - check 3/4

Sädesärla - check 3/4

Bofink - check 6/4


Videkissar - check

Nässelfjäril - check

Myrorna har vaknat - check

Koltrasten sjunger - check

Hasseln blommar - check

grodor/paddor har vaknat - check 6/3

Citronfjäril - check 9/4

Grodägg/yngel - check

Gatorna sopade från grus - check 7/4

Humla - check 9/4

Bi - check 9/4

Nyrakad Felix - check 27/4


Sämsta vårtecknet ever = Första fästingen plockad - check 12/4


Man skulle haft bilder på allt...

Av thecrazypack - 6 april 2011 04:39

Har ruskigt svårt att somna för tillfället, slocknade nog inte förrän närmare två inatt. Och sen så vaknar jag ju nån gång mellan 3-4 för att jag måste kissa och dumt nog så är det tydligen svårt att somna om då med... Så här sitter jag nu vid datorn, har käkat några mackor (man blir ju hungrig av att vara vaken) och funderar på om jag har nån film att sätta på och kanske somna till tillsammans med Enya i gästsängen... För alla forum är ganska så döda så här dax på dygnet... :(


Det behövs verkligen en bild här i bloggen, bara en massa text den senaste tiden ju. Skall se vad jag ka rota fram i gömmorna. Filmerna på Enya och Parker på agilitybanan som jag just lagt upp på youtube får ni dock inte se här :P


Det blir två små virkade figurer och en fråga till Tua, vilken vill du ha till nycklarna? Jag får ju aldrig tummen ur och göra klart de andra, så vill du ha nån får det bli en av dessa :P

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards