the crazy pack

Alla inlägg under april 2014

Av thecrazypack - 30 april 2014 17:37

Vad man kan göra när det låter så här hemma (för så korrekt upplevelse som möjligt - ha ljudet på max när ni kollar på filmen)


 

Vara hemma/inne går liksom inte... Så tidig måndagmorgon blev det sandlådehäng.

 


Sen packade vi in oss alla i bilen o åkte till älskade Omberg!

           


Godisträd

           


Ängen där jag & D "träffades" för snart 8 år sen <3

                 


Vättern fick vi ju spana lite på med ;)

               


Lilla skutt tog det hela m ro

 


Kopparödla

   


Bokarna hade verkligen slagit ut

   


Knott tyckte någon doft på parkeringen var MYCKET skum & för första gången upplevde jag honom som riktigt spak. Vad det hela handlade om vet jag inte tyvärr... :(

 


Igår kände vi att vi helst ville slippa vara ute hela dagen igen (blev 7 timmar i måndags!), så vi började dagen på sjukhuset m hörselundersökning för Lilla skutt &n sen åkte vi o hängde m briard-tanten Agnes några timmar. :)

         


Idag blev det bvc & det värsta oljudet skall nu vara över!   

Av thecrazypack - 27 april 2014 16:55

Igår bar det av till västerby naturreservat tillsammans m Krypet & Lilla skutts farmor & farfar.

 


Vi hade sommarvärme och till och med Knott tyckte att det var helt ok att leka i vattnet (så länge inte magen behövde doppas)

             


Goungar   

     


Brukar ta vitsippebilder varje år ju, men iår hann de nästan blomma ut. Västerby slåtteräng bjöd dock på en vitsippeprakt utan dess like, så det var bara tvunget att tas bilder ;)

                   


Tokhunden hittade ett litet gammalt äpple att roa sig med ;)

         


4 idylliska timmar fick vi   

                             

Av thecrazypack - 24 april 2014 16:39

Det är ju hög tid att presentera vår dotter/lillasyster/lillmatte som idag blir 2 veckor! Krypet har döpt henne till Lilla skutt (hon döptes redan i magen) och hon är den snällaste lilla bebis man kan tänka sig. Äter, bajsar o sover mest hela tiden.


Hon gjorde entre på ett fantastiskt vis och bara timmarna efter förlossningen kände jag att jag mer än gärna föder barn igen! ;)

Det hela startade när jag fixade frukost vid 10-snåret den 10/4. Vid 11 började jag andas igenom värkarna, samt klocka dem m 5 min mellanrum. Krypet satt m mig vid datorn och la en hand på min axel och såg lite orolig ut    Men då jag sa att han skulle bli storebror idag blev han nöjd och vi fortsatte titta på youtube/andas genom värkar. D var ute m hundarna, men kom hem efter ett sms från mig. Förlossningen ringdes vid 12 för att förvarna att vi skulle komma in under dagen, samt checka av så vi inte skulle behöva åka till grannstaden för att få en plats på förlossningen... Vid 13 kom barnvakten och då var värkarna starka, täta och intensiva. TENSen satt på sen en tid tillbaks och jag kände att det nu var läge att åka in. Runt 13:30 var vi på förlossningen och jag kunde få lite härlig lustgas att dansa till ;) Typ 45 min efter att vi kom in kom värkarna m mindre än 2 min mellanrum o varade i över 1 min, så då ville de kolla hur öppen jag var. 9-10 cm öppen, men bebis hade fortfarande en bit kvar ner. Dock var hennes hjärtljud lite ojämt under värkarna, så de ville sätta skalpelektrod på henne = de tog vattnet. 15 min senare kom så krystvärkarna & bara 6 min senare var vår älskade tös ute!    Förlossningen var helt fantastisk! Födde stående och som en gudinna (enligt BM iaf)! "Det där hade ni klarat hemma själva" sa BM efteråt. Fast jag ville allt ha den där lustgasen ;)


Tösen skrek starkt när hon kom ut, tuttade fint med en gång och allt bara flöt på så underbart att vi dagen efter åkte hem. En sån skillnad på starten vi fick m Krypet! Så himla skönt! Vi har levt (& lever) i den rosa bebisbubblan och bara njuuuuuter!


Men nu vill ni väl se underverket... (som synes sover hon mest ;)

                                               

Av thecrazypack - 21 april 2014 22:18

Idag njöt vi av 2 härliga timmar i fårhagen i värsta sommarvärmen!   


Kasta pinne tillsammans är kul!

       


Klurigt när man inte vill bli blöt...

     

Klantigt, om man inte vill bli blöt...

                 

Flygande vovve

 

Trött (?) vovve

 

VARM vovve

   

Björken har verkligen slagit ut nu!

 

Död, platt & torr sork kan roa valp länge ;)

             

för att inte tala om hur gott den luktar!

   

Vattna blommorna m vårt sista dricksvatten

   

sorkparfym

   

Trädkramare   

   

även Felix vill lukta död sork :P

 

Av thecrazypack - 8 april 2014 19:29

Så var dagen då Krypets syskon är beräknat här. Självklart har ingen bebis kommit och det känns inte så troligt att hen hinner komma heller. Till skillnad från när jag väntade Krypet känns det dock helt ok att inget har hänt än. Oavsett vad så är vi ju på slutspurten nu och hur drygt och jobbigt det än är/har varit så är det faktiskt snart över!


Dagen till ära blev det ett vattengympa pass, vilket jag ju älskar. Kanske det sista någonsin hos Åsa..? Vi får se... Åsa skall iaf jobba på förlossningen natten sön-mån så jag tror vi satsar på att föda barn då. :) Vore kul att få ha henne som BM under förlossningen ju. ;)


Annars försöker jag hinna träna så mkt som möjligt för hoppteknikkursen jag går m Knott nu. Vädret är ju ganska så trist, så just hoppandet har det inte blivit så mkt utav dock. Tur så har vi ju positionsträningen att traggla på inne. :) Tycker allt att han står bättre redan, men sen kämpar vi på med stå-ligg-stå och framförallt med stå-sitt-stå. Gud vad svårt han har för sittet!! Har fixat en ny blogg bara till Knotts filmer, så denna inte behöver bli helt överbombaderad av filmer på mer eller mindre samma sak :P Vill ju dock ha allt vi filmar i kursen sparat på ett enkelt o bra ställe, så då blev det en till blogg helt enkelt. Med lite "tur" blir det fler onlinekurser i framtiden och då hamnar nog de filmerna där med. Jaja, hoppas hinna med ett pass till m hoppövningen innan bebis kommer. Knott har dock visat sig vara riktigt duktig på det, så oron jag haft kring hans hopp verkar iaf obefogad hittills. :) Kul värre är det dessutom!

Av thecrazypack - 5 april 2014 14:56

Blivit en hel del tränande för Knott denna veckan. Vädret är härlig, motivationen finns där och vi har en del övningar som faktiskt funkar bra m rörelsehindrad matte att traggla på just nu. :) Igår tränade vi på positioner (SITT LIGG STÅ) när Krypet lekte i sandlådan och idag blev det ett slalompass (var ett tag sen nu) med trixiga ingångar, störning i form av Krypet, svåra bakombyten och en del flyt med. :) Det mesta filmar jag dessutom, så här kommer dagens slalom (som jag envisades m att köra för länge även denna gång... Matte måste skärpa sig! )


 

Av thecrazypack - 3 april 2014 16:57

Trots att vi inte riktigt hunnit träna in bra positioner i SITT, LIGG och STÅ ännu så kunde jag inte låta bli att testa första riktiga hoppövningen idag när vi åkte ut till klubben. Tror de där positionerna kommer kräva en del träning m herrn och igår när jag filmade så visade det sig sen att minnet var fullt, så vi fick bara med minimalt m stående. Men men, positionerna är ju lätta att träna hemma vid, så när vi ändå åkte ut till bk för lite agility m träningsgänget från ridhuset var jag ju även tvungen att testa "Basic grid" med Knottet. :)


Först ståendet från igår. Kändes ändå ok, trots allt... Men jag tycker han står lite väl inunder m bakbenen? Eller är man bara helt förstörd av utställningshundarnas positioner??


 

Basic grid idag blev på 10 cm och med bara 3 hinder då han ju inte är van att hoppa alls. Sittandet är ju som sagt inte så snyggt, men det är svårt med långa ben :P Tyckte ändå han löste det hela fint och jag blev imponerad att han faktiskt klarade avståndet så bra som han gjorde! Skall bli spännande att se hur det blir m 5 hinder så småningom. Kommer han klara det lika fint eller brassar han på för mkt igen då? 5 min träningsfilm blev 23 sec när jag klippt bort dötid! Sen blev filmen lite lång när jag la till slowmotion förståsss. :P


 

Innan hoppteknikövningen fick han springa två varv på denna hoppbanan tillsammans m L. Tyvärr missade vi helt att filma, men matte vart imponerad igen! Trots att det just dykt upp en ny hund på plan så följde han L superbra! Visst slarvar han massor när han behöver hoppa hindren (snacka om att vi behöver träna HOPPA nu), men annars så var han verkligen superduktig! Precis som L! Så kul att se hur han kan tänka sig att hänga på vem som helst som är villig att köra med honom. :) Och så länge de hinner med i hans tempo så köper han hela skiten och följer deras instruktioner! :)

 

Av thecrazypack - 2 april 2014 11:57

Idag kom första lektionen och jag vill genast TRÄNA! Börjar m något så simpelt som SITT LIGG STÅ, men faktum är att detta är jättesvårt för Knott! Skall bli spännande att höra om HUR hans positioner faktiskt ser ut, för inte nog m att han typ inte kan sitt, så både sitter o ligger han ju riktigt illa i många lägen. Stå kan han ju, men inte på kommando :P Ja ja spännande värre! Får väl se när vi kommer iväg och får testa första hoppövningen oxå. Idag blir det positionsnötande helt klart!

Ovido - Quiz & Flashcards