the crazy pack

Alla inlägg under mars 2015

Av thecrazypack - 17 mars 2015 19:29

Alltså, det är ju evigheter sen nåt hände här, men bloggen hinns inte riktigt med. Vi tränar fortfarande i ridhuset, men nu börjar vädret och gräsplanerna bli så det även går att träna så smått ute. :) Vi tävlade inoff i helgen igen och fetdiskade oss så fett att det inte ens är värt att lägga upp filmerna här :P Det bra jag tog m mig från den dagen var lugnet i buren under all väntetid! (så länge jag satt bredvid!). För tusan vad mkt vi fick vänta! Sen bjöd andra loppet på några guldkorn iaf. Ett superfint slalom, en klockren tunnelingång (trots all huvudbry jag hade vid banvandringen) och en upploppsträcka m däck utan minsta tveksamheter + att han kom till mig för belöning när den var klar och inte drog ut i publiken (igen :P ).


Men men det var inte det jag tänkte skriva om utan om dagens besök hos Marie Söderström där Knott fick sig en fyskoll.

Först snackade vi igenom vem Knott är, vad vi gör och lite min oro kring att han inte travar särskilt mkt och upplevs kort i steget baktill. Sen hälsade Marie på Knott och berömde hur mottaglig och öppen han är.    Verkligen inte en självklarhet m rastypen sa hon ;) Hon gick noga igenom hela Knottet, från nacke till svansrot och ner till alla tårna. Han fick mycket beröm för att han var fint och jämt musklad, mjuk och rörlig. Han hade bra svikt/flexibilitet i ryggen fram till den allra sista biten där det var aningen för stumt. Just över korset så kunde han dessutom vara aningen mer musklad.

Sen gick vi ut och visade rörelserna och där höll hon med mig helt och fullt ut om att han borde kunna ta ut mer än han gör idag.

Vi pratade lite och beslutade oss för att en veterinärtid där vi röntgar ryggen för att utesluta ev förändringar är nästa steg (& för att få en diagnos m rekommendation för fortsatt rehab (om det behövs) för att få hjälp av försäkringen). Vi skulle kunna hoppa röntgen och testa att bara jobba med ett rehabprogram, men finns det förändringar så kanske inte det är bästa vägen att gå. Förhoppningsvis så visar röntgen på en fin och bra rygg, så vi kan träna bort det hela. Annars får vi se vad som hittas och jobba utifrån det. Oavsett så har han i dagsläget inte ont och är jämt och fint musklad så Marie tyckte inte att jag skulle oroa mig. Försöker att inte göra det, men lite hönsig är jag ju! Fan vill ju liksom inte ha en till trasig hund!


Fanns dock många positiva idag, så försöker fokusera på dem!


- Jag känner och "ser" min hund ganska så bra trots allt

- Han ÄR mjuk, fin och jämsidigt välmusklad över lag

- Han är öppen och trevlig även mot folk han inte känner som behöver tarvla en hel del på honom

- Nu reder vi ut det här och så slipper jag fundera mer!


Liten bildbomb hinner vi med

                       

Ovido - Quiz & Flashcards