the crazy pack

Direktlänk till inlägg 30 april 2011

Agilitybanan m gänget

Av thecrazypack - 30 april 2011 20:45

Idag blev det en tur m hela gänget till agilitybanan. Sist vi var där så var ju Enya sjukt omotiverad och jag har nästan varit lite orolig för att hon skulle ha tröttnat, men idag var min laddade tös tillbaks. Visst hade hon sina stunder då jag undrade om hon ens ansåg att hon var där med oss, men trots tråkiga övningar kämpade hon på tappert.


Vi tragglade lite bakombyten och det gick ju bajs typ. Det är så jävla trist tycker jag och självklart känner ju fröken det med, så vi gav upp. Inte en enda rätt uppvändning gjorde hon denna gången. :P


Sen blev det lite hoppteknik och hon var superduktig vad jag kunde se från mitt håll iaf ;) D filmade, så kanske kommer en snutt med fröken senare nån gång...


Gungbrädan satte hon av i 180 över första gången och vi blev nog alla lite chockade. Enya vart skrämd, så klart, över att den slog över så snabbt, trots att D hann hindra den från att drämma hårt och högljudt i backen iaf. Så nästkommande gånger var hon superförsiktig istället. Så man kan väl säga att vi backade lite och matte lärde sig att vid varje nytt träningstillfälle måste vi börja försiktigt!!


Sen tramsade vi runt lite och hade lite kul på balansbommen, långhopp, däck mm Lite kroppskontrollövningar hann vi med och att busa :)


Även Parker fick tränat lite på agilitybanan och han går från klarhet till klarhet (hmmpf) den grabben. Idag testade även han balansbommen och det var ju SKITKUL! Att han hade lite problem m hur bred (eller smal snarare) bommen är och faktiskt trillade ner en gång gjorde absolut INGENTING! Det var ju bara att försöka hoppa upp igen ;) Man blir verkligen superglad av att se grabben när han är på agilitybanan och jag önskade så att den var inhägnad så jag vågade släppa honom och faktiskt försöka träna lite mer seriöst!


Just det, sen kampade vi! Tusan vad han kampade! Jag köpte en ny leksak m ett nytt annorlunda pipljud sist jag var på djurbutiken och den ha han älskat från första stund här hemma. När jag plockade upp den på agilitybanan så tände han till riktigt bra och vi kunde kampa, busa och "döda" den! Tänk, min fega lilla grabb såg ut som vilken träningstok som helst i några sekunder  


Felix var oxå med så klart, men han eh... är mest lite i bakgrunden, överallt typ. Han får nån godis då och då, gör nåt trix ännu mer sällan och ibland tar han en tur bort till klubbstugan och kollar om det finns några fikarester på altanen. :)


Ikvällär det film som gäller här. Vi skall bädda ner oss alla i gästsängen igen och bara njuta av att vara härligt trötta och ha en dag kvar imorn att ta det lugnt på ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards