the crazy pack

Direktlänk till inlägg 16 juni 2011

Dränerad

Av thecrazypack - 16 juni 2011 23:47

Jag tror all oro kring Gnejs dränerar mig! Har känt mig så förbannat trött nu några dagar och idag blev det för mkt. :( Han är fortfarande långt ifrån sig själv och spenderar mesta dels av tiden vilandes och ser så förbannat ynklig ut. :( Lampan som värmde honom innan gick igår, så nu har han bara en värdelös lågenergiskit som kanppt värmer nåt :( Har satt värmedynan mot burkanten nu ikväll, men vet inte riktigt hur mkt det hjälper. Kanske skulle försöka hitta nån lampa som alstrar värme till honom imorn när vi skall ner på stan, men alt är ju sån där lågenergiskit och de alstrar ju knappt nån värme alls :( *suck*


Sen så är det katterna... Det är inte bra mellan dem. Veto har aldrig riktigt gillat Virus ju, men nu är hon så jävla less på honom så hon knappt klarar av att se honom utan att morra, fräsa eller försöka fly undan honom. Och han är som en pestig igel på henne och ger sig inte ens om hon slår efter honom utan slår bara tillbaks. Han verkar inte arg eller så, utan bara pestig. Och pga det (?) så har vi någon som kissar på dumma ställen. Gissningen ligger ju så klart på Veto, men Virus vet vi ju kan kissa fel, så det kan vara vem som... Det har kissats på alt från mina tofflor, tygkassar till bara direkt på köksgolvet under köksbordet. Kissandet kan även hänga ihop m att vi satt lock på den toan som inte hade lock innan då vi blev så less på allt dammande från kattlådorna. Men jag vet inte säkert... Kanske vill inte Veto gå in på toan för att Virus är så pestig mot henne sen när hon skall ut? Vet inte riktigt hur vi skall komma i ordning m detta problemet. Skulle det funka om Virus fick en lekkompis? Eller skulle det bara slutam att Veto blev mobbad av två katter istället? Är lösningen att låta Veto bli utekatt? Men jag tror ärligt inte att hon vill det. Hon går gärna ut och så, men helst med sällskap, annars kan hela grannskapet få höra hur ensam hon är. Kan lösningen vara så enkel som feliway? Eller går det inte att komma iordning m skiten? :( Just nu är jag trött och less på dumma Virus som inte kan låta Veto vara och givetvis känner han det och blir bara drygare :P


BLÄÄÄÄ!

 
 
Ingen bild

HannaH

17 juni 2011 01:14

Ställa en kattlåda i deras utebur? Eller det kanske ni redan har? Tänkte på om Veto har svårt att ta sig in och ut ostört från där dom står nu.

thecrazypack

17 juni 2011 11:17

De går i rabatten i uteburen :P Men jag har funderat på en låda där ute ändå, för att slippa att de går i rabatten... Det är när hon är i själva lådan som Virus rusar dit. Han hör att hon är där o gräver och kutar dit för att "klappa" lite på henne och jaga henne när hon lämnar lådan :(

 
Ingen bild

HannaH

17 juni 2011 15:22

En liten och öppen låda där då kanske kunde vara skönt för både Veto och dig? Kanske en sån med komposerbartgrejs i?

thecrazypack

17 juni 2011 21:11

Det måste vara Virus. Det är iaf bara han som kan ha kissat på Ds byxben när han hade byxorna på sig! Vad fan gör man åt en katt som kan sträcka sig så långt att den kissar PÅ sin husse?!

 
Ingen bild

HannaH

18 juni 2011 14:54

Oj, knepigt!! Inga bra råd att komma med där. :(

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards