the crazy pack

Alla inlägg under maj 2011

Av thecrazypack - 21 maj 2011 11:34

Idag blir det en tråkig och antagligen ganska så jobbig dag. Det behöver städas här, rejält! Så vi har en lååååång lista på saker som skall hinnas med och fixas iordning idag. Vart på listan man skall börja känns som en omöjlighet att lista ut, men det är väl bara att blunda och peka i värsta fall. Vid ett har vi tvättid och m en miljon saker som behöver tvättas kommer vi behöva varje sekund av vår tre timmar långa tvättid.


Det är inte bara jag som kommer lida av denna dagen (städa är ju bajstråkigt och kroppen lär inte må super när dagen är slut) utan även hundarna kommer få stå åt sidan gissar jag. Vill helst hinna simma Felix, men hur det blir m de storas promenad vet de tusan. Ja ja... Vi alla lär må bra av att få skiten bortstädad iaf.

Av thecrazypack - 20 maj 2011 17:08

Idag har vi varit hos BM. Där fick vi mäta magen, ta blodtryck, stickas i både arm och finger (och jag överlevde!). Dessutom fick vi lyssna på Krypets underbara hjärtljud    Krypet tyckte dock inte alls om att bli avlyssnad och försökte sparka bort avlyssningsstaven, dock utan större framgång. Det var underbart mysigt att få höra Krypets lilla hjärta bulta iaf! Allt såg bra ut iaf och nu har vi boka upp tider hela vägen fram tills då Krypet borde ha tittat ut (en reservtid två dagar efter med...). Min onda rygg hänger delvis ihop m en trilskandes fog. Har misstänkt det, men nu vet man. Kuuul :P Eller inte :P Men det var väl på sätt o vis väntat. Hade väl varit skönt att slippa det ett tag till iaf.


Efter BM så gick jag och D till trädgårdsföreningen där D åt lunch och jag en mumsig amerikansk kladdkaka (den där kakan vill jag äta igen!!). Sen åkte D tillbaks till jobbet och jag gick på bikini-letar-uppdrag. Efter lite provande så insåg jag att jag är lite större än normalt :P och hittade så småningom en svart bikini som jag fick plats i och som satt bra nu iaf. Gissar att den hinner bli för liten innan sommaren är slut, men jag behövde nåt som sitter bra nu ju. På onsdag skall nämligen jag och Krypet testa på vattengympa för gravida.


Nu känner jag mig så där sjukt sliten igen.

Av thecrazypack - 17 maj 2011 20:57

Puh nu är vi trötta, men tusan vad Enya är bäst! Jag var inte det minsta sugen på agilitykurs idag och trött som fan redan innan vi åkte ut, så mina förhoppningar för dagen var ju inte så höga om man säger så... Men Enya älskar verkligen att gå agilitykurs som det är nu och lyckades m sin entusiasm även få m sin matte idag :)


Dagens träning ägnades åt banor m 5-10 hinder i. Tusan, man skulle ha s man kunde rita banor här i bloggen ju... Kanske skall testa och se om jag kan få till det i paint? men inte nu...


Iaf, så var tösen superduktig. I början var det så sjukt rörigt. Hundar som sprang åt alla håll och kanter och mattar som kutade efter vrålandes på sina hundar :( Men trots detta kaos, så lyckades Enya vara stort sett helt fokuserad på mig! Dessutom så klarade hon banorna och bakombytena vi gjorde galant! Och vad vi har tragglat bakombyten och ALDRIG fått till det tidigare. Nu idag satte hon flera stycken som om hon aldrig gjort annat!


Efter fikat blev det "start-övningar". En där vi "kallade in" hunden över hinder som inte riktigt stod i linje = inga som helst problem för fröken. En där vi dels kallade in, men sen skickade på tredje hindret. 3 hinder stod som i en stjärna och Enya fixade inkallningen över två perfekt och hade inga problem sen m att ta det tredje m flyt. :) Sista övningen var en stadge-övning. Inga direkta problem för Enya, men tusan vad jag oroade mig för de andra 2 hundarna i samma grupp, då vi skulle träna kring en box alla samtidigt. Både de två andra brukar ha en tendens till att vara där de inte bör vara om man säger så... Och Enya vill inte ha några besökare hos sig! Men det gick bra. Deras mattar anpassade det så att hundarna klarade övningarna och Enya slapp att bli störd :)


Sen var vi klara, men jag och Enya tog en av banorna vi gjorde i början en gång till för att den var så rolig och vi ville bättra på oss lite. Vilket fröken gjorde. :) Sen körde vi gungbrädan några gånger med. Det gick bra, men så helt plötsligt fick hon för sig att hoppa ner vid mitten innan den ens börjat röra sig. Något hon inte har gjort tidigare :/ Två gånger hoppade hon ner innan hon tog hela igen och vi beslutade oss för att vara nöjda.


Grabbarna hade nog en skittråkig dag idag dock. De fick en kort runda m husse och sen fick de sitta och titta på oss andra som hade kurs medan husse jobbade. Stackars Parker fick inte ens ta balansbommen innan vi åkte hem... Positivt i det hela var dock att trots att folk stundtals gapade ganska illa på sina hundar och trots at Parker satt bunden hela tiden (vilket han inte gillar) så var han alltid glad och positiv när man pratade med honom. :) Förr hade han bara gått in i sig själv och härdat ut liksom, men nu klarar han allt det där och är ändå lite sugen på att hitta på nåt. :)

Av thecrazypack - 17 maj 2011 14:17

Krypet verkar vara en livlig liten krabat. Kanske inte så konstigt när man tänker på vem som är mamma och pappa till liten, men ändå. Krypet bökar runt mest hela tiden och nu syns det från utsidan dessutom! Idag går vi in i vecka 25 och man börjar inse att vi faktiskt närmar oss Krypets ankomstdag med stormsteg. Handlingslistan är enorm och det börjar (äntligen) snart bli dax att ta tag i några av de större inköpen. Måste erkänna att jag lääääängtar efter att få provköra vagnen! Och bädda spjälsängen! Och allt annat som måste fixas och donas innan Krypet kan komma  


Så länge jobbar vi så smått på Krypets garderob...


Pyjamasar: En m fötter och hundar på och två utan fötter

 

   


Tröja och byxa, samt en stickad tröja

 

 


Body m sparkbyxor, samt en långärmad cool body och en kortärmad ekologisk traderavinst

 

   


Dessutom "tvättlappar" från IKEA och Jysk, som jag fått rekommenderat skall funka bra som vikblöjor :)

 

Av thecrazypack - 15 maj 2011 19:05

Får väl inte missa gårdagen heller. ;) Felix tog med sig matte och husse och gick på vårmarknad vid Brunneby musteri. Felix tyckte nog att han inte hann med att se (lukta/smaka) på hälften av det han ville hinna med, men jag tror vi alla var nöjda ändå. :)


Fick handlat lite födelsedagspresenter till både syrran och mormor, samt en liten sak till mamma med. Dessutom fick vi köpt lite till oss själva med, både att mumsa på plats vid kanalen och att ta med hem. :)


Inga bilder blev det vare sig igår eller idag. Och nu skall jag försöka roa mig själv en stund, då D behöver jobb. Men blääää, det är så triiiiiiiiiist!!

Av thecrazypack - 15 maj 2011 17:59

Idag åkte vi ut till klubben igen. Jag var väl tveksamt laddad, men det gick skapligt ändå. Hade lite planer på vad vi skulle göra, men som vanligt blir det aldrig riktigt som jag tänkt :P Planera och genomföra är verkligen inte min grej. Men men... Vi tragglade lite slalom. Vet inte vad det är, men slalom tycks svårt numer. *suck* Dessutom lyckades vi ha sönder en av slalompinnarna :P Fråga mig inte hur, för det skedde bakom min rygg, men men...


Försökte på en annan typ av övning m bakombyte, men det gick så där alltså. Det är inte vår typ av byte hälsar Enya :P Sen var det väl lite ofokuserat på lite allt möjligt en stund... Och så har vi kört gungbrädan och Enya har tagit den helt självständigt flera gånger! Hon var superduktig! Visst det går långsamt och försiktigt, men hon fixar det! Tyvärr trampade hon ju lite snett och kände kanten vid ett tillfälle då hon började våga öka farten, så sen gick hon ner till slowmotion igen :P Men men, hon tar den helt själv nu och jag kan vara på båda sidorna!


Grabbarna fick inte göra så mycket utan fick mest hålla D sällskap när han låg på gräsmattan och jobbade. Alla tycks vara trötta ändå. Själv är jag helt färdig! Kroppen värker, precis som huvudet och jag vill bara sova, men först måste jag nog äta nåt...

Av thecrazypack - 13 maj 2011 18:50

Våren är ju här, hela listan m vårtecken är ju ifylld http://thecrazypack.bloggplatsen.se/2011/04/06/5043525-samla-vartecken/ och trots att det va minusgrader och snö för inte så länge sen, så får vi nog säga att våren nog kommer stanna tills sommaren ta över :)


Och för er som inte har sett så har vi uppdaterat vår presentation...

Av thecrazypack - 12 maj 2011 21:31

Och hela the crazy pack är samlade och nöjda   

Ovido - Quiz & Flashcards