the crazy pack

Alla inlägg under augusti 2011

Av thecrazypack - 23 augusti 2011 11:01

Dessa bilder ligger i en bildtråd på mitt favvo-hundforum sen november 2009. De är alltså snart två år gamla. När jag skaffade bloggen var tanken lite att de bildtrådarna jag gjorde på forumet skulle hamna här med, så att vänner och familj som inte hänger på hundforumet skulle kunna ta del av dem med. Nu blev det inte så... Men när jag nu har suttit och gått igenom nästan 30 sidor m bildtrådar skapade av mig på forumet i jakt på Gimli-trådar så har jag hittat en del som jag bara älskar och måste dela med mig av. Detta är en sådan!


Har ni smakat på räka?


Jag fick en här om dagen

 

Enya stod och försökte sno den, så jag insåg att jag var tvungen att ha koll

 

Smakade på den

 

& jag måste säga att den smakade lite skumt

 

men det mesta brukar gå att äta

 

de här var dock verkligen på gränsen till ätbart

 

massa spröt och skit ju

 


testade att gnaga av skalet m framtänderna

 

men vet de tusan om det blev bättre

 
men Enya stod ju fortfarande och ville ha den, så vad gör man inte

   

ska jag vara ärlig har jag ätit godare grejer!

 

/Felix


Efter att ha studerat Felix kämpade med räkan fick även Enya en. Snabbt insåg hon vikten av att det var tvunget att skala den

 

men den var uppenbart tveksamt god

 

OÄTLIG!

 


men så dyker brorsorna upp

 

genast blev räkan "ätbar"

 

pillmajan pillade på

 

och höll koll på grabbarna

 


säkrast att ta m sig räkan till dynan kanske

 

där kunde hon pilla vidare, utan brorsorna

   

räkan var dock inte god nog för att ätas, dock skulle inte grabbarna få den

 


För er som inte visste

 

så är räkor jättegott

 

spela roll om det är skal eller spröt på dem, bara att tugga & svälja ju

 

/Gimli


Givetvis fick även Parker en räka!

 

Parker är väldigt skeptisk till nya saker, framförallt sånt som ska stoppas i munnen, så matte fick vara med och försöka övertala pojken

 


Ska man äta den?!

 

får väl testa då

 

Hjälp, den föll

 


testar igen

 

det går ju att ha den i munnen

 

Det mesta hamnar alltid i soffan

 

Smakar inte bara konstigt, känns ju konstig i munnen med!

 


Parker lämnade sen sin räka i soffan

 

Av thecrazypack - 21 augusti 2011 22:25

Idag tog vi bilen till skogen (som inte ens ligger 15 min prom bort) och gick en promenad hela flocken. Det var evigheter sen vi gick där tillsammans och jag saknar verkligen att gå i skogen! Men orkar man typ gå 30 min så hinner man bara till skogen innan man vet att man bör vända, så jag tar mig aldrig dit själv. Vi fick iaf en superskön promenad i alldeles lagom temperatur. Såg en hel del små kantareller trots att skogen nog promeneras av halva stadens svampletare. Inga vare sig döda eller levande djur värda att nämnas dock :P Det hade ju annars varit perfekt att hitta ett dött vildsvin eller nåt att berika hundarnas liv m de närmaste veckorna :P


Annars så har en stor del av dagen ägnats åt att leta efter bildtrådar på Gimli på mitt favvo-hundforum. Har ju MÄNGDER med bildtrådar där och då jag har planer at göra en fotobok m Gimli så kom jag på att bildtrådarna nog kan vara till stor hjälp när det kommer till att välja ut historier, bilder och minnen. :) Sen hittade jag ju så klart en massa mer bildtrådar och man bara måste ju kolla lite då ;) Så det tar sin tid om man säger så... Har beslutat mig för att lägga upp en av dem här i bloggen, skall bara leta reda på bilderna och ladda upp dem här. :)

Av thecrazypack - 19 augusti 2011 21:05

Jag överlevde! Det gick tom ganska så bra. Hade dock värsta ångesten innan och vid tre-tiden ringde jag hem D från jobbet. Han hann precis komma hem innan telefonen ringde och mormor stod på parkeringen. Så mycket för att ringa "när jag närmar mig". Är himla glad att D hann komma hem innan om man säger så!!


Hon gjorde klart ganska så tidigt att hon ville åka senast 8, då hon inte ville köra till hotellet i mörker, vilket var helt ok för mig ;) Kändes genast mkt lättare då man visste att man bara behövde klara sig till ett visst klockslag! D tog tag i matlagning undertiden som jag o mormor satt vid bordet och tjatade lite. Sen efter ett par timmar snabbkissade jag hundarna och gick o la mig en stund. Där kunde jag ligga o slappa tills maten var klar och D fick roa mormor. :) Sen åt vi och sen behövde hon åka! Smidigt värre faktiskt. :)


Idag var planen att jag skulle sooooova, men inte heller idag fick jag till nån middagssömn :/ Var segstartat och sen blev det bestämt att vi skulle åka och hämta en TENS strax efter 16, så då låg fokuset på att hinna äta helt enkelt. Sen snabbhandla på MAXI och det var dumt att försöka springa igenom butiken för pang sa det så protesterade kroppen m värsta sammandragningen och värken i rygg, mage och ljumskar. Bara att snällt stå still och sen sänka farten :P

Kvällen har gått i tvns tecken samtidigt som jag mått förbannat illa. Fick en känsla av att Krypet vill ut i veckan, men det passar inte så bra denna veckan, så jag tror vi skiter i det :P Imorn sall vi försöka komma iväg till hundutställningen i norrköping. Hela 11 st Podenco Ibicencos är anmälda! Dock mest strävhåriga, men jag vill dit och kika ändå! Tyvärr ser inte vädret så lovande ut och idag har hundarna fått noll, men men... Skit i det :P D och Enya är iaf ute och springer nu.

Av thecrazypack - 17 augusti 2011 22:52

Japp det går det med! Idag gick det tom betydligt bättre än sist! Lustigt nog för jag var dö-trött efter föräldragruppen innan vi åkte! Enya kändes mer sugen och laddad och min kropp kändes mkt bättre än sist. :) Krypet var väl inte riktigt lika lugn dock, men det går att koppla bort om man har en massa annat i skallen tydligen. :)


Vi körde en långbana som vår fd granne gjort http://propiraya.wordpress.com/

 

Tack o lov nöjde vi oss m hindrena 1-17, annars hade jag nog stupat :P Men Enya var superduktig och vi tog oss faktiskt igenom banan på 33,9 sek vilket kändes helt ok m en gravidmage i v 38! Kul var det dessutom! Och jag vet att jag har sagt det förut, men hon är faktiskt jävligt bra min Enya!  


Dessutom var det himla kul att se de andra ta banan med! Det gick liksom bra för alla idag! :) De var dryga 2 sek snabbare än mig och Enya om jag inte minns fel och Trassel & matte E såg verkligen ut att ha ett härligt flyt idag! Det är snart ett år sen vi började agility "ihop" och det är verkligen kul att se hur andra utvecklas med tycker jag! Känns nästan lite trist nu när jag och Enya kommer få ett uppehåll och de där två kommer fortsätta "utan" oss :P I vår får vi nog åka och heja på dem på agilitytävlingarna istället tror jag ;)


En varm dusch löste upp det mesta från kvällens kurs känns det som, men sammandragningarna är envisa. Försöker se det som positivt, då det ju bör betyda att Krypet kan tänkas sig att komma ut snart (hoppas kan man ju :P ). Det är dock lite drygt med sammandragningar och sen när de släpper ha en liten vilda sm envist skall trycka ut fötterna så långt det går i sidan på en samtidigt som rumpan trycks uppåt. Men nu blir det nattmacka och sen skall jag försöka komma i säng i tid ikväll (& somna!). Behöver sova så det heter duga! Och när man vaknar varannan timme hela natten igenom känns det aldrig riktigt som man har sovit... Men men... bara att hoppas att jag hinner sova nån timme på dan imorn innan mormor dyker med.

Av thecrazypack - 17 augusti 2011 11:43

Igår tog det tid att somna. Hade sammandragningar som inte ville ge med sig och som dessutom lämnade en molande värk i ryggslutet och nederdelen av magen när de släppte. Kanske skulle man få kalla det förvärkar, men jag tror jag nöjer mig med sammandragningar ;) Det höll iaf på i säkert 2 timmar och hade jag haft ork (& inte bara kände för att sova) och klocka dem skulle jag nog se ett ganska så tätt och "regelbundet" sammandragande. Jag fasade lite för att förlossningen faktiskt kanske hade bestämt sig för att börja. För är det någon jag INTE vill ha här i närheten när vi kommer hem från BB så är det ju mormor! Men tur nog måste det ha släppt, för jag somnade och nu på morgonen känns allt som vanligt igen.


Idag är det andra träffen m föräldragruppen och den sista inbokade. Det var helt ok igår, så vi skall nog överleva idag med ;)


Dumt nog så insåg jag precis att det ju är agility ikväll igen! Där vi dessutom hade massa läxa som jag helt glömt bort och inte kommer hinna titta på. *suck* Ja ja, så är det väl när man lider av gravidhjärna... Fattar inte hur jag skall orka m ett agilitypass ikväll efter föräldragruppen! Dessutom innebär det ju att kroppen kommer vara sjukt ledsen på mig ikväll, natt och imorn. *suck* Och så får man mormor på det. Yay! Behöver jag säga att det känns allt annat än lockande?! Ja ja, hur dö jag än är ikväll skall vi släpa oss till agilityn för Enyas skull! Sen får vi väl se hur mkt vettigt vi får gjort...


Borde kanske passa på o sova lite nu innan, men jag gick ju precis upp, så det blir nog lite konstigt...

Av thecrazypack - 16 augusti 2011 12:01

Japp nu anses Krypet vara fullgånget och chansen att h*n tittar ut nu skall vara lika stor som på BF eller om 4 veckor! Det är 20 dagar kvar till BF, minde än 3 veckor!! Tänk snart är vårt efterlängtade Kryp här! Idag är det exakt 33 veckor sen vi plussade! Har vi klarat så lång väntan skall vi väl klara 3 veckor till (eller som mest då 5), men ibland känner jag mig riktigt otålig måste jag säga ;)


Pappa d har lämnat in sin gissning gällande när Krypet kommer, så jag har offentliggjort min med nu. Tycker allt det borde finnas fler som vågar gissahär ;) http://thecrazypack.bloggplatsen.se/2011/08/01/5934002-dax-att-gissa/


Lite lustigt är det allt. Stort sett hela graviditeten så har Krypet varit en "han". De flesta som gissat har gissat på en pojk, själv var jag övertygad fram till v 31 att det var en pojk, men så har det svägnt.


Nu skall jag ta tag i lite saker som behöver fixas innan föräldrautbildningen idag.

Av thecrazypack - 15 augusti 2011 22:03

Så äntligen var vi igång m vattengympan efter sommaruppehållet! Och tusan vad skönt det var!! Även Krypet vattengympade som en galning! Stundtals var det lite jobbigt för en själv att göra de övningarna det var tänkt att jag skulle göra när Krypet samtidigt borrade ner sitt huvud allt vad h*n kunde samtidigt som rumpan putade upp allt vad den kunde och fötterna tryckte envist ut i sidan. Aningen mer jobbigt än innan uppehållet måste jag väl erkänna med. Märks att jag inte alls rör mig så mkt som jag brukar. Kanske kanske blir det träningsvärk imorn! Men överlag var det bara UNDERBART!


Imorgon och på onsdag är det föräldrautbildning för mig och D. Kommer vara helt döööö efter det! 3 timmar är det varje gång och givetvis de timmarna då jag normalt ligger och halvsover för att orka m hela dagen. *suck* Hoppas att det kommer vara bra iaf och ge oss en del bra tips inför förlossningen och den första tiden. Vi får se...


Som om inte det skulle räcka denna veckan så ringde mormor ikväll och sa att hon kommer hit i slutet av veckan. *suck* Hon har försökt komma hit i över ett års tid, men vi har liksom förhalat det, då det inte är så lockande att få hit henne... Så nu hade hon tydligen tagit saken i egna händer och givetvis blev det denna veckan då jag redan känner att jag kommer vara helt dö i slutet. :( Orkar verkligen inte ha henne här nu, men vad skall man göra? Dessutom måste D jobba, vilket gör att jag kommer behöva roa mormor själv på dagen. Och det är fan m inte kul! Blääääää! Vill inte!! Men men... gissar väl att helgen kommer spenderas skittrött och gråtandes, för att all energi har sugits ur en av besöket *suck* :( Blä gråter ju nästan nu bara jag tänker på det *suck*


och påminnelse till mig själv - ge aldrig bloggadressen till mormor :P

Av thecrazypack - 15 augusti 2011 12:08

på att gissa tycker jag! http://thecrazypack.bloggplatsen.se/2011/08/01/5934002-dax-att-gissa/


Vet ju att ni är betydligt fler som läser bloggen regelbundet, men så få som vågat sig på att gissa när Krypet kommer... Illa illa!

Ovido - Quiz & Flashcards