the crazy pack

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

Agility i v 38

Av thecrazypack - 17 augusti 2011 22:52

Japp det går det med! Idag gick det tom betydligt bättre än sist! Lustigt nog för jag var dö-trött efter föräldragruppen innan vi åkte! Enya kändes mer sugen och laddad och min kropp kändes mkt bättre än sist. :) Krypet var väl inte riktigt lika lugn dock, men det går att koppla bort om man har en massa annat i skallen tydligen. :)


Vi körde en långbana som vår fd granne gjort http://propiraya.wordpress.com/

 

Tack o lov nöjde vi oss m hindrena 1-17, annars hade jag nog stupat :P Men Enya var superduktig och vi tog oss faktiskt igenom banan på 33,9 sek vilket kändes helt ok m en gravidmage i v 38! Kul var det dessutom! Och jag vet att jag har sagt det förut, men hon är faktiskt jävligt bra min Enya!  


Dessutom var det himla kul att se de andra ta banan med! Det gick liksom bra för alla idag! :) De var dryga 2 sek snabbare än mig och Enya om jag inte minns fel och Trassel & matte E såg verkligen ut att ha ett härligt flyt idag! Det är snart ett år sen vi började agility "ihop" och det är verkligen kul att se hur andra utvecklas med tycker jag! Känns nästan lite trist nu när jag och Enya kommer få ett uppehåll och de där två kommer fortsätta "utan" oss :P I vår får vi nog åka och heja på dem på agilitytävlingarna istället tror jag ;)


En varm dusch löste upp det mesta från kvällens kurs känns det som, men sammandragningarna är envisa. Försöker se det som positivt, då det ju bör betyda att Krypet kan tänkas sig att komma ut snart (hoppas kan man ju :P ). Det är dock lite drygt med sammandragningar och sen när de släpper ha en liten vilda sm envist skall trycka ut fötterna så långt det går i sidan på en samtidigt som rumpan trycks uppåt. Men nu blir det nattmacka och sen skall jag försöka komma i säng i tid ikväll (& somna!). Behöver sova så det heter duga! Och när man vaknar varannan timme hela natten igenom känns det aldrig riktigt som man har sovit... Men men... bara att hoppas att jag hinner sova nån timme på dan imorn innan mormor dyker med.

 
 
Ingen bild

Cecilia

18 augusti 2011 10:49

Herregud vilken bana, jag blir alldeles yr i huvudet av att försöka få till min egen placering :P Tycker det är himla imponerande att du öht springer på kurs med krypet i magen!

thecrazypack

18 augusti 2011 11:59

Ja, jag ha ju tittat på den banan förut (följer pirayabloggen) och gett upp för att det känns så snurrigt och mycket. Men vi delade in banan i 3 kombinationer först (1-5, 7-10, 13-17) och sen vävde vi ihop dem med de sista hindren. Ett himla smart sätt att lära sig en bana på insåg jag ;)
Mor frågade om D inte hade filmat mig när jag sprang m magen och det borde man kanske göra... Blir väl lite pinsamt dock då jag rätt som det är spottar ur mig kommentarer som "Åh nu hinner jag inte med" :D

 
Ingen bild

Tua

19 augusti 2011 08:33

Herregud, du ÄR ju galen :DD
Verkar ju lovande med förvärkar och sammandragningar. Jag skiljde på dom så att när det bara var sporadiska värkar så var det sammandragningar, de mer regelbundna däremot, de är förvärkar. I mina ögon alltså. Men det är fullt normalt att ha förvärkar i 3-4 veckor innan förlossning.....

thecrazypack

19 augusti 2011 11:30

Hihi

Lite galen kanske ;) Sista agilitypasset blir ju i v 39. Vi får se hur det går :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards