the crazy pack

Alla inlägg under augusti 2011

Av thecrazypack - 14 augusti 2011 15:22

Man är nog lite små korkad om man är gravid i 37e veckan, har ca 2 l mer blod för hjärtat att pumpa runt & 18 kg mer för kroppen att bära än normalt och ändå tror att det är en bra ide att gå agilitykurs. :P


Behöver jag säga att kroppen är sliten och jag är dö-trött nu?! Behöver jag säga att Enya INTE hade det lätt idag m en matte som inte ens var i närheten att hålla jämna steg m henne och som dessutom inte ens klarade av att ge instruktioner om vad Enya skulle göra härnäst?!


Dessutom är det två kurstillfällen kvar! Sista den 24/8! Nåt säger mig att det inte kommer gå bättre då :P Men men så länge Krypet inte behagat titta ut innan dess så tänker vi allt åka. Sen får vi väl se hur mkt jag pallar att springa runt :P


Apropå Krypet så höll h*n sig helt lugn under hela kursen! Inte en spark eller minsta buff kände jag! Och jag slapp sammandragningar helt! Är nog sällan jag går två timmar utan sammandragningar som det är numer, så jag måste säga att jag blev lite förvånad! Väl hemma la jag mig i badet och då vaknade Krypet, men livmodern höll sig lugn. Tills jag gick upp ur badet! Nu tar vi igen de sammandragningarna vi "missade" under kursen verkar det som :P

Av thecrazypack - 13 augusti 2011 17:26

Idag tar jag det lugnt då det är agility imorgon igen med Enya och jag vet att kroppen inte kommer gilla det. Dock älskar Enya och min själ det, så vi kör trots protesterande kropp :P Insåg att jag inte orkat blogga om senaste agilitytillfället, men det får vara. Enya var precis så där superduperladdad som jag gissade att hon skulle vara. Det blir lite pannkaka då, men jag kan inte mkt mer än skratta åt min älskade tös som typ gör allting i hopp om att något skall duga iaf ;) Dessutom var hon faktiskt superduktig och gjorde egentligen precis som jag sa (m kroppen i många lägen) i de flesta situationer! Hon är jävligt bra min tös!!


Men som sagt, tar det lugnt idag och har lite tråkigt (är allmänt sjukt rastlös för tillfället!). Har kokat nappar till Krypet, tvättat två maskiner m Krypet kläder, blöjor och filt. Dessutom så är iaf Krypets bb-väska nästan helt färdigpackad nu. Har antagligen med en massa onödigt, men det var ju mysigt att packa den  

Min egna bb-väska är långt ifrån packad dock! Finns en lista m saker som nog skall ner i den, men allt finns inte ens tillgängligt att packas ner (behöver handlas!).


Snart är det dax att ta tag i middagen. Ikväll är det tv och innan dess tänkte D springa en runda m Enya. Hon har kännt sig övergiven hela dagen då D tog grabbarna på en tur ganska så tidigt. Det märks att hon typ gett upp hoppet om långpromenader med mig helt nu. Vi tränade lite trix när grabbarna var ute iaf och sen torterades hon m kloklippning :P


Bara text är ju tråkigt så här får ni en bild på två goingar  

   

Av thecrazypack - 11 augusti 2011 20:40

Idag har vi varit hos barnmorskan igen. Allt ser fortsatt bra ut och Krypet anses nu vara fixerat! Senaste veckan ha antalet sammandragningar verkligen eskalerat, dessutom så har molvärk till och från med! Som om inte det var nog så har jag fått känna på riktig smärta några gånger då jag varit på toa och fått sammandragning med. Det strålar ner genom rumpa och lår och trots att jag knappt kan sitta kvar på toastolen så fylls jag av nån fånig "glädje". Kanske närmar det sig?! Eller vi vet ju att det närmar sig :P Över 90% av graviditeten är gjord! Men kanske närmar det sig lite snabbare än "planerat" så att vi kan få möta vårt älskade Kryp redan innan 5/9?! Hoppas kan ma ju iaf! För det är ganska så segt och träligt att vara gravid nu skall ni veta! Och om sammandragningarna tänker fortsätta i detta tempot, utan att ge oss en bebis förrän om tidigast 3,5 veckor så kommer det bli riktigt jobbigt dessutom!


Ja ja... Efter BM blev det en fika och så tog vi en titt på Polarn o Pyret och kom ut m en filt till Krypet :) Sen blev det ett besök på länsmuseet (första gången för mig) innan både jag och D höll på att dö av trötthet typ :P Nu har vi tvättid och D är så snäll och sköter allting   Han är verkligen en klippa!


Just det, funderingar på vad man sall packa i förlossnings/bb-väskan bubblar i hjärnan så om någon m erfarenhet har några bra tips mottages de tacksamt ;)

Av thecrazypack - 10 augusti 2011 16:42

Det efterlystes lite färska magbilder, men det finns tyvärr inte... Så för att kompensera för det får ni en kort filmsnutt på ett bökande Kryp. Filmen är inte heller färsk utan 2-3 veckor gammal. Dock är det fortfarande favoritplatsen att sparkas på :P


Äh ok en jämförande magbildsserie kan det väl bli då. Är i v 37 nu, så det är ett tag sen senaste bilden togs, men men...

 

Av thecrazypack - 7 augusti 2011 23:00

Virus har varit en PESTKATT idag! Ni förstår, det har regnat idag och Virus har inte velat gå ut trots att fönstret stått öppet hela dagen. Detta har resulterat i att han tjatat om mat typ nonstop och då han inte tjatat på oss människor har han varit på och mobbat Veto. Tur nog blev det iaf torrt nog så herrn vågade sig ut nu mot kvällen och vad händer då?


Jo helt plötsligt hör vi hur något piper hysteriskt i vardagsrummet. Första tanken är degusarna, men det låter inte som dem. Tillsammans m D och alla hundarna rusar jag ut för att försöka lokalisera det hela. Man hör Virus morra under soffan, så de två stora hundarna slängs in i sovrummet och jag konstaterar att degusburen är stängd och de bör vara trygga. Men Virus har något helt klart! Efter ett tag får jag fatt i honom och mkt riktigt, han har fångat en mus och tagit med in! Han morrar ilsket och vägrar släppa den, så efter att han fotats slängs han ut i buren och får stanna där tills han valde att komma in utan musen. Om musen är uppäten eller ligger och ruttnar på tomten nu, vet jag inte dock :P

 

Av thecrazypack - 7 augusti 2011 19:13

Idag har vi provat att montera Krypets bebisskydd i bilen och genast insåg vi att lilla Pärlan verkligen är på gränsen för liten nu när Krypet kommer. Det var ju ingen nyhet direkt, men det känns lite sorgligt. Pärlan har varit en bra vän och hon är ju "Gimlis bil". Nu i höst/vinter måste hon bytas ut. Hon har tjänat oss bra, gett oss mer än vi någonsin vågade hoppas när vi köpte henne förra sommaren, tagit oss på en massa roliga äventyr och jag hoppas vi kan hitta nån annan som vill åka på äventyr med henne i framtiden...

 

Av thecrazypack - 6 augusti 2011 21:58

Dagens utflykt gick till omberg. Blev inte så mkt av en hundutflykt, men vi fick en härlig stund ändå. Bilderna från dagen är få, men en kan ni ju få iaf

 

Och så en filmsnutt på Felix när han åker bil på det sättet han älskar


Förra veckan (?) var vi en sväng till Hamra sluss m odjuren och där blev det iaf två bilder ;)

   

Av thecrazypack - 4 augusti 2011 14:20

Nu har vi så smått landat efter en härlig semster i stugan. Finns massor m fler bilder att gå igenom, så så småningom kommer det kanske lite mer här i bloggen.


Mor min har varit här några dagar och D har återgått till jobbet. Det sista till Krypet börjar komma på plats och nu längtar vi nåt enormt! Ikväll är det dax för agility m Enya igen och jag gissar att hon kommer vara supersugen, då hennes sommar varit ganska så träningslös. Just nu velar jag om jag skall våga anmäla oss till en kurs (ej agility) som börjar i slutet av augisti. En hel del talar för att gå kursen, samtidigt som det känns helt omöjligt att veta om det ens är genomförbart :P


Nu skall jag fortsätta på mitt röjningsprojket kring degusburen som jag påbörjade igår. Hade varit skönt att få det klart idag, hinna sova en stund och äta mat innan det är dax för agilityn ikväll.

Ovido - Quiz & Flashcards