the crazy pack

Alla inlägg under november 2010

Av thecrazypack - 12 november 2010 00:28

För 6 år och 8 månader sen såg han ut så här

 


Jag älskar honom när han sover

  

        


Älskar att träna med honom

       


Varenda lilla bit av honom älskar jag

         

Jag älskar hur hans tunga får mig att le

   


och hur hans nos luktar

 


Älskar att se han busa

                 

Jag älskar hans positiva nyfikenhet på allt nytt

   


Älskar att ha med honom på äventyr och utflykter

 


         

Älskar att få mysa med honom

       

Älskar hans knasiga ideer

               

Jag älskar att se han tillsammans med husse

 


Hans konstiga matvanor går ju bara att älska

           


Jag älskar hans humor

     

Jag älskar att se honom tillsammans med Virus

     


Älskar hur han ser möjligheter att ha kul överallt

       

Älskar hans explosiva energi

     


Älskar att han inte är rädd för att skita ner sig

   


Jag älskar hans filosofiska sida

   

och att vara i nuet med honom

 

Jag älskar hur hans glädje alltid smittar av sig

     


Jag älskar att se honom tillsammans med sina kompisar

     

Jag älskar hans obehärskade nyfikenhet

 


 


Jag älskar att simma honom

     

och att gå i högt gräs med honom

       

Jag älskar att se han gräva efter sork

         

Jag älskar att spåra tillsammans med honom

   

och att se honom lycklig med sin skank

   

Älskar hur han får mig att skratta

     


Älskar hans dregel när han tigger

 

och hur han kan blåsa bubblor i det

 

Älskar att se och höra honom njutningsfullt tugga på ett ben

 


 

 


Jag älskar hans profil

   


och hans uttrycksfulla blick

 


Älskar att busa med honom

   


Älskar att se honom springa

       

Älskar hans fina kropp

     


   

Jag älskar hans föremålsintresse

         


Älskar hur fladdrande lycklig han är

     

Jag älskar att bara titta på honom

                         


JAG ÄLSKAR HONOM!   

 


??

Av thecrazypack - 11 november 2010 21:05

Vad skall jag skriva... En dag som stundom kantas av tårar, stundom av skratt och varma känslor. En jobbig dag, skitjobbig!


Gimli har fått sitt blodspår m skank i slutet. Han hann mumsa i sig hela klöven innan vi var hemma. Sen bytte vi resterna på skanken mot ett stort mumsigt älgben som han spenderat resten av kvällen med. Nu ligger han i vår säng (dit han tog m sig tre märgben!) och flåsar av ansträngning. Det är jobbigt att äta märgben i timmar förstår ni!


Jag ligger efter på bildfronten här i bloggen. Har mängder med bilder som längtar efter att visas, men som jag inte orkat ta tag i. Har inte haft nån lust att ta tag i. Kanske gör jag det nästa vecka, kanske om nån månad, kanske aldrig... Jag vet inte...


I helgen blir det nog inte mycket dator iaf... Men vi ses nog till veckan nån gång...

Av thecrazypack - 10 november 2010 23:13

Gimli gjorde sig tidigt ökänd för sina fisar. De var dödliga redan när han var ung, så dödliga att han själv valde att lämna rummet efter att han släppt sig! Med tiden stabiliserades det hela, men så skaffade matte en husse till dem och Gimli vart superglad. Så glad att han bara var tvungen att släppa de där dödliga fisarna så fort D kom på besök. Men även denna gång stabilserades det hela och vi levde lyckliga utan allt för ofta förekomna fisar, tills nu... Det är inga dåliga fisar han lägger nu! Rummet stinker! När man lyfter ner honom från sängen hör man hur luften läcker ut och pang så slår stanken en och man vill bara fly rummet! Gimli verkar dock inte så oroad över doften längre, utan ligger lugnt kvar i rummet! Vi härdar dock ut allt vad det går, för Gimli vill ha det där sista på mackan, ha det där gottiga i skålen och njuta av allt mumsigt som finns här i världen! Och ligger mn sen så här avslappnat så...

 

Av thecrazypack - 10 november 2010 20:42

Känner mig fånig, men 10 garnnystan för 100:- på rusta har gjort mig LYCKLIG idag.    Dessutom blev det ytterligare ett nystan + ett par handskar. Men lyckligast är jag över alla mina nya garnnystan! Nu skall här virkas!


Virkningen har fått sig en egen hylla i bokhyllan nu och jag känner mig riktigt fast nu faktiskt. Vill ha lite olika gröna & bruna färger med tror jag, men skall väl nöja mig med detta just nu kanske...

  


      

Av thecrazypack - 9 november 2010 19:53

Jag vet att ni är många som avgudar mig och tycker att jag är det vackraste, coolaste och mest fantastiska som gått på denna jord, så här får ni en idolbild på mig!

    

Av thecrazypack - 9 november 2010 17:54

Dagen började lite kyligt så jag hade kurat ihop mig till den minsta kanelbullen en stor och cool Gimli kan bli. Matte såg dock att jag frös (när hon äntligen behagade att vakna) och bäddade så snällt ner mig i täcket. Nerbäddad och varm beslutade jag mig för att ligga och dra mig en stund innan det var dax att gå upp.

 

När jag dragit mig så där lagom länge tyckte matte att vi skulle gå ut. Skumt var det, för hon tog på mig selen och en massa kläder på sig själv. Jag stretchade duktig som jag brukar innan ytterdörren öppnades och det vita landskapet visade sig. Det hade snöat! Tjoho! Det var ju skitlänge sen det var snö ju! Så vi skuttade iväg, jag och matte.


Sen blev det frukost och det gamla vanliga. Strax innan två kom matte in i sovrummet och vi slog oss ner för att se ännu ett avsnitt Grey´s Anatomy. En helt ok serie om ni frågar mig, iaf i sällskap m matte som gosar så bra ;)

   


Under dagen har jag även fått nåt kraffs av matte

 


massakerat ett gäng toarullar m kex i, samt slaktat en orangutang m tomteluva



Innan husse kom hem drog jag m lillbrorsan ut i snön för att lattja lite, men han var mest mesig över att det var kallt.

 

Så jag tog och jagade lite sork i snön istället, vilket ju faktiskt är mkt roligare än en fånig brorsa!

     


Nu planerar jag att slippa undan kloklippningen, men givetvis m en belöning för varje syskon som klippt sina klor. Jag kan ta deras belöning med om det är så   


Dessutom har matte plockat ut både blod och märgben från älg som nu ligger och tinar i kylen!   


 


/Gimli


Just ja, glömde, har haft sönder en lampa idag med. Korkade matte hade ju lagt värsta snubbeltråden i vadagsrummet och pang sa det så låg lampan i golvet. Matte får skylla sig själv :P

Av thecrazypack - 8 november 2010 21:07

Idag fick Felix följa med när jag skulle träningssimma. Han får göra det ibland då matte inte orkar ta m honom ut m de andra. För mig kvittar det. Han kan glömma att han får leka m mina leksaker oavsett :P


Iaf, så vi kom in till bassängen, matte kopplar loss oss och gissa vad Felix gör! Jo han ställer sig och SKITER!    Han är inte riktigt riktig alltså! Så j-vla pinsam! Jag låtsades inte känna honom och matte skyndade sig att plocka upp efter honom. Som straff fick han simma en sväng när jag var klar.   


/Gimli

Av thecrazypack - 8 november 2010 12:31

På tisdag skall det snöa. Vi tar gärna en dag m härlig snö! Men det skall vara SNÖ då och inte bara slask! Fredag ser det ut som slask direkt från himlen dock. :( På fredag vill vi ha fint väder! Håll tummarna för att vi får snö i veckan OCH fint väder på fredag!!

 

Ovido - Quiz & Flashcards