the crazy pack

Alla inlägg under november 2010

Av thecrazypack - 26 november 2010 16:21

Det är verkligen hög tid att sätta fart här nu! Mor m dogs har kommit halvvägs, så de är snart här och vad har jag gjort hittills? Inte så himla mycket som jag borde kanske...


Virkat lite, såklart ;) Fyllt på mat till småfåglarna. De är verkligen hungriga nu m all snö! Postat lite saker som borde lagts på lådan för länge sen! Gissar att det blir Felix långpromenad med :P Frågan är om de stora ens kommer få nån *suck*


Så nu borde jag ta tag i den där listan på vad som behöver fixas innan mor kommer! Fixa gästsängen! Dammsuga (fast jag tar nog bara ett varv m torrmoppen) och sen duscha bort den sura disktrasestanken från mig själv   


Men jag har hittat ett mönster på hundtröja som jag vill börja virka... Fast det är på engelska och jag kan inte alla virktermer på engelska än (kan nog ingen :P ), så jag skall kanske lägga ner det för nu... Dessutom vill jag ha ullgarn och så tror jag att jag behöver köpa en större virknål.


Men men... gästsängen, golvet, duschen...

Av thecrazypack - 26 november 2010 11:29

You must learn from the mistakes of others. You can´t possibly live long enough to make them all yourself.
- Sam Levenson

Av thecrazypack - 25 november 2010 23:34

D borde komma hem snart. Han har varit och fått mat tillsammans m sina arbetskamrater. Själv fick jag ingen middag och inte heller orkade jag fixa någon. Två frallor och två delikatobollar "dög". Är hungrig som fan nu och magen är väl tveksamt glad på mig, men men...


Tänkte att detta var en ypperlig kväll att virka på Ds lilla grej. Men efter att ha misslyckats och revat upp två gånger gav jag upp för dagen och fortsatte m ett julprojekt istället. Har fått en hel del virkat iaf :) Men har verkligen massor av mer som jag vill få virkat innan jul!


Vad jag borde ha gjort ikväll var dock inte virka igentligen. Dammsugningen kändes överflödig, så den sket jag i m gott samvete. Gästsängen ser dock fortfarande ut som en välanvänd hundsäng som inte städats på en månad (eller mer...    ). Jag luktar som en gammal sur distrasa och borde verkligen ha duschat idag! Dessutom måste jag slå in (eller gömma undan) mors julklapp som just nu ligger på diskbänken. För imorn kommer nämligen mor på besök! :) Jag har intalat mig att jag hinner fixa allt det där imorn, innan hon kommer. Och med detta j-vla väder så lär nog hennes bilresa ta sin lilla tid... Men vem tror egentligen att jag kommer få det där gjort imorn?


Ja ja... Fick sms av D nu om att han är hemma om 15 min, så städa undan julprojektet nu och sen fixa nåt till min hungriga mage kanske.


Men först måste jag rota fram en bild, för det känns som det är dax för en "dagens bild"

 

Det fick bli fina Tinda vars matte äntligen är hemma!

Av thecrazypack - 25 november 2010 16:48

Min älskade lilla lillasyster har landat på svensk mark!   


Stackarn verkar uppenbart traumatiserad av sin utomlandsvistelse, hon verkade glad över snön?!   


Av thecrazypack - 25 november 2010 12:02

Det snöar fortfarande! För tredje dagen i rad snöar det! Behöver jag säga att vi har massor m snö nu?! Det är så mycket snö att jag hoppas att det ligger kvar tills i februari, för skall all denna snö bli tö för att det sen skall söa igen blir jag LESS! Så jag som inte ville ha snö och vinter förrän en vecka innan jul ger mig nu och ber vintern (m snö) att stanna kvar tills det är dax för vår i februari!


Annars så tyckte Enya att Felix såg godare ut än hennes frukost. Så hon testade att smaka på honom när han hade oturen att passera hennes matskål lite för nära. Det dumma är att Felix inte visste att det stod en matskål där (& ha var inte särskilt nära alls faktiskt) och att Enya faktiskt inte vill ha sin j-vla frukost. Hon har inte ätit den på flera dagar och nu har jag tröttnat! Ger hon sig på Felix så kan hon glömma att hon kommer serveras frukost i framtiden! Och är hon riktigt dum får hon sitta i ett annat rum när de andra äter!

Av thecrazypack - 24 november 2010 23:42

bästa idag!

Av thecrazypack - 24 november 2010 19:17

Tårar är vad som fyllt min dag idag. Gråtandes har jag suttet vid datorn, gråtandes har jag tittat på tv, gråtandes har jag virkat, gråtandes har jag gått ut och kissat hundarna, gråtandes har jag saknat Gimli.


D är ute m de två stora. De skulle skutta på åkern. Sen måste vi ut i ovädret och handla. *suck* Sen efter det skall jag glo på tv och förhoppningsvis somna snart, så denna dag kan ta slut.


Saknar dig grabben!   

 

Av thecrazypack - 24 november 2010 14:43

grant us the...
Serenity to accept things we cannot change,
Courage to change the things we can, and the
Wisdom to know the difference
Patience for the things that take time
Appreciation for all that we have, and
Tolerance for those with different struggles
Freedom to live beyond the limitations of our past ways, the
Ability to feel your love for us and our love for each other and the
Strength to get up and try again even when we feel it is hopeless.

Ovido - Quiz & Flashcards