the crazy pack

Alla inlägg under november 2010

Av thecrazypack - 23 november 2010 23:46

Det bara fortsätter att snöa och snöa och snöa! Enligt vädret på tv kommer minst lika mkt snö till imorn! Gah! Och det skall fortsätta i evigheter såg det ut med. :( Enya och Parker fick skutta i snön lite m D när han hade fått mat i magen, men inte blev det särskilt länge. Hundarna har trots det varit ganska behagliga idag. Får väl se hur det blir imorn om dagen blir lika instängd..?


Alla fick var sitt klickerpass och det gick superbra för alla. :) Eller... Parker gjorde väl inte så mkt som jag hade tänkt, men han var taggad till tusen och for runt och skuttade och var glad, så då vart jag glad :) Enya är bara bäst! Måste komma på nåt nytt trix att börja öva in nu, för de vi håller på m börjar sitta. Felix... ja Felix han kämpa på och försöker, men är nog inte den smartaste... :P Men det börjar släppa så smått tror jag även om det är en rejäl bit kvar. Han fick dessutom ett extra klickerpass när de andra skuttade i snön.


Annars så vill Gnejs ha Mynta, men Mynta är livrädd för honom och kutar bara där i från. Gnejs är dessutom allt annat än finkänslig, inte heller kräsen :P Kommer han åt Vega tar han henne istället. Så för att ge Mynta lite lugn och ro ha stackars Gnejs fått flytta ut i gallerburen ett dygn. För hoppningsvis har de lugnat ner sig imorn, så att Mynta inte behöver vara rädd. Han vill ju inget ont, men fröken är allt lite traumatiserad sen Azul skadade henne :( Men men... Får väl hoppas att Gnejs får till det med Vega iaf, så kanske vi kan få smått om 3 månader! Tusan vad jag är sugen på små ljuvligt söta degusbebbar! Längesen nu ju!

 

Av thecrazypack - 23 november 2010 12:05

Tittar man ut är det VITT. Vitt överallt! På marken, på taken, på sidan av träden, i hela luftmassan! Går man ut blåser det, är kallt och VITT. Slutar det inte blåsa och snöa kan hundarna glömma att matte tänker gå ut m dem längre än runt dungen idag! Vi får hitta på något inne helt enkelt. Det där klickerpasset jag ville köra igår kanske ;) Lite dumt att Felix smmade igår bara. Han hade ju kunnat göra det idag istället och fått en promenad igår, men men... Kanske D kan tänka sig att gå ut och skutta och leka lite m de två stora oavsett oväder? För både Enya och Parker tyckte det var lattjoväder när vi morgonkissade   


Nu skall jag sätta på lite musik här, plocka fram en virkning och unna mig lite egen tid i ca 1 timme, sen blir det klicker och hundtid :)

Av thecrazypack - 22 november 2010 23:16

 

Världens bästa kille, fotad av världens bästa lillasyster, får bli bild nr 600 (!!) i The Crazy Pack´s blogg!


Dessutom är det nu över 100 inlägg och närmare 170 kommentarer!   

Av thecrazypack - 22 november 2010 22:42

Tusan vad dagen blir lång när man går upp tidigt :P D hade nån förhoppning om att jag kanske kan somna i vettig tid inatt då kanske... men vi får se. :P


Hundarna tuggade på sina ben, totalt ointresserade av att leka m klickern och matte. Så jag virkae på. Tusan vad jag har virkat idag! Lär känna i axeln imorn. :/ Måste lära mig att virka lösare! Mönstrena är inte gjorda för nån som virkar så hårt som jag, så mina figurer ser lite skumma ut ibland.    Men jag har virkat på ändå. :)


Parker fick en lyxpromenad själv med matte idag. Till en början var han pepp, men när han insåg att turen skulle gå längst det läskiga motionsspåret tappade han lite av gnistan. Det gick bra halvvägs, men sen vart det nog lite mkt och han traskade mest bara med. Vi plockade m oss lite äppelgrenar till degusligan innan vi gick in, så de vart iaf väldans nöjda. :)


Enya fick sen en tur med husse och tydligen fick de en toppentur. :) Det behövde de båda två! Framförallt de två tillsammans! Fröken såg himla glad ut när hon kom hem. :)


Felix fick simma en sväng i badkaret idag, så han är nog den som har mest energi kvar till imorgon.


Själv har jag fått höra från världens bästa lillasyster! Tusan vad jag saknar henne! Det är lustigt det där egentligen. Det är många år sen vi egentligen sågs särskilt ofta. Brukar väl bli typ 2 ggr om året numer egentligen. Men så nu när hon är bortrest (alltså inte hemma hos sig :P ) så saknar jag henne massor! Även om hennes bortresthet har medfört att jag sett henne mer i år än jag gjort på jag vet inte hur länge. Men hon är så jävla bra min lillsyrra förstår ni! Man vill bara ha mer o mer utav henne ju mer man får av henne. Går inte att få nog liksom   


Annars så slog ett riktigt drygt illamående till nu på kvällen. :( Blev alldeles svettig av att må illa ju. Spy hade säkert gjort det hela bättre, men jag HATAR att spy, så jag lät bli. Mår dock fortfarande illa och ställer jag mig upp kommer svetten m en gång :( Får hoppas det ger med sig, för sova som det är nu känns inte lockande :P

Av thecrazypack - 22 november 2010 12:51

Idag vaknade jag tidigt och kunde inte somna om. Låg och vred o vände mig och funderade hur man gör den där maskan som jag behövde lära mig för att kunna virka den där blomman... Efter att ha korvat runt i vad som kändes som evigheter gick jag upp, innan D! Kan väl inte direkt påstå att jag kände mig vaken, men var hungrig och fick i mig frukost trots att det var tidgt. Sen följde jag och Enya D en bit till jobbet.


Virkade den där blomman som stört min skönhetssömn nu på morgonen. Maskan var inte så himla svår när man väl fattade :P Som vanligt har jag lite problem m att jag virkar för hårt, men jag får öva på att virka lösare. Sen påbörjade jag ett virkprojekt till D. Än så länge hemligt, men blir det något utav det som jag kan m att visa upp lär han få det direkt när jag är klar. ;) Det är den första frihandsvirkningen jag gör. Helt utan mönster och bara en ide i huvudet... Gah... får se hur det slutar :P


Kom på att jag lovat att jag skulle kolla hur många skankar jag har i helgen (då jag lovat bort dem), vilket jag helt glömt bort. Så jag rotade fram en massa rådjurs och hjortben från frysen och hittade även en hel del annat till hundarna. Så de fick alla var sitt "gammalt" märgben att gnaga på nu. Så när jags en ville köra klickerpass m kräken var alla upptagna m annat Jag borde kanske äta nåt så länge för tusan vad hungrig jag är igen! Bara korkat att gå upp tidigt ju   

Av thecrazypack - 21 november 2010 17:08

   

 


 

Av thecrazypack - 21 november 2010 01:30

Idag packade vi fika, tog på oss ordentligt m kläder och styrde bilen mot viggeby. Det blev en härlig tur där alla hundarna fick chansen att springa lösa en stund. Kameran fick stanna hemma dock. Känns inte så roligt att fota just nu... :(


Hemma åt vi mat och sen drog jag och D till IKEA. Där inhandlades en hylla som skall upp på väggen i sovrummet. Där skall Gimli få vila tills vidare.    Innan vi gick hemifrån kollade vi så att fröken inte skulle komma åt nåt "ätbart" i köket, men vi missade tydligen att hon inte har några problem att lyfta bort ett kastrull-lock från kastrullen på köksbordet :P Dessutom verkade hon gilla kokos, för skålen m kokos (som väntat på att slängas ut till småfåglarna) var tom. :P Sen såg hon fruktansvärt besviken ut när det enbart serverades hundmat i skålen till middag!   


När vi kom hem från IKEA hittade jag även en blodfläck i sängen, vilket gör mig lite orolig. Det är främst Veto och Virus som sover där, men jag gissar att även fröken kan ligga där när vi är borta ibland (olovligt). Men jag har kollat igenom djuren så gott det går och inte hittat något suspekt alls. Oroar mig för att det är Veto, men jag kunde verkligen inte hitta nåt på henne. Katter är ju dock så himla renliga så jag är säker på att hon kan tvätta bort det bra från sig själv... Självklart försöker vi ha koll här hemma nu, men vad tusan kan det komma ifrån?!


Nu är det snart sussa som gäller här, men först skall jag rota fram en "dagens bild" tror jag.

  Det fick bli en av mina absoluta favoritbilder på Felix. Tagen sommren -06 under sommarkursen som jag lärde känna D på    Felix hälsar att man blir trött av att vara ute och nyckla växter hela dagen!!

Av thecrazypack - 19 november 2010 23:22

Det var en dålig ide att yla tillsammans med Enya och Felix innan idag. För även om de ylar suprfint tillsammans med matte saknades ändå mästerylaren! Slutade med en bölande matte och en Enya som försöjte trösta henne. När matte sen sökte tröst hos Felix verkade det som om Enya anklagade honom för allt. Hon kom morrandes m rest ragg och bad honom dra, han svarade m att visa tänderna :P


Vi saknar honom!!   

Ovido - Quiz & Flashcards