the crazy pack

Alla inlägg under november 2010

Av thecrazypack - 2 november 2010 12:04

Så har vi passerat över 100 kommenterar här i min blogg. Tack alla som tar sig tid att kommentera. Jag älskar att läsa era små tankar och kommenterar!


Annars kan jag informera om att den envisa kattan är inte envisare än att hon testar så fort matte & husse slutar tjata och låter allt vara. Hon hittade upp på bokhyllan redan nästa dag och även om jag inte tror hon förstår vilken himla bra plats det är, så både äter och sover hon där. Hon verkar dock fortfarande föredra både garderoben och sängen framför bokhyllans sovplats.

   

Av thecrazypack - 1 november 2010 21:18

Idag har det varit en bra dag för hundarna. Matte är trött och så, men känner sig ändå nöjd då hundarna ju fått vad de behöver iaf. :)


Först fick Felix följa med och hämta lite äpplegrenar till degusarna. Vi passade på att gå en liten sväng med. Det blev inget långt, 30 min bara, men för Felix var det lyx at få göranågot utan de stora. Sen fick degusarna sina pinnar och så la jag mig i sängen tillsammans m Gimli för att titta på tv en timme. Vi har börjat följa Greys Anatomy på dagarna och passar på att mysa i sängen då ;)


Efter tvn var det dax för de där två som fått på tok för lite några dagar nu. Så med Parker i långlinan och Enya i kopplet traskade jag ut i skogen. Vi kollade platsen där rådjuret låg för någon vecka sen och sen gick vi en sväng på dryga 90 min (eller vad det blev). Vid några tillfällen höll det på att brista mella mig och Enya, men vi skärpte till oss båda två och fick istället en härlig promenad. :) Funderade lite på vilka övningar vi skall lära oss här näst. Vi behöver ju nåt att träna på i vinter & helst nåt som funkar enkelt inomhus. Allra helst vill jag ju att vi skall ha nytta av övningarna i agilityn till våren med (& då inte enbart nytta som i "förstärka vår relation"). Tror vi kommer lägga en del på kroppskontroll och styrka under vintern. Det borde vi vinna mkt på till våren då vi kör igång m agilityn ordentligt igen. :)


När husse kommit hem packade vi ihop Gims simgrejer och sen åkte vi och simmade honom. Felix fick följa med för att ha gjort nåt mer än en 30 min prom och han tycker det är ganska så kul att tramsa runt kring bassängen. Gimli var superladdad och simmade på som bara den! Han tog nog ut sig lite grabben. Gissar att en vilodag skulle sitta bra för honom imorn, så jag skall försöka komma ihåg det. Vi vill så mkt just nu att vi glömmer bort att vila lite mellan äventyren med ;) Men några klickerpass, kartonger och aktiveringsleksaker kan nog passa herrn bra imorn. :)


Redo

 


Leksaker gör att det är kuuul att bada

       


Motstånd kan vara drygt när man vill nånstans

   


De bästa badleksakerna i världen

 

Och när man simmat klart får man en varm och skön dusch innan man åker hem

   

Ovido - Quiz & Flashcards