the crazy pack

Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Enya - SKL #4

Av thecrazypack - 23 mars 2012 22:52

Igår var det så äntligen dax för kurs igen. Vi missade ju förra gången pga Vetos skada (vilket läker fint). Kursen var framflyttad till 18:00 istället för 19:30 som innan. Detta passar MYCKET bättre för Krypet, men det blir lite tajtare för oss vuxna, så vi var aningen sena. När vi kom fram behövde Krypet äta, så D fick plocka upp bur, filt mm och skapa vårt lilla "bo", innan jag & Enya så småningom anslöt med de andra kursdeltagarna. De var mitt i boxarbetet och snart var det vår tur. Kontakt var det som klickades och det var väl inte allt för svårt, snarare tvärt om. Enya fick nästan problem för hon försökte verkligen klura ut trix att göra där inne och tyckte nog att kontakt var för simpelt helt enkelt. Vi fick frågan om det inte är BC i henne, då det tydligen såg ut så när hon arbetade. BC är väl en ganska så bra gissning på psykot, synd bara att hon har en del självständig jagande vinthund i sig med :P


Sen så var det filtträning och att gå o lägga sig på en filt är ju inge problem för fröken. Dock gav hon mig inte många chanser att klicka för avslappnande beteenden :P Superalert och supertaggad låg hon på filten och viftade på svansen åt matte  


Efter filtträningen så blev det "Titta där!" och återigen blev det lite klurigt... Enya testade de flesta trixen m en ögonkontakt hon inte ville släppa. Så för att hon skulle släppa ögonkontakten klickade jag så fort det skedde och  några klick senare så hade vi en huvudvändning inklickad istället för att spana på annan vovve :P Ja ja, så kan det gå när man har en klipsk hund.


Hon skötte sig iaf exemplariskt, men jag tror hon tycker det är lite händelselöst. Hon längtar nog mer tills agilityn drar igång, men så länge verkar hon nöjd m denna kursen. :)


Krypet gick en promenad m sin pappa undertiden som vi kursade. Dock dög inte vagnen hela turen, utan mot slutet fick pappa bära gullungen. Så när vi gick in i klubbstugan för lite snack hängde Krypet o pappa med in. Det var Krypets debut i klubbstugan och tusan vad kul det var. :) Lättroade underbara unge!  


Idag har vi badat och för första gången så var det riktigt tydligt på Krypet att han tyckte det var kul. Han flirtade tom m de nya fröknarna. Sen åkte vi ut till Ikea där Krypet fick inta sin första lunch på resturang, pommes & vatten. På Ikea handlades det lite Krypetprylar, typ glad, haklapp a´la regnställ och tyger som skall bli en Mei Tai är det tänkt. Nu ligger han orolig i sin sägn o vaknar om vart annat. Han tycker mamma skall vara nära nära för att han skall sova gott just nu, så jag skall väl ta o borsta mina tänder o krypa ner hos honom.


 

 
 
thoora

thoora

26 mars 2012 22:13

Haha! Enya är en mycket komplicerad hund, du får skaffa fram mer komplicerade kurser åt henne matte!

http://www.skogsberg.org

thecrazypack

26 mars 2012 23:52

Nåt i den stilen ja ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av thecrazypack - 12 februari 2020 16:35


Finns det någon som fortfarande bloggar? Eller läser bloggar? Har jag tid och ork att blogga igen? Eller ska allt fortsätta hamna på fb bara? Ska jag samla hundträningen här igen kanske? Tycker iofs det är kul m fb-minnena som dyker upp, men annars ä...

Av thecrazypack - 28 december 2017 16:29

Bloggen är ju nästan död, men känner ändå att jag vill ha kvar den och samla minnen i för att kanske en dag ta upp den igen när tid och ork finns. Så beslutade mig för att försöka samla ihop en årskrönika från 2017 iaf. :)   JANUARI   Vi börj...

Av thecrazypack - 11 mars 2017 10:51

Håller fortfarande på att smälta hela Crufts upplevelsen och hoppas att jag så småningom ska få tid och ork att skriva ner en längre text om allt. Just nu känner jag bara enorm tacksamhet!      Tacksam över att jag har världens bästa Knott! Vi ha...

Av thecrazypack - 26 december 2016 00:15

2016 går mot sitt slut och det är väl dax att sammanfatta året så smått. Redan 2015 stod det klart att 2016 inte skulle bli det tävlingsår som jag sett fram emot. Istället bestämde vi oss för att flytta till Wales. Makens disputation i mitten av Febr...

Joy

Av thecrazypack - 25 september 2016 01:13

Joy, det är vad vårat nyförvärv kommer att kallas. Iaf om ni frågar mig. Familjen är inte helt enig, men eftersom det är jag som står för det mesta av träningen kommer det iaf bli det hon lyssnar på i slutänden ;) Krypet tycker hon ska heta Röda Hulk...

Ovido - Quiz & Flashcards