the crazy pack

Alla inlägg under februari 2011

Av thecrazypack - 7 februari 2011 20:42

Japp imorgon är det så dax för denna "gruppaudition". Behöver jag säga att jag är milt sagt nervös? Skönt nog så gick jag och jobcoachen igenom vanliga intervjufrågor och annat man bör tänka på idag på mötet, så lite bättre förberedd känner jag mig nu iaf. Men skitt vad nervös jag kommer vara imorn liksom! Hade det inte varit för att jag väldigt gärna vill ha jobbet så hade det ju inte varit såååå jobbigt, men nu vill jag faktisk ha det! Det hade varit perfekt! Både gällande vad det är för jobb (passar mig perfekt), men även rent tidsmässigt.


Men det kommer gå bra imorn! Bara jag kommer ihåg hur bra jag verkligen är (för det är väl där det tryter för lilla mig just nu kanske). Och så hoppas jag att jag klarar den nästan 2 timmar långa resvägen utan att bli allt för illamående. Gånger som dessa önskade man verkligen att man inte led av åksjuka! Tur nog så är det iaf tåg en bit på vägen och det tycker jag är lite bättre iaf :)


DET KOMMER GÅ BRA!!


Men snälla, håll tummarna för mig ändå ;) Mellan 13:30-16:30 är det som gäller! (gah hur skall man orka vara på topp så länge liksom?!)


Här är föresten sambons lilla vindögda uggla. Visst är den söt trots allt?!

 

Av thecrazypack - 6 februari 2011 12:56

Tror knappast man kan kalla mig det. Välplanerad alltså. *suck* Insåg precis att jag har en obligatorisk kursträff i Lund den 12/2! Gah! Kollade på tåg och det går att åka ner över dagen bara (vem vill betala boende för några timmars undervisning på lördagen bara?!), men då kommer tåget in 10:30 och vi börjar kl. 10:00 så klart. *suck* Sen skall man ju hitta rätt med, så jag kan väl kanske vara där till 11 om allt går vägen (för vem litar på tågen btw??). Såg även att det skall vara två till träffar på den kursen, dock hittar jag inte vilka datum! Så det blir till att maila läraren, säga att jag blir sen (& åker tidigt :P ) och att jag vill veta när de andra träffarna är, så jag kan boka in dem med.


Tur jag har en kalender nu iaf, så jag kan skriva in skiten ;) Och med de andra distanskurserna jag läser vet jag iaf att det inte är några obligatoriska sträffar! En frivillig, men då skulle de bara besöka en älgpark och det klarar jag mig utan faktiskt.


Nu skall vi packa in hundarna i bilen, dra till D´s jobb och kopiera lite jobbgrejer till mig och sen släppa hundarna i fårhagen så de får rejsa av sig.

Av thecrazypack - 5 februari 2011 01:20

Parker var laddad till tusen här innan. Först hittade jag honom nöjt gnagandes på en visp som han hämtat från köket. När jag tog den ifrån honom skuttade han lyckligt ut i köket och hittade en sked istället. Insåg att den stackars hunden kanske behövde göra nåt vettigare, så då kom jag på den briljanta iden att köra ett klickerpass m alla hundarna!


Spela roll vad klockan är, mina hundar är på bara jag ber dem :)


Så Enya fick påbörja tricket att "kissa" som en hanhund. Hon är så jävla smart så hon fattade med en gång (matte var nog ganska så pedagogisk med ;) ). Så himla kul att träna m henne när allt funkar! Hon är verkligen en dröm då!


Parker var totalt överambitiös! Han studsade fram, grävde och lekte dåra m pajformen som vi övar att sätta tassarna i. Helt klart bästa tiden på dygnet att träna hälsar han!   


Och Felix fick traggla sin upp-m-baktassarna-på-kartongen-övning. Efter att ha gjort det bra några gånger tog vi bort kartongen och testade att backa. Det gick skapligt. Ha har verkligen haft svårt för detta Felix! Sen körde vi kartongen lite igen (för det är ju så kul, även om det är svårt) och vips sa det så backade han upp på kartongen!    Min lilla kille har kanske äntligen fattat att han har en bakdel han kan använda med!!


Nu börjar klockan bli riktigt mycket och jag borde väl borsta tänderna och dra mig mot sängen...

Av thecrazypack - 4 februari 2011 22:51

Ikväll när jag matade degusarna m lite morot såg jag en svag svag päronform på Vega. Kan det vara så att tösen väntar smått kanske? Hoppas innerligt det, då det är så länge sen vi hade degus-bebbar nu! Vågar inte hoppas för mkt ännu, päronformen är inte uppenbar om man säger så. Är det så att hon är dräktig är det nog minst en månad kvar, gissningsvis lite till. Men det blir till att plocka fram vågen och börja väga dem veckovis nu för att se om hon går upp. En gång i tiden var jag duktigt och vägde dem varje månad, men jag har slarvat det sista året :/ Hon vägdes senast i juni 2010, men har väl iaf legat ganska så konstant tror jag de senaste åren så vi kan nog utgå från den vikten ändå.


Annars så var detta första kvällen sen i julastyp som jag blev riktigt sugen på att virka. Hittade ett sånt enormt gulligt mönster på en uggla, så genast satte jag igång med en liten uggla till D. Alla delar utan näbben är klar och sen skall allt monteras med (tråkigast!). Alla påbörjade projekt som jag aldrig blir klar med står fortsatt orörda dock :( Eller nä, inte D´s mobilfodral som jag börjat med, det rev jag upp för jag ville ha den färgen till ugglan    Så där får jag börja helt på noll sen igen *suck*


Sen tror jag att jag och hundarna "skrämde" iväg en flock vildsvin från dungen när vi var ut och nattkissade precis! De var kanske 50 m från huset på andra sida gångvägen! Så himla häftigt att de kommer så nära tycker jag! Iaf så såg vi inte ett piss fr vi stod ju under gatlyktan såklart :( men det lät som en flock mindre ponnies som frustande travade iväg. De lät inte allt för stressade om man säger så :D Hundarna stod helt blickstilla och lyssnade efter dem och när vi inte längre hörde dem tittade Enya på mig och sa VOFF, sen gick vi vidare. :)


Hade tänkt att kolla på en film på tv ikväll, men blev lite för lyrisk med både päronformad degu och vildsvin, så det får vara. :P Dessutom berättade syrran en jättekul grej innan ikväll som gjorde mig så glad att tårarna sprutade av glädje! Och igår berättade en vän (som jag tyvärr haft lite dåligt m kontakt m på sistone) en annan sak som gjorde mig glad! Tänk vad kul det är att vara så glad! Och jag måste säga att den bästa glädjen är nog nästan den som man känner för andra!   


Städningen som jag borde ha gjort idag blev det inge med och grabbarna har knappt varit ute alls idag, men det är ju en dag imorn med. Då har jag nåt att göra när jag väntar på att D skall komm hem ;)


Bild..? Jo nån bild skall jag allt rota fram...


Det får bli på finaste Phlox som inte längre är med oss. Så här stor blev hon vid den senaste kullen degusbebbar som föddes här, 2009. Ganska gigantisk!

   

Och så här mysigt kan man ha när det finns bebisar i flocken   

 

Av thecrazypack - 4 februari 2011 16:48

Jag skall erkänna att jag känner mig lite fånig, men idag då min kalender kom blev jag lycklig. Den är så himla fin! Det är en medium från http://www.photobox.se/ fullproppad m härliga bilder på mina älsklingar och den vackra naturen! :) Jag kände mig inte helt säker när jag beställde den, då jag inte riktigt orkat gå igenom bilderna som jag velat. Men nu när jag bläddrat i den är jag supernöjd! Framsidan blev denna bilden

 

och jag ler i hela själen av solen som glittrar mot mig när jag tittar på den. :)


Baksidan blev denna bild

 


Sen så är insidan fullsmockad m mina älsklingar som sagt ;)


Så idag när jag kanske borde ha pluggat valde jag istället att snyggt skriva in allt plugg jag skall göra i min kalender :) Sen så kunde jag äntligen skriva in mötena som finns inplanerade, samt att jag kan få koll på hundarnaspromenader igen. :) Åh vad jag har längtat efter en kalender!


Med lite tur kommer almenackan som jag bestälde från samma ställe imorn. :) Eller inte... :P Insåg just att det är freda idag    Ja ja, då kommer den nästa vecka istället. :)


Nu skall jag laga mat så att jag orkar röja i köket. Och imorgon kommer så äntligen D hem   

Av thecrazypack - 4 februari 2011 00:57

I november 2008 skickade jag in en bild på Gimli och Virus till http://www.stuffonmycat.com/


Jag har inte hört något från dem och med tiden glömde jag bort det, slutade kika på hemsidan... Men så idag fick jag svar från dem!


"Thanks for submitting your photo to Stuff on my Cat, please check back on 02/13/2011 for the post."


Det gick ju inte direkt undan på det stället och nu är jag supernyfiken på vad det är för bild jag skickat in, för det minns jag ju inte efter all denna tid!

Av thecrazypack - 3 februari 2011 19:46

Idag saknar jag honom så ofantligt mycket! Tårarna vill inte ge med sig och jag önskade så att han var här och kunde trösta mig. Men nu är han inte det och kommer heller aldrig mer att vara det.   


Gimli, jag älskar dig och saknar dig så enormt mycket!

  Mobilbild från sommaren 2008

Av thecrazypack - 2 februari 2011 23:59

Dagen blev faktiskt ganska så bra. :) Började segt och jag tänkte att nu blir det en bajsdag till, men icke. Har hunnit handla, hämta paket och tagit ut hundarna, samt pratat m mamma, sambon och svärmor, så jag känner mig nöjd. :) Köket stinker visserligen, men det kan vi ta imorn eller nåt :P


Började med att ta en lugn promenad m bara Enya. Solen var verkligen underbar och tösen var glad och go, så även om vi inte var ute så länge fick vi en skön stund. :) Sen tog jag grabbarna och gick bort till kohagen. Felix var lös som vanligt och Parker fick skutta runt i långlinan. Inget motionsmässigt uttröttande, men vi njöt i solen och var ute nästan en timme iaf. :) Är det lika fint väder imorn (vilket det dock inte ser ut at bli :( ) så skall jag packa lite fika, långlinor, sittunderlag och ta med mig alla hundarna till hagen så vi kan sitta där och njuta en stund tillsammans. På kvällen cyklade jag en sväng m Enya, så hon fick känna att hon fick rört på sig med. :)


Undrar lite vilka det är som fortfarande följer bloggen. Ser att många har försvunnit den senaste tiden och det är väl inte så konstigt m tanke på hur munter jag är :P men förhoppningsvis blir det skärpning snart. Känns som våren kommer med massa nya spännande inslag och att allt snart kommer kännas bättre igen. :)


Nu skall jag nattkissa hundarna och sen skall vi sova gott. Imorgon är en ny dag och då borde jag ta tag i lite plugg, vilket jag ju egentligen tycker är kul ;)


Bild måste vi ju ha när jag är så dålig på att blogga...

  En värdelöst dålig mobilbild på en av "mina" kossor som var med i mitt kandidatexjobb. Saknar dem faktiskt och gillade de veckorna vi spenderade tillsammans!

Ovido - Quiz & Flashcards