the crazy pack

Alla inlägg under februari 2011

Av thecrazypack - 22 februari 2011 21:10

Gah! Minns inte när jag hade sån här huvudvärk sist! Ringde D på jobbet och grät vid lunch idag för att inget hjälpte. Kunde inte sova då jag blev mer illamående av att ligga ner och sova är ju typ det enda som funkar för att överleva sån här huvudvärk. :(


Tvingade i mig några mackor, massa vätska och satte mig sen i sängen och somnade m fördraget öppnat fönster. Sov till fyra då jag vaknade av att de höll på at avverka i dungen utanför huset. Gick upp, kissade, drack mer och åt en paprika och somnade sen om till sex. Samma veva denna gången + att jag fick ta ut Gnejs från damerna då han inte gett upp sina uppvaktningsförsök ännu. Somnade sen om tills D kom hem vid halv åtta och gick ut m våra stackars hundar! Tusan vad de är bra alltså! Inte ett pip från dem på hela dagen, de har snällt legat i mitt mörklagda rum och sovit m mig hela dagen   


Nu har jag ätit tacos och D är ute m de två stora hundarna. Drar mig nog tillbaks till mitt mörklagda rum, men sova är nog dumt. Bättre att försöka hålla sig vaken en timme till och sen somna för natten förhoppningsvis.

Av thecrazypack - 21 februari 2011 17:42

De små växer och utvecklas bra. :) Det är redan full fart på de små benen och den förste har nu vågat lämna boet för att utforska buren lite! Idag fotades de igen samtidigt som jag passade på att väga dem igen. Hjärnan går på högvarv för att komma på bra C-namn till alla, just nu lutar det åt vetenskapliga insekter   


Här är de iaf


unge nr 1

 

unge nr 2 (som jag just nu känner att jag vill behålla!)

 

unge nr 3

 

unge nr 4

 

unge nr 5

 

Av thecrazypack - 21 februari 2011 17:12

Så ni kan följa oss om ni vill




Av thecrazypack - 20 februari 2011 18:46

På mitt favorithundforum så hade vi EFIT (= Ett Foto I Timmen) i torsdags och bilderna passar ju lika bra i bloggen som på forumet, så även ni får ta del av vår torsdag och följa vår resa tvärs över halva Sverige ;)


Väggklockan visar 07:45, men kameraklockan visar 08:15. Vi låtsas att kameran har rätt för det blir lättas m resten av bilderna!

 

Kl. 09:23 står Enya påklädd och redo att ge sig iväg.

 

Kl. 10:28 är vi på tågstationen och upptäcker att första tåget är inställt. Vi blir instruerade att sätta oss på pendeln till Norrköping och där hittade vi sen tåget som skulle ta oss vidare mot Katrineholm. Vet inte vad som är sorgligast, att man inte blir förvånad när ens tåg är inställt eller att jag vet lösningen på när just detta tåg är inställt sen innan?

 

Kl. 11:27, tåg nr 2, mot Katrineholm. Resan är bara påbörjad, men vi är redan uttråkade.

 


Kl. 12:28, tåg nr 3, mot Göteborg. Börjar bli riktigt tråkigt nu.

 

Kl. 13:28, fortfarande på tåg nr 3 och man kan spana lite på de andra hundarna som oxå är ute och reser

 

Kl. 14:27, äntligen på sista tåget (tåg nr 4) som skall ta oss till slutdestinationen

 

Kl. 15:29 har vi fått oss en liten promenad från tågstationen upp till huset där helgens huvudperson låg och vilade i sin säng.

 

Kl. 16:25 har Enya återigen klätt på sig sina kläder och vi är på väg ut att möta mor min och Chili för en promenad.

 


Kl. 17:28 efter en promenad på 1,5 km är Enyas matte helt slut och skakig (japp, så dålig form kan man tydligen få av att ha ett Kryp i magen ) så det blir en liten kaka och ett glas hallondricka innan vi drar vidare till affären och handla mat.

 


Kl. 18:32 lagas det så äntligen riktig mat. Och ingen behöver oroa sig att det är sten vi äter, utan bilden föreställer ugnsformen m olja och soya i. Sen tillkom även kyckling.

 

Kl. 19:33 tid för efterätt

 


Kl. 20:40 tittade vi på tv, något som vi nästan aldrig gör annars

 

Kl. 21:34 låg vi fortfarande i soffan framför tvn

 

Vid kl. 22:38 hade Zorro gett upp alla försök att få mamma att gå och lägga sig med honom och gått och lagt sig själv.

 

Kl. 23:42 har även jag och Enya drait oss till sängen och satt på en film (som jag somnade ifrån mer eller mindre omgående

 

Långt ifrån den mest händelserika dagen att följa, men det blev en ganska så typisk "resdag" iaf.

Av thecrazypack - 20 februari 2011 12:19

Vill börja m att säga tack för alla gratulationer och lyckoönskningar, både i bloggen o via privata mail/medelanden. Känns skönt att nyheten är släppt på bloggen så kan jag gnälla på om mitt illamående och trötthet utan att behöva oroa mig för att ni tror att jag skall dö eller så. Är ju på sätt och vis väldigt glad över illamående, trötthet, vimsighet och allt annat som Krypet envisas m att ge mig just nu.


Tors-Lör var jag och Enya och hälsade på familjen på västkusten. Mer om det kommer, har massor m bilder nämligen!


Nu mår jag mest bara illa och känner mig ynklig så jag tänker faktiskt dra mig mot sängen och tvn.

Av thecrazypack - 16 februari 2011 18:11

Nu kan vi inte hålla tyst längre. Redan innan Gimli lämnade oss hade vi planer om att utöka flocken, men tiden skall stämma och allt skall ju bli bra. Vi har pratat, drömt och längtat och sen några veckor tillbaks så har det varit ett faktum att flocken faktiskt skall utökas (& då inte  m degusbebbar).


Planen är att Krypet inte skall komma till oss förrän först efter sommaren, antagligen först i september. Men redan idag åkte vi för att ta oss en titt på Krypet för att så smått börja lära känna varandra.


Och tusan vad allt kändes perfekt och menat direkt från början! Detta kommer bli så bra och vi längtar tills sommaren är över och vi kan hämta hem Krypet. Idag var Krypet dock lite osammarbetsvillig och sprattlig, men jag tror som sagt att det kommer bli toppen.


Gissar att de flesta vet att det inte blir nån mer hund här just nu, så vem är då Krypet. Låt mig presentera världens bästa Kryp!


Och för er vars dator kanske är lika dryg som min ibland och inte vill visa filmer, finns här även en liten bild

 

Och för allas info - detta är en blogg-nyhet, men ingen världs- eller internet-nyhet, så låt det stanna på bloggen för nu :)

Av thecrazypack - 16 februari 2011 12:24

Inatt kom de små! 5 st ljuvliga små bebisar ligger nu i huset tillsammans m mamma Vega. Hon lät mig så snällt plocka m hennes bebisar, men efter ett tag blev hon lite orolig och började överväga att flytta dem. Tur nog hade jag vägt och fotat alla då, så hon fick tillbaks alla och så stängde jag luckan till huset så hon fick vara ifred. Gnejs försökte göra fler bebisar m henne reda, så han är satt i isolering tills jag är tillbaks från västkusten på lördag. Hoppas att det inte ha hunnit tagit bara för jag vill ju inte att lilla Vega skall behöva få en kull direkt efter denna!


Iaf, låt mig presentera de små!

 

Unge nr 1, troligtvis en hona, tydligt vittecknad och m en vikt på 11 gram nu

 


Unge nr 2, troligen en hona, mest vitt av alla och m en vikt på 11 gram nu

 


Unge nr 3, troligen en hane, vittecknad och med en vikt på 14 gram nu

 


Unge nr 4, troligen en hona, inga tydliga vita tecken och tyngst m sina 15 gram just nu

 


Unge nr 5, troligen en hane, inga tydliga vita tecken och väger just nu 14 gram

 


Åh jag tror jag vill behålla ALLA! Men om någon är sugen så tar jag emot intresseanmälningar ;)

Av thecrazypack - 15 februari 2011 12:24

som tog 27 månader på sig att svara på ett mail och lägga upp en bild som jag skickat dem (se http://thecrazypack.bloggplatsen.se/2011/02/04/4524891-vissa-tar-tid-pa-sig/ )lyckades iaf få upp bilden det datumet de angav. :P Dock lyckades de inte riktigt få rätt namn på katten och HUNDEN...   


 

Ovido - Quiz & Flashcards