the crazy pack

Alla inlägg under december 2010

Av thecrazypack - 8 december 2010 19:37

Gillar ni oxå toarullar?

 

Matte gömde massa rullar m godis i här om dagen. Vi fick sitta i hallen och vänta undertiden som hon gömde dem. Då jag är så duktig på att stanna när matte säger det fick jag "hålla" Parker som inte vet vad stanna betyder.

 


Sen när matte hade gömt alla fick vi leta. SUPERKUL!

 

   


Alla hittade vi gotta,

   


men jag hittade flest

 


/Enya

Av thecrazypack - 8 december 2010 00:00

Hundarnas dag har varit sugiare än vanligt, men matte behövde något extra, så utan att ha fått någon långpromenad ens lämnades de ensamma medan matte och husse gick på bio. De överlevde, trots att någon lyckats hitta en kniv m blodpudding smak och förflyttat den till en sovplats...


Filmen, Harry Potter, var väl ok. En Harry Potter film helt enkelt. Är inget stort fan av dem, men va fan man får väl se dem helt enkelt. Det var iaf skönt att komma hemifrån lite, tänka på annat och bara ha D vid min sida   


Blev klart m min virkning idag iaf. :) Två figurer och ett bokmärke lades på lådan och jag hoppas de kommer fram imorn. Blev inget brev (vilket känns konsigt för att vara jag), men jag är ganska så säker på att mottagaren vet vem det är ifrån oavsett ;) Vi får väl hoppas det kommer fram imorn, så kanske jag kan lägga in nåt foto på det oxå...


Så länge får ni nöja er m något helt annat som dagens foto

  En kattbur i vinterskrud

Arg

Av thecrazypack - 7 december 2010 13:05

Arg, ledsen och besviken är vad jag är just nu, igen.

Av thecrazypack - 6 december 2010 19:49

Då var det återigen en ny vecka. Helgen var alldeles för kort! Veckorna är så frbannat tråkiga när man bara går hemma hela tiden och helt saknar initiativfömåga :( Men men... får väl försöka att hitta nån ork för att ta åtminstone något initiativ per dag...


Insåg att det är hög tid att fixa julkorten. Själva korten ligger här hemma, lika stiliga som vanligt    och väntar på att skickas iaf. Men det tar ju en halv evighet att skriva alla adresser, så dax att sätta fart. Men det blir imorn kanske...


Idag har jag virkat en del. :) Håller på m ett litet djur som jag hoppas skall bli klart att läggas på lådan imorn. Hoppas även den inte blir för stor för vårt smala brevinkass, men men det går ju alltid att trycka ihop dem lite i nödfall. Först måste den bli klar dock...


Imorgon blir det nog bio för vår del. Jag måste bara få tummen ur under dagen och gå en vettig tur m alla odjuren. Och sen får de torteras m att vara ensamma alla långa timmar som filmen är :P Men nån gång måste faktiskt matte och husse få göra nåt bara de två.


Dagens bild... vad skall det bli?

  Lilla Zorro när han var här och hälsade på oss sist. Lite så där lagom tuggad på kinden av sin lillabror Chili. Zorro är söt oavsett!   

Av thecrazypack - 5 december 2010 20:18

Idag visade termometern på behagliga -1 grad, så vi insåg snabbt att hundarna behövde få komma ut ordentligt för en gång skull. Fika packades, hundar kläddes på och ut gick vi. För att slippa bli allt för trötta försökte vi hålla oss till så mycket plogade vägar som möjligt i skogen, vilket gick skapligt bra faktiskt.

   


Men för att komma tilla lagunen så var vi tvungna att traska ut på stigarna med. Tur nog har det inte snöat rejält på flera dagar och det finns många som traskar i skogen, så stigarna var riktigt bra upptrampade

   


Lagunen såg väl inte allt för lockande ut när vi nådde fram. Fikat skyndades i på stående fot (det var ju lite kallt trots allt) och sen plockades kameran ner och så traskade vi hem

 

Av thecrazypack - 4 december 2010 16:13

Metalkitten uppmärksammade oss på att Chili ju faktiskt fyller 1 år idag. Så GRATTIS din lilla lurviga sak!


En gång i tiden liten och söt

 

Nu större, ljusare och kanske inte riktigt lika söt längre :P

 

Av thecrazypack - 4 december 2010 13:00

När mor var här m sina vovvar tog vi en sväng till halshöga för en promenad.

     


Det var en underbar sol och supervackert, men vinden var bitande kall

     


Vi traskade på m de två jakttokarna kopplade (för hjort lockar skall ni veta) och de tre andra lösa

     


Vissa hade mer spring i benen än andra

 

D lurade ut Chili i djupsnön, något som inte var allt för populärt

 

     


Då är matte bättre

 


När D försökte lura ut honom i snön igen var han betydligt mer skeptisk

 


Parker älskar dock djupsnö, så när han fick chansen skuttade han lyckligt efter husse

 


Och kan Parker, så kan Chili

 


Halshöga

 

Zorro hade bråttom tillbaks till bilen, så det blev till att kalla in flera gånger om hela vägen tillbaks

 

 


Felix han hade inte lika bråttom, utan fastnade m sin mumsiga kobajs han hittade överallt och fick springa ifatt oss då o då     

Av thecrazypack - 3 december 2010 22:37

Det är ju helt sjukt! Den senaste månaden har ytterligare 100 kommentarer vält in här i bloggen! Så himla roligt! :) Att veta att någon läser och dessutom orkar/bryr sig tillräckligt för att även ge kommentarer och tankar värmer. :) Funderar på om man skulle lotta ut nåt virkat när vi når 500 kommentarer kanske...


Annars har det varit en ganska så ledsam dag. Tung och jobbig. Har mest virkat och ätit choklad tror jag. Fick ett fint paket av Tua i posten och det värmde enormt. Hon är så himla snäll och go! Är så himla glad att jag lärt känna henne!   


Hundarna har haft en sugdag de med. Igår fick de ingenting (inte ens 30 min utanför dörren totalt tror jag), eller jo Felix fick simma, men men... Idag fick de vänta tills D kom från jobbet. Felix fick följa med och fylla på kylarvätska och parkera bilen (Tänk på att kylarvätska är giftigt för djur!!). Enya och Parker fick en tur på 45 min sen. Så jag gissar att de vill få en superhelg, men det kan de nog glömma. Imorn skall D roa sig m sina kompisar på isen och mina egna ambitioner (just nu iaf) är minimala. Kanske kanske kan söndagen bli bra för dem? Men men nu skall vi mysa framför en film och det gillar vi alla iaf. :)


    Älskar dem alla!   

Ovido - Quiz & Flashcards