the crazy pack

Alla inlägg under december 2010

Av thecrazypack - 23 december 2010 07:57

Vaknade m dundrande huvudvärk idag. Inte så lockande att sitta flera timmar i bilen då :( Dessutom har jag MASSOR av virkning kvar! Skall försöka i bilen, men gissar att jag kommer få sitta ikväll när vi kommit fram.


Annars kom vi i säng i rimlig tid igår tycker jag. Sist vi skulle resa somnade vi ju inte förrän vid 3 eller nåt. Tror allt både jag o D som vid 1 igår, även om jag vaknade både vid 2 & 5 :P


Men men... klockan rusar iväg och skall vi komma iväg i tid som vi planerat har jag inte tid att sitta här.

Av thecrazypack - 22 december 2010 17:11

Ja så massor av tid har lagt på att slå in paket och jag är inte klar än på ett tag! För när jag stod där och kände att jag aldrig kommer hinna o orka göra alla paketen fina så komjag på den lysande iden att virka två av paketen istället för att slå in dem i papper. Så nu sitter jag här o virkar = tar ännu längre tid :P Men jag får väl hålla på hela natten om det är det som krävs   


Annars så visade termometern på "behagliga" -10 idag, vindstilla och ingen nederbörd = Felix fick sin första långpromenad på massa dagar. Han var glad och kutade runt. De andra två var oxå med, men kanske inte riktigt lika vilda.   


Nu måste jag återgå till virkandet. D borde komma från jobbet snart och då skall vi laga mat, sen lär jag få fortsätta virka...

Av thecrazypack - 21 december 2010 22:55

Finns det något som sliter ut mig och tar knäcken på mig så är det julklappsshopping! Trots att det gick skapligt bra och jag slapp den värsta folkmassan eftersom jag åkte ut redan vid 12, så var jag helt färdig när jag kom hem!


Väl hemma började arbetet m att slå in alla grejer. Tror aldrig jag har handlat så mkt julklappar, vilket ju är lite konstigt då jag egentligen saknar allt vad pengar heter :P Men men... det blir nog bra. Orkade bara slå in en liten del av paketen, så arbetet fortsätter imorgon. Gissar att det typ kommer ta hela dagen m lite otur. Dock måste hundarna få en skaplig promenad imorgon. Sen skall allt packas och fixas och ha sig inför julen. Det blir nog bra... Känner iaf att lusten att fira jul har kommit tillbaka lite nu. För nån dag sen så var den verkligen obefintlig! Men som sagt, lite julsug ha jag allt nu ändå :)


Behövsnog en bild nu va? Men jag har ingen aning om vilken... Har inte laddat över några bilder från kameran på flera dagar. Får rota i arkivet helt enkelt...

 

Felix julen 2006. Även om vi går på samma ställe denna julen kan vi nog inte ta om den där bilden   

Av thecrazypack - 20 december 2010 22:03

Japp imorgon typ 20 i nio (på morgonen) skall det tydligen vara månförmörkelse! Så alla som är vakna och har tid att glo på månen en stund rekommenderar jag att gå ut och spana på det hela. Själv hoppas jag vara vaken och ta m mig både Enya och D ut för att förhoppningsvis få se månen i lite annan skepnad. :)

Av thecrazypack - 20 december 2010 20:06

Dagens långpromenad gick till konsum, vilket innebar att stackars Parker torterades från börja till slut. Inte nog med att stackarn var tvungen att gå genom hela bostadsområdet, stå utanför konsum o vänta på husse, han var tvungen att göra det iklädd överall och täcke! Stackars liten hund! Enya fick oxå följa med. Hon hade en trevlig promenad m intressanta dofter och annat spännande som det blir lite lite av på våra promenader.


Vid konsum hämtae vi ut paketet m julklappar. Jag trodde inte det skulle hinna komma i tid, så nu är vi GLADA! Superfina var grejerna med. Tyckte iaf jag, får hoppas att de som skall få dem blir nöjda med ;) Annars tar jag gärna tillbaks dem  till mig själv  


Felix har knappt gått ut idag. Det är kallt och han har vänt in direkt efter att han har kissat. Planen är att han skall simma, men klockan tickar och vi behöver få i oss mat innan någon orkar ta tag i hans simning.


Jag är klar m virkprojketen inför julen nu iaf. Så frågan är om jag skall ta tag o virka en till sak som jag funderat på inför jul, eller om jag skall låta det vara. Inge kul att virka under stress. Det går visselrigen ganska så fort, bara jag kan itta ostört, men den jag gjort innan var så förbannat pillig och jobbig... Har en del som måste handlas innan julklapparna är helt klara & funderar på om jag skall åka o fixa det imorn? Hade ju tänkt att ta det på onsdag för att ge paketet (som kom idag) en chans att komma, så jag kan ju lika gärna göra det imorn nu :) Vi får nog se när jag kommer upp helt enkelt, för jag vill in innan folk väller ut i butikerna efter jobbet :P


Nu måste jag laga mat!

Av thecrazypack - 20 december 2010 15:51

som följer vår blogg, men som inte får ett kort i lådan av oss iår

 

Av thecrazypack - 19 december 2010 22:37

Ikväll efter maten tog vi bilen in till stan tillsammans med Enya och så traskade vi en slinga längs "vinterljus". Som vanligt var det himla mysigt och en hel del vacker ljussättning. Det var lite kallt och efter att ha handlat julklapp och mat så valde vi att åka hem utan att ha sätt alla ljusspel, men det blev en alldeles lagom tur. Kameran orkade vi aldrig plocka fram, så jag snodde några bilder från corren.se för er som blev nyfikna på hur det kunde se ut.

 

Av thecrazypack - 19 december 2010 15:50

Förre helgen såg morgonkissen ut så här :)

     


Idag har snön yrt hela dagen, solen har inte orkat sig igenom snömolnen och jag längtar tillbaks upp till Ds föräldrahem!

Ovido - Quiz & Flashcards