the crazy pack

Alla inlägg under december 2010

Av thecrazypack - 13 december 2010 17:46

Hem ljuva hem, men tusan vad bra vi haft det!


 


Av thecrazypack - 11 december 2010 07:44

Ungefär så länge har jag kanske fått sova inatt och nu sitter jag här vid datorn igen. Helt tokigt ju! Men vad gör man inte?


Försöker tvinga i mig frukost, få upp nån fejkad värme & sen skall väl hundarna ut och bilen packas. Målet är att vi skall vara på vägen vid 9, vad tror ni? Lyckas vi med det??


Sen hoppas jag iaf att körningen skall gå bra och kännas lugn, så jag kan sooooova bort den :P Annars kommer jag vara ett vrak när vi kommer fram!


Kanske ses vi mer i helgen, eller så får ni vänta till början av nästa vecka...


    

Av thecrazypack - 11 december 2010 00:01

Senaste veckan har bara svischat förbi. Blir nästan rädd över hur fort tiden tycks gå trots allt. På söndag är det en månad sen   


Det jobbigaste nu är att vi skall upp till s-hamn och Gimli får inte följa med. Vi packar och har oss, men Gimlis glädje och entusiasm är inte här. Imorgon bitti skall vi åka och lämna honom kvar här hemma, ensam   Att det skulle kännas så här jobbigt hade jag verkligen inte räknat med. Det känns fel att åka utan honom, så förbannat fel. Han hade älskat att få se stugan i vinterskrud, rusa in i huset och lyckligt säga "Jag är här nu! Har ni saknat mig?!".


I helgen blir det återigen uppenbart att han inte längre är med oss   

 

Av thecrazypack - 10 december 2010 18:21

Det är synd om Enya när hon lämnas alldeles ensam, så då har man faktiskt rätt att sno allt rostbröd och göra så att matte inte har någon frukost alls :P

Av thecrazypack - 10 december 2010 13:39
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av thecrazypack - 9 december 2010 23:25

I helgen skall vi spendera ca 12 timmar i bilen. Lockande va?! Eller inte :P Men det skall bli kul att träffa Ds föräldrar och se huset i vinterskrud. :) Jag har bara varit där på sommaren ju. Parker kommer nog tycka att hela helgen är tortyr, men han får ta det tyvärr. De andra två ser det nog som lite mer positivt iaf.


Imorgon skall det packas och fixas så att vi kan åka tidigt lördag morgon. Får inte glömma kameran!


Annars så kom hundarna ut. Inget rejält, men 50 min fick de iaf. Det får de vara nöjda med idag! De höll ju på att inte få nåt :P Tvätten gick bra och för första gången sen vi flyttade hit har vi tvättat gardinerna! Heltokigt ju!   


Sen börjard et väl bli hög tid att fixa julkorten... Ett är skickat, men resten är inte i närheten av skickbara. Har inte ens köpt frimärken ju! Men men... hoppas jag hinner (& framförallt kommer ihåg) det efter helgen.


Gah vad detta mest blev osammanhängande svammel, men men... en bild kanske vore på sin plats med...

 

Felix tänker på banan   

Av thecrazypack - 9 december 2010 20:47

De stackars hundarna lever verkligen inget roligt liv för tillfället. De har ännu inte fått nån långpromenad idag & lär väl inte få nån heller. Dessutom har det varit ensamma hemma då matte släpade sin rumpa till arbetsförmedlingen. Sen har det inte hänt nåt mer alls. :P


Vi har tvättid nu samtidigt som vi tittar på robinson. Kanske orkar vi klä på oss alla och gå en sväng efter det... Kanske inte... Imorn får jag väl försöka ta en långis m dem alla. Kanske skulle man orka ta en runda i skogen (så länge det inte börjar snöa en massa igen då) m hela gänget imorn på dan. Vi får se...

Av thecrazypack - 9 december 2010 12:40

Igår hittade Parker en banan på golvet

   


Han var väl aningen tveksam till om den verkligen gick att äta

 

   


Tuggade lite på den, för att sen ge upp den

   


Kungen av ätande tog över

       


Riktigt mumsigt ju!

 

   


Parker som konstaterat att banan inte var mycket att hurra för tramsade runt m sin råtta istället

 

   


Ta inte min banan!

 

Sen fick så klart Enya smaka lite banan med

 

   


Vad hon tyckte var inte riktigt lika uppenbart, men söt var hon iaf

     

Ovido - Quiz & Flashcards