the crazy pack

Alla inlägg under oktober 2010

Av thecrazypack - 26 oktober 2010 15:56

I våras då Gimli lyckades smita ut ur hagen och jaga en hare sa jag att han aldrig mer skulle få springa lös i hagen. Idag prioriterar vi annorlunda. Idag strålade solen och jag ville inget hellre än låta honom springa i hagen. Att låta honom känna på friheten igen och sträcka ut helt och fullt. Få göra det HAN vill!   


Så efter att ha säkrat grinden lite extra m Felix koppel tog jag av honom sele och täcke.


För att han inte skulle glömma bort sin matte helt mutade jag lite m tubost

 

   


Och sen fick han ett varsegod och for iväg, runt runt runt

       


Finns det nåt bättre än att springa?!

       


Felix kände sig nog inte så trygg m Gimli runtkutandes & sökte stöd hos mtte

 


Efter att ha kutat runt en stund tog sig Gimli an livets andra stora roliga ting, sorkjakt!

     


När han letade som mes fick matte syn på en välbekant snubbe och sa "Husse! till Gim.

       


Men var är husse?

     


DÄR! Jag ser honom!

           


Världens bästa husse!

     


Efter att lyckligt ha hälsat på husse kunde Gimli återvända till sin sorkjakt

       


Matte mutade grabben m lite chokladboll (man måste ju få njuta av livet)

 


Och sen travade snyggingen vidare

     


Lite inkallning, trix och annat kul gör man gärna för lite mer tubost

       


Sen blev det ett sista rejs innan det var dax att gå till bussen och åka hem

       


Nu ligger grabben helt utslagen i sitt BOT-täcke i mattes säng och drömmer om sitt senaste äventyr   

Av thecrazypack - 25 oktober 2010 16:47

En sån där riktigt dålig dag då verkligheten hinner ifatt en och man undrar hur fan man skall överleva de närmaste månaderna. Jag vet att jag kommer överleva dem, det är inte det... Jag förstår bara inte hur?!   

Av thecrazypack - 24 oktober 2010 14:12

En mycket speciell person har fyllt år och vi glömde att uppmärksamma detta. Vi skäms och gör nu allt för att kompensera för denna uteblivna uppvaktning. Som kompensation spenderade vi morgonen med körövningar och här kommer en födelsedagssång till vårt älskade födelsedagsbarn. Hoppas skönsången kan kompensera att uppvaktningen blev lite för sent...   


Vi älskar dig!!   

Av thecrazypack - 23 oktober 2010 21:17

Parker brukar vakna till liv när vi andra vill sova, men oftast lyckas han hålla både matte och husse vakna en stund till. Inte sällan fnissandes dessutom ;)


Ni har väl inte kunnat missa Parker och Oink-grisen


Men det är inte bara oinkande grisar som intresserar honom, utan pipande möss är oxå roligt



även om man måste bryta sig in för att få tag i dem


Senaste fyndet är dock något betydligt simplare och billigare än oinkande grisar och pipande möss. Det är ett egenfunnit (från köket) plastlock!


tror ni de där plastlocken är omöjliga att använda som target för honom nu?   

Av thecrazypack - 23 oktober 2010 17:32

Idag var det så sista dagen på agilitykursen. Givetvis regnade det! Det blev lite tävling och Enya var duktigare än matte iaf ;) Först skulle vi hoppa en bana som var som en 8a. Vi fick 45 sec på oss och skulle ta så många hinder vi hann på den tiden. Enya var duktig, men matte strulig och ofokucerad = det kunde gått bättre. Trots att det gick så där pga matte, så tog Enya flest hinder av alla. Sen gick vi in och då blev det frågetävling = matte stod helt själv & kunde inte få hjälp av Enya. Det gick m andra ord mindre bra på frågetävlingen :P Totalt slutade vi som nr två, ett poäng under vinnaren, så det var väl helt ok. Enya fick ett gott tuggben, så hon var nöjd och det är ju viktigast! :)


Sen var vi klara & husse var ute och sprang, så jag och Enya passade på att öva lite undertiden som vi väntade på husse. Gungbrädan övar vi på en låg variant på och det börjar gå riktigt bra nu, men jag är tveksam till att den stora kommer vara ok. Hon ryckte till idag då den slog ner, trots att hon inte stod nära :( Tusan att den skall vara så läskig :P Har för mig att hundungdom här i stan har en bättre som hon klarar galant. Vi får kanske ta och åka dit den dagen då det blir aktuellt att köra på riktigt...


Sen körde hon slalomen riktigt bra några gånger. :) A-hindet satt super m kontaktfältsövningen flera gånger. :) Tunneln strulade hon med idag av nån anledning (ha aldrig hänt tidigare), långhoppet klättrade hon upp på och poserade   , däcket gick skaplig (bara en gång hon felade!), så jag är nöjd med min älskling!


Nu är det ingen ailitykurs förrän till våren & tydligen var det dax att anmäla sig redan nu! Sen så velar jag om vi skall gå en vardagslydnad m aktivering som börjar på torsdag eller om vi skall skitai kurs nu ett tag... Gå kurs i mörkt ruskväder är så förbanat trist, men samtidigt så behöver ju hunden ut och då vet jag att hon får bra en dag i veckan åtminstone... Och hur blir det när vi är en mindre? Kommer jag orka gå kurs? Orka gå ut m Enya överhuvudtaget? Kanske kan en kurs vara det som håller oss gående? Gah... Jag vet inte... Vad tycker ni?


Skall iaf försöka fixa lite mer agilitygrejs här hemma och försöka träna en dag i veckan med henne iaf. Så att vi håller liv i det tills kurserna drar igång igen. När fåren går in för vintern kanske man kan ta m sig lite grejer och åka dit och träna. Behöver lite större yta än vi har hemma och jag vill helst ha inhägnat här i närheten iaf. Men men... Massa text igen och inga bilder. Skyller på D som inte ville stå i regnet och fota oss idag :P

Av thecrazypack - 22 oktober 2010 21:39

I the crazy pack finns två simstjärnor och idag var vi iväg och tränade med den ena. Mängder med bilder och filmer togs, men vi skall kolla på film och ha fredagsmys nu, så ni får nöja er med två bilder så länge

   

Av thecrazypack - 21 oktober 2010 23:44

Just nu snöar det här utanför och jag måste erkänna att jag känner mig lite upprymd. Hoppas hoppas hoppas att det ligger kvar imorgon när jag vaknar så jag och Gim kan gå ut m filmkameran och filma honom i snön!   

Av thecrazypack - 21 oktober 2010 14:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards