the crazy pack

Alla inlägg under februari 2013

Av thecrazypack - 12 februari 2013 22:08

Fy bubblan vilken dag. :( Känns som allt gått i ett, som att det varit kaos större delen av dagen & som att all energi är slut hos mig nu (& det är ju bara tisdag!). Puh. Knott har kissat inne jag vet inte hur många gånegr idag. Fler inne än ute iaf. Han har inte kunnat komma till ro att sova på egen hand, så när jag inte kunnat sitta m honom i knät har han vankat runt, eller terrat någon. Felix har typ fått ligga själv i sovrummet hela dagen, för annars har Knott varit där o terrat honom. Och när Felix inte gick att terra försökte Knott få igång Krypet (genom att gräva honom på ryggen) som låg o sov. Krypet sov bara en knapp timme under dagen & vägrar fortfarande sova för natten! Valpträningen som äntligen skulle dra igång blev bestämd till kl 17 och då kunde inte vi (så då blev det iofs inställd). Hade verkligen behövt komma iväg m pestråttan! Istället så drog jag ut gubbarna i snöovädret när D äntligen kom hem! Tusan vad skönt! Behöver verkligen den där tiden ifrån hemmet och valparna ibland! Man blir tokig av allt kaos de skapar stundtals!

Nu vrålar Krypet efter mamma... Bara hoppas han somnar snabbt vid tutten...

Av thecrazypack - 11 februari 2013 21:17

Länge har jag tänkt att Lystra skulle få ett litet bildinlägg, men först nu fick jag sitta en stund vid datorn för Krypet. Vi passade ju fröken en vecka i somras och det är ju pga som vi faktiskt har vårt Knott nu. Här kommer en bildbombning från hennes sommarvecka hos oss.

       

     

 

     

 

     

 

     

 

     
        

 

     

 

   


Undra när gubbarna kommer tycka att Knott är lika ok??

 
        


  

Av thecrazypack - 11 februari 2013 19:30


 

burlekandet kommer nog få fortsätta flera veckor till... men han är ju faktiskt bara en liten (duktig) plutt än.

Av thecrazypack - 10 februari 2013 21:25

Ja ibland får man faktiskt svära, men Knottet är verkligen helt jävla superduktig! Ibland iaf. Han började ju dagens träning i ridhuset med en sån där gräsligt skällig session. Alltså han är hemsk när han hamnar där! Vill ju inte riskera att belöna alls utan försöker vänta ut honom, men fy vad han kan skälla innan han ger ett tillfälle att belöna tystnad... *suck* Men bortsett från starten så gick dagens träning verkligen super!


När jag plockade fram handduken la han sig snabbt på den. Han klarar längre o längre stunder utan belöning (& utan att börja låta) men han har fortfarande en hög förväntan om belöning. Måste verkligen få tummen ur och fixa filten som jag vill ha som avslappningsfilt så vi kan börja träna det här hemma. Vill ju att han skall vara avslappnad och inte bara passiv (men superladdad) på filten!


Sen så blev det ett kort pass (bra matte - håll det kort!) runda kona och han var superduktig. 1 m kan jag iaf stå från konan nu och han går runt den skapligt trygg i vad han gör (tror jag iaf).


KF-beteende fick vi chansen att träna på riktiga balansbommen idag! Fast m ena delen liggandes på backen så klart ;) Och han fattade skitfort att det var just 2 av o 2 på vi skulle träna! Inga problem att gå på bommen som inte låg helt stadigt och sen även stanna i 2av2på! Visst var jag väldigt snabb att klicka när han skuttade ner framtassarna så att han inte skulle hinna få av baktassarna, men det såg faktiskt ut som han hade lite känsla för att det var just det allt handlade om! Skall vi traggla kf på detta viset i ett halvår kan man ju tycka att det kommer att sitta sen va? ;)


Lite banglek hann vi m i slutet med. Ingen som berörde honom nämnvärt. Jobbigt dock att det låg god hästbajs i närheten... Så här i efterhand känner jag att jag skulle nöjt mig m att han så duktig satte upp framtassarna några gånger. Men det är det där m att komma ihåg hur kort jag faktiskt måste hålla saker o ting. + att han ju faktiskt var trött efter massor av träning redan. + den goda hästbajsen emd! Men han var duktig & framförallt oberörd av ljudet!


Nu sover han & skönt är det! Dessutom sover Krypet med, så nu skall jag mysa m älskade D i soffan innan vi deckar i sängen inför ännu en ny & gissningsvis ännu körigare vecka...

Av thecrazypack - 9 februari 2013 23:25

Orkar inte skriva så mycket just nu känner jag, så ni får en film istället. Lärdom av dagens pass - tänk på att bara köra KORTA PASS! Han var superduktig, men i slutet var han trött = ofukserad o det blev en del onödiga fel. Att det skall vara så svårt att fatta att det är en liten bebis man tränar med... Sen behöver vi bygga värdet i stora buren lite mer. Inte alls samma fart in i den buren.


 

Av thecrazypack - 9 februari 2013 00:46

 


Asså är han underbar eller är han underbar?! Kommer nog bli en smart hund det här, eller vad tror ni? ;)

Bild snodd från dogsense.se där vi ju går kursen.

Av thecrazypack - 8 februari 2013 22:54

Idag blev det en tur till veterinären för sista sprutan. Allt gick galant och Knottet skötte sig ypperligt! Vi passade på att väga Knottet (som vuxit ur selen han hade vid förra vaccinationen!) och hela 5,5 kg visade vågen nu. Idag har vi även försökt få till en mätning. Halsen var väl skapligt lätt att få fram en siffra på (23 cm), medan höjden var mer omöjligt än möjlig (nöjde mig m 37 cm, men skall jag vara ärlig vet de tusan om det ens är nära :P ). Även ståbilder försökte vi få till ikväll. Det gick väl oxå så där... Det var fler som var sugna på mjukost ikväll nämligen...

     

Av thecrazypack - 7 februari 2013 22:37

2 månader... Det känns som om tiden bara rusat iväg. Men det känns även som om det var evigheter sen. Det kan gå många dagar utan att jag tänker på henne eller saknar henne nu. Och även om det på sitt sätt är skönt, så känns det som om det är alldeles för nyss hon lämnade oss för att det skall vara så "enkelt" redan. :( Det gör ont, hon saknas oss, men samtidigt finns varken tiden eller orken att sakna henne mer än så. På gott och ont. Finaste underbaraste Enya!   När vardagen är som mest kaotisk kan jag känna att det är skönt att Enya slapp allt det här. Att hon inte behöver vara i all stress som skulle fått henne att må så dåligt. Sen Knott kom saknar jag ju henne inte heller för att ha en hund att träna. Visst skar det enormt i hjärtat första agilityträningen jag & Knott var och kollade på. Hade ju så gärna tagit banan med Enya! Men annars, annars tuffar dagarna mest på utan henne      

         

Ovido - Quiz & Flashcards