the crazy pack

Alla inlägg under februari 2013

Av thecrazypack - 6 februari 2013 22:47

Ja, träningsdagbokskrivandet avbröts av ledsen unge. Undertiden hann dock filmerna laddas upp, så här kommer det lite bus


 


 

Av thecrazypack - 6 februari 2013 21:50

Så vi klämde minnsann in ett pass burträning trots allt. Denna gången fick Felix agera störning utanför, vilket Felix uppskattade :) Knott var jätteduktig och höll sig i skinnet riktigt bra, tycks ha lärt sig att "ok" betyder att det är dax att läman buren (men kanske inte riktigt att han annars skall ligga kvar :P ), dessutom var han TYST! Funderar dock på om jag egentligen bör börja använda den stora buren för träningen. Rent krasst så behöver han ju inte alltid ligga i buren, bara hela hunden är på insidan. Den lilla buren som vi kör m nu börjar dock bli väldigt liten insåg jag då han stod bredvid den en stund. Han är ju högre än buren nu!


Tusan, insåg just att vi ju skulle stå-fotat honom igår då han blev 12 veckor. Inte blir det gjort ikväll heller... Kanske till helgen, men då är han ju snart 13 veckor (eller 3 månader!). Hmmm ja ja sak samma :P


Efter burträningen tänkte jag att vi kunde utmana ödet (grannarnas tålamod?) m ett försöka få till ett backande igen. På tre försök gav han mig två riktigt långa backningar och ett helt ok backande! Inte ett ljud sa han! Så där nöjde vi oss. Uppenbarligen lär han sig saker trots att han skäller som en tok och jag får intrycket av att han inte fattar nåt. Ibland behöver ju saker och ting landa lite innan man förstår bara ;)


Nu ligger han så där gosigt ihoprullad i mitt knä och tänker sova.    Själv tänker jag föra över lekfilmerna från igårkväll (& vem vet, kanske hinner jag lägga upp någon här ikväll med) och sen föra in vårt första träningspass i träningsdagboken.


 

Av thecrazypack - 6 februari 2013 20:25

Idag kom de, mina träningsdagböcker till vovvarna. Och så fina de är! Knott fick så klart en egen, medan Felix och Parker delar på en. Till gubbarna vill jag främst ha en att hålla reda på Felix simträning, men tänkte att Parker kan få en del i den med om vi gör något speciellt (så han fick en bild på baksidan o så kör han motsatt håll i Felix liksom...). De känns iaf rejäla och bra, med en rejält hård pärm, bra papper i och m flyttbar linjal som gör att man snabbt hittar rätt plats i boken (dessutom finns det så man kan köpa till linjaler i andra färger, om man vill dela upp olika grenar tex senare & snabbt hitta rätt då med. :)


Nu skall jag bara klura ut exakt vad jag vill ha ner i boken, hur jag vill skriva ner det osv osv. Kuuuuul skall det bli iaf!!

 


Annars så har vi haft besök idag av en gammal kursare till mig. Så himla trist att vi inte ses oftare då vi ju egentligen bor riktigt nära varandra. Men jag hoppas det blir bättring på det, tycker ju verkligen om att hänga m henne! Knott har varit halvt galen hela dagen, så han sover som en stock nu. Gissar att kvällens burträning är inställd (D sa nåt om att grannen nog inte uppskattar Knotts träningsskall runt 12 på kvällen :P ). Imorn är det kurs & sen har vi helg här. :)

Av thecrazypack - 6 februari 2013 00:03

Ikväll släppte det på riktigt! Parker bjöd in till lek och Knott vågade svara och det blev en väldans massa bus! Fortfarande lite försiktigt då o då från Knotts sida, men kul hade de (& jag som fick äran att kika på dem). Förhoppningsvis kan de fortsätta m kvällsbus nu. Tror Knott skulle må bra av att få hundbusa lite mer & Parker brukar ju kvällsbusa, så det vore ju perfekt om de kunde röja tillsammans ;)


Nu ligger Parker under mig på golvet och Knott röjer runt på egen hand.   

Av thecrazypack - 5 februari 2013 22:30

Ja idag har det inte blivit någon direkt träning (däremot miljöträning m buss, hästmöte, promenad på campus vid lunch + mingel på husses jobb/konferens), men några tidigare pass är ju filmade o nu har jag vågat mig kolla igenom vad som är värt att lägga upp. Saknar ju program att redigera filmerna m, så jag försöker komma ihåg att bryta då o då så de inte skall bli så gräsligt långa, här är de som inte innehöll en massa goja mellan passen typ :P

Målet m veckan är att få in alla tassarna i buren, arbeta in ett frikommando "ok", omvänt lockande och så klart skall allt ske TYST!!


Så här låter det när Knott inte förstår...


 


 


 


 

Måste helt klart ha bättre belöning efter frikommandot! :P Sen så har vi filmat ett annat träningspass. matte försökte träna backa, Knott fattade noll (& inte är det så konstigt då matte missade massor m bra belöningstillfällen, samt belönar lite random för tysthet - tänk till nästa gång matte!!). Btw, kom ihåg öronproppar till nästa pass med!


 




Av thecrazypack - 5 februari 2013 00:07

 

Av thecrazypack - 4 februari 2013 21:10

Dagens burträningspass är filmade, men jag vågar inte kolla igenom dem nu då Krypet är på g att sova och Knott kanske var allt annat än tyst stundtals :P Så i väntan på att jag kan lägga upp dem här i bloggen, får ni denna filmen att fnissa åt. Hårt att vara valp i småbarnsfamilj full av konstiga leksaker att äta mat från ;)


 

Av thecrazypack - 4 februari 2013 00:33

Bloggar utan bilder är trist, så här kommer iaf tre som låg på datorn o skräpade. Måste bli bättre på att både fota och lägga över bilderna på datorn!


 


Man kan ju inte alltid vara snygg/söt

 


Anklaga inte valpen för att sno allt! Det är Krypet som snällt tycker valp skall ha alla leksaker, sen att valp försöker sova det spelar ingen roll.

 

Ovido - Quiz & Flashcards