the crazy pack

Alla inlägg under januari 2013

Av thecrazypack - 7 januari 2013 22:31

Idag är det en månad sen. En månad sen jag fick smeka hennes lena päls. En månad sen jag kunde dra in hennes doft i min näsa. En månad sen... Det har hänt så sjukt mycket under denna månaden. Känns som det inte funnits tid att stanna upp och inse att hon saknas. Samtidigt som hon saknas varje dag, varje minut och sekund! Igår tvättade vi hennes täcken, selar och utrustning. Dax att packa undan det...    Hon står där på hyllan bredvid Gimli    Måste välja ut vilken bild jag skall förstora och sätta upp på väggen bredvid Gimlis, men det är så svårt att välja. Har så enormt många fina bilder på henne, samtidigt som jag aldrig har tyckt att bilder gör henne rättvisa. Gimli var så mycket lättare. Han lös nästan alltid igenom på bilderna. Enya var svårfångad...


Några bilder från vår sista långpromenad   

       

Av thecrazypack - 6 januari 2013 11:23

bär det av till Finland för min del! Flyg är bokat, valp inbokad på hemresan och sen börjar vårt valpliv på riktigt!! Behöver jag säga att jag skuttar runt här och känner mig alldeles barnsligt lycklig?!

Av thecrazypack - 4 januari 2013 19:15

Det är ju verkligen hög tid att sammanfatta året som gick, men som vanligt finns väl inte riktigt tiden. Det får bli nån snabbsammanfattning i punktform och några snabbt utvalda bilder. Så vi iaf minns lite kort vad vi gjort & vad som hände...


Januari

     

  • Hände absolut ingenting speciellt. Vardagslivet som hundägare & småbarnsfamilj tuffade bara på.
  • Krypet började babysim.

 

Februari

     

  • Svärföräldrar, samt Krypets faster var här och hälsade på.
  • Mamma & Chili var här och hälsade på.
  • Jag våldgästade på lite LiU-föreläsningar.
  • Vi besökte Tivedens Nationalpark tillsammans med lillsyrran, hennes man och hund.

 

Mars

     

  • Krypet gör sin första riktiga utflykt m fika-stopp och fler följer.
  • Krypet får sin första tand och börjar även äta riktig mat.
  • Enya och jag börjar skl-kursen, och hon är superduktig!
  • Veto river upp sin tass och får sy akut. Såg riktigt illa ut (tyckte även veterinären), men allt läkte fint.
  • Krypets faster är på besök.
  • Trotsar min rädsla och besöker tandläkaren.

 

April

     

  • En tur till västkusten och hälsa på Krypets mormor.
  • Krypets farmor och farfar är på besök.
  • Krypets första tur till akuten - pigluxation.
  • Hunddejtar bla Lystra och blir lite så där lagom kär ;)
  • Agilitykursen drar igång för mig och Enya. Kursen där jag för första gången började fundera på om hon började bli "gammal". Aldrig trodde jag året skulle sluta som det gjorde...

 

Maj

     

  • Dagstur till Stockholm och hälsa på Krypets fastrar.
  • ännu ett tandläkarbesök :(
  • Reste norrut och hälsade på Krypets farmor och farfar, samt en dagstur till stugan (där det bara några timmar efter att vi åkt därifrån sågs björn!).
  • Fyllde 30 år!

 

Juni

     

  • Krypets mormor och Chili hälsade på.
  • Vi hade släktkalas för att fira mina 30 år!
  • Lystra bor hos oss en vecka och vi blev bara mera kära.
  • Åkte och kollade på duktiga vovvar och förare på kanonsabotören.

 

Juli

     

  • Stenungsund, hälsade på Krypets mormor och hjälpte Krypets moster att flytta.
  • En tur till Kosterhavets nationalpark hanns med när vi ändå var på västkusten.
  • Veto har ont i munnen, vilket vi upptäcker kvällen innan bilen styr mot Klockis. Tur nog hade vi metacam hemma sen sårskadan tidigare under året och efter en kur metacam verkar hon må bra.
  • KLOCKIS!!   
  • Lillsyrran med man hälsar på oss i Klockis.

 

Augusti

     

  • Virus lämnar jordelivet.   
  • Vi kommer hem efter dryga 3 veckor i stugan.
  • Dagstur till Omberg.
  • Dagstur till Karlsborg för att hälsa på syrran.

 

September

     

  • Krypet får sin första kusin!
  • Pappa reser bort över natten för första gången sen Krypet föddes. Skype-ar och Krypet blir superledsen över att pappa inte kan läsa bok för honom.
  • När pappa är borta passar Krypet på att börja krypa.
  • Världens bästa unge fyller 1 år!
  • Släktkalas för Krypet och när hela släkten ändå var på plats passade vi på att ta med dem till Tåkerns nya naturum.
  • Babysimmet drar igång efter sommaruppehållet.
  • Bokar oss en norsk liten Cirneco-grabb vid namn San Fratello.

 

Oktober

     

  • Äntligen fick vi tummen ur och köpte oss en soffa!!
  • San Fratello dog, bara 4 veckor gammal. :(
  • Hälsade på kusinen i stockholm.
  • Våldgästade lite föreläsningar på LiU.

 

November

     

  • Parker och jag börjar Stressa Rätt! kursen (fortfarande en gång kvar där insåg jag nu).
  • Hälsar på kusin igen.
  • En kull finska cirnecovalpar föds, varav en av grabbarna skall bli vår!
  • Krypets mormor hälsar på igen.
  • Krypets farmor & farfar hälsar på de med.

 

December

       

  • Världens finaste Enya får somna in.     
  • D åker till Lund m jobbet.
  • Veto blir dålig och sätts på lever-diet.
  • Vi åker till västkusten.
  • Jag och D går på opera för första gången i våra liv. Deffinitivt inte sista gången!
  • Vi firar jul med min släkt.
  • Det bestäms att "Kungen" skall flytta hem till oss i Januari.
  • Åker upp till s-hamn och njuter av riktig vinter, skogen och minimalt med fyrverkerier.
Av thecrazypack - 4 januari 2013 19:07

När man kommer hem efter en veckas nyårsfirande i skogen hittar man detta i brevlådan!

 


Trodde aldrig att det skulle gå så fort iom att jag skickade in det dagarna före jul. Men rent krasst innebär det att vi kan hämta hem honom redan vid 8 veckors ålder! Vilket han är på tisdag!! Nu måste vi bara hitta dag, tider och ressätt som funkar för både oss och uppfödaren. Men snart snart, verkligen skitsnart (!) får vi snusa på vår egna lilla valp!!   

Av thecrazypack - 3 januari 2013 23:33

Det närmar sig mer o mer... Snart snart så sniffar vi på vår alldeles egna lilla valpmage! Men vad skall han heta??

 

Ovido - Quiz & Flashcards